2019-03-14, 01:55
Medlem
BullensKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Jag vill direkt sålla mig till idioterna!
Förstår betydligt mer än du antagligen menat med detta.
Tror det brändes lite redan sjuka häxor också faktiskt!

Det gläder mig så pass att jag tackar för inatt.
Citera
2019-03-14, 01:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag förnekar iaf att jag menat det.
Menade nog verkligheten eller den ”objektiva sanningen

Jag skulle kanske bli glad och tacka dig om du påminde om något gott.

Låter som du har ändrat dig alltså för du skrev tydligt att det var sanningen som var subjektiv och du kan inte ens förneka det nu.
Citera
2019-03-14, 02:02
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Låter som du har ändrat dig alltså för du skrev tydligt att det var sanningen som var subjektiv och du kan inte ens förneka det nu.
Min första mening i tråden var något i stil med ”det är svårt att uttrycka sig adekvat”..

Att du är bokstavsTroende är som jag sagt tidigare mest ditt eget problem. Det är sedan du som tvingar oss andra att också lida av det.
Försök lära dig något du inte redan förstår istället för att dumförklara och avfärda det
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-14 kl. 02:06.
Citera
2019-03-14, 02:08
Medlem
BullensKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmyGbrg
Den var lite svårtolkad, men vad vet jag om ditt känsloliv. Du kanske kunde förmedla din dikt bättre på rim. Sov gott!

Jag var svår när citatet för många år sedan kom till. Så din tolkning är inte det minsta vill. Du kan ta känslolivet, för och som givet. I ett icke-existerande paket på 19.9 kg, gömmer sig ett runt gosigt lamm. När sömnen din tar vid, hoppas att du har vatten bredvid. Godnatt!
Citera
2019-03-14, 02:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Min första mening i tråden var något i stil med ”det är svårt att uttrycka sig adekvat”..

Att du är bokstavsTroende är som jag sagt tidigare mest ditt eget problem. Det är sedan du som tvingar oss andra att också lida av det.
Försök lära dig något du inte redan förstår istället för att dumförklara och avfärda det

Att du svänger fram och tillbaks gör inte mig till bokstavstroende, du får googla det där.
Citera
2019-03-14, 02:18
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Att du svänger fram och tillbaks gör inte mig till bokstavstroende, du får googla det där.
Att du ej förmår uppfatta annat än din egen fundamentalistiska uppfattning gör dig bokstavsTroende.

Det är först och främst du som behöver lära dig sök-motorik/metodik.
Vad är det ens du menar att jag skall kolla upp?

Jag känner barn som ännu inte fyllt ett år med både bättre och snabbare inlärningsförmåga än du.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-14 kl. 02:20.
Citera
2019-03-14, 02:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Att du ej förmår uppfatta annat än din egen fundamentalistiska uppfattning gör dig bokstavsTroende.

Det är först och främst du som behöver lära dig sök-motorik/metodik.
Vad är det ens du menar att jag skall kolla upp?

Jag känner barn som ännu inte fyllt ett år med både bättre och snabbare inlärningsförmåga än du.

Vilken fundamentalistisk uppfattning syftar du på, kan du exemplifiera eller ska du ändra dig igen?
Citera
2019-03-14, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmyGbrg
Gud är 0. I nollan smälter det som är intighet i lägre dimensioner samman med det som är totalitet i högre. Och omvänt. Du är smart kiss74! Du borde inte sitta här och punktera gudsbevis hela dagarna. Läs något mer utmanande, som 11-dimensionell M-theory.
Matematik är ansolut inte min grej.
Citera
2019-03-14, 07:20
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Antingen existerar en gud, flera gudar eller ingen gud. De tre alternativen finns.
Det kan också finnas ”halvgudar” som tillsammans har en kapacitet som en allsmäktig gud har. Då kanske det behövs ett oändligt antal ”partiella gudar”.
Citera
2019-03-14, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det kan också finnas ”halvgudar” som tillsammans har en kapacitet som en allsmäktig gud har. Då kanske det behövs ett oändligt antal ”partiella gudar”.
Ja, jag räknar in halvgudar också.
Men eftersom det inte finns någon tydlig definition på gud så är det svårt att veta vad en halvgud är.
Jesus kanske var en halvgud?
Citera
2019-03-14, 17:10
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vad är en ”halvgud” och hur går de tillsammans?
Definiera gärna ”allsmäktig” och ”oändligt antal”..
Tror du att det behövs?
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, jag räknar in halvgudar också.
Men eftersom det inte finns någon tydlig definition på gud så är det svårt att veta vad en halvgud är.
Jesus kanske var en halvgud?
Vad tror du att en ”halvgud” skulle vara då?
Tror du att Jesus var en sådan?
Citera
2019-03-14, 17:23
Medlem
Citat:
Vad är en ”halvgud” och hur går de tillsammans?
Definiera gärna ”allsmäktig” och ”oändligt antal”..
Tror du att det behövs?

Vad tror du att en ”halvgud” skulle vara då?
Tror du att Jesus var en sådan?
Jag vet inte vad en halvgud är.
”Allsmäktig” är något som många ser sin Gud som, men det kan menas lite olika saker.
Så mycket makt och kraft som är logiskt möjligt, brukar vara vanligaste definitionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in