2019-03-04, 23:59
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Sonen -91 är den som är dömd. Finns inga andra domar på honom på LB än de som jag radade upp tidigare, bla narkotikabrott och dopingbrott.
Har missat domarna, vill gärna läsa, vilken sida ungefär?
Citera
2019-03-05, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggis67
I ett tidigare inlägg läste jag att han flashade på fb , körde MC osv. För mig innebär det att han har FB.
Det var idioten och mytomanen batikhäxan som antog och hängde ut en helt annan oskyldig stackare. Helt fel således..
Citera
2019-03-05, 00:01
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Att man döljer för allmänheten att AE är dömd sen tidigare kan bero på att svenskt orättsväsende ALLTID försöker förmildra och underlätta för brottslingen att få en så mild dom som möjligt.
Skapa inte fler trådsanningar nu.
Citera
2019-03-05, 00:02
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det var idioten och mytomanen batikhäxan som antog och hängde ut en helt annan oskyldig stackare. Helt fel således..
Oj så sur man kan bli för att jag inte svara på ditt PM:ande

Och jag hängde aldrig ut nån din tomte för jag skerev att det var ett långskott. hade flera såna, och faktiskt även Anders Eriksson i Sjötofta.
Vad har du bidragit med annat än påhopp?
Senast redigerad av PolisBatikhexan 2019-03-05 kl. 00:05.
Citera
2019-03-05, 00:03
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
De har haft gott om tid på sig att städa. Ända sedan han kallades till topsning.
Javisst, så kan det vara. Men även om man "städar" så finns det ofta spår kvar.
Citera
2019-03-05, 00:03
Medlem
Citat:
Oj så sur man kan bli för att jag inte svara på ditt PM:ande
Jag skickade ETT pm till dig , och jag är glad för att du inte svarade. Du är för fan inte klok i huvet.
Citera
2019-03-05, 00:05
Medlem
Ber om ursäkt om det här är en upprepning... Men jag sökte på Billdal på youtube och får upp följande video:

https://youtu.be/VUph_zF8ah4

Namnet på personen som laddat upp videon är ju ett annat märkligt sammanträffande.
Citera
2019-03-05, 00:06
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Fast i så fall hade ju inte registret gallrats. Antingen eller. Beskedet är att han inte förekommer, inte att han aldrig förekommit.

Edit: Jag lägger ingen värdering i detta, jag bara konstaterar varför det står som det gör i häktningsbeslutet.

”Inte sedan tidigare”, det blir ju en dålig formulering i såna här fall. Sen kan jag väl tycka att det borde stå med när man åtalas på nytt, även om det inte syns annars. Men ja, jag förstår varför det är som det är men jag tycker det är fel.
Citera
2019-03-05, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Om det fanns bilder online så hade han 2 veckor på sig att ta bort sig själv från internet. Media har säker många bilder på han. Aftonbladet har en blurrad bild i alla fall.
Krävs IT-kunnande för att sanera nätet. Troligen nästan inga eller nästan inga bilder på nätet för att MGM inte tillbringar sin tid på nätet och inte haft arbete/fritidsintressen som lett till tidningsskriverier. Förutom då den typ vi nu läser om...
Citera
2019-03-05, 00:08
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
+1
Visst borde rätten uttrycka sig rätt. Enda förklaringen är att han hunnit bli utgallrad ur BR men då borde detta tydligt framgå. "Har tidigare förekommit i BR" , typ.
Vad är poängen med att gallra belastningsregistret om det inte innebär att de gallrade uppgifterna försvinner?

Jag ser verkligen inget konstigt med att man säger att han inte förekommer i BR.
Citera
2019-03-05, 00:11
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Har missat domarna, vill gärna läsa, vilken sida ungefär?

Det är för att jag inte lagt upp den. Kände inte att det är nödvändigt att slänga in honom här med tanke på att han är dömd för småbrott. Kan klistra in nedan.

Brott som den tilltalade döms för
1. Häleri, 9 kap 6 § 1 st 1 p brottsbalken
2. Narkotikabrott, ringa brott, 1 § 1 st 6 p och 2 § narkotikastrafflagen (1968:64)
2015-10-13 (2 tillfällen)
3. Dopningsbrott, ringa brott, 2 § 6 p och 3 § 2 st lagen (1991:1969) om förbud mot vissa
dopningsmedel
4. Vapenbrott, ringa brott, 9 kap 1 § 2 st vapenlagen (1996:67)

Åtal som den tilltalade frikänns från
Häleri, 9 kap 6 § 1 st 1 p brottsbalken

Påföljd m.m.
1. Villkorlig dom
2. Dagsböter 50 å 50 kr

.....

Domskäl:
Skuldfrågorna
Vapenbrott, ringa brott (bilaga 1 punkten 1 och bilaga 2)
XX har förnekat gärningen med hänvisning till att han inte förstått att
det varit fråga om en burk med tårgas. Han har inte haft någon invändning mot det
särskilda yrkandet. Av utredningen framgår att tårgasanordningen, en mindre burk
med märkningen ”AMERICAN STYLE NATO SUPER PARALISANT CS-GAS
Citera
2019-03-05, 00:12
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djokoto
Ber om ursäkt om det här är en upprepning... Men jag sökte på Billdal på youtube och får upp följande video:

https://youtu.be/VUph_zF8ah4

Namnet på personen som laddat upp videon är ju ett annat märkligt sammanträffande.
Personen på bilden ser dock inte ut att vara i närheten av 58 år gammal.
Senast redigerad av NewWorldDisorder 2019-03-05 kl. 00:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in