2019-03-04, 23:29
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Glömde bort att jag fick protokollet för häktningsförhandlingen imorse. Där framgår det att Anders Eriksson aldrig tidigare är dömd för annat brott. Det kanske redan framkommit under dagen. Men iallafall..

"Åklagaren utvecklar sin talan.
Anders Eriksson hörs.
Det upplyses att Anders Eriksson inte förekommer sedan tidigare i belastningsregistret.
Parterna slutför sin talan.
Rätten meddelar att förhandlingen åter är offentlig.
Tingsrätten avkunnar följande
BESLUT
Anders Eriksson häktas."
Han är ju bevisligen dömd för ofredande av sonen Även om det rä bortgallrat så tycker jag det är konstigt att de skriver så. Han är dömd sen tidigare och HAR förekommit i BR.
Citera
2019-03-04, 23:30
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Uddevalla adressen kanske släpar med pga domen? Telefonabonnemang?

Telefonabonnemang styr väl inte adresserna som poppar upp där, eller? Jag vet inte. Reagerade bara på att det var skumt.

Ska han alltså ha flyttat från adressen där han var skriven hos sin pappa till Uddevalla och sedan tillbaka eftersom han är folkbokförd på AEs fd adress då?
Citera
2019-03-04, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Det är lika troligt som försöken att smeta Palmemordet på en avliden moderatgubbe.
Anders Eriksson har inget med mordet på Malin Olsson att göra. för det var en annan gammal Härlandabo som gjorde sig skyldig till det. Jag är helt säker.
Polisens utredare ville inte vidgå att den MG var känd, utan andra som lagt ihop fel slutsatser.
Citera
2019-03-04, 23:31
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Det är lika troligt som försöken att smeta Palmemordet på en avliden moderatgubbe.
Anders Eriksson har inget med mordet på Malin Olsson att göra. för det var en annan gammal Härlandabo som gjorde sig skyldig till det. Jag är helt säker.
Du har haft fel förut och har säkert fel nu också.
Citera
2019-03-04, 23:32
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Han är ju bevisligen dömd för ofredande av sonen Även om det rä bortgallrat så tycker jag det är konstigt att de skriver så. Han är dömd sen tidigare och HAR förekommit i BR.
Verkligen märkligt.
Citera
2019-03-04, 23:33
Medlem
zeinahs avatar
Citat:

Jag blir lite nojig iom Tryckkokarens inlägg här nu, att han fick fram häktningsframställan mitt i natten en söndag, och det här. Är vi säkra på att det var en riktig häktningsframställan, har någon annan begärt ut den? *foliehatt på* Men verkar ju skumt om det skulle vara något knasigt, allt annat verkar ju stämma in på AE.
Citera
2019-03-04, 23:33
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Polisens utredare ville inte vidgå att den MG var känd, utan andra som lagt ihop fel slutsatser.
Vaddå "lagt ihop fel slutsatser"? Domen finns! Han är dömd, visserligen till ett fjantstraff som vanligt i brottslingarnas paradis på jorden men han är DÖMD.
Citera
2019-03-04, 23:34
Medlem
Citat:
Hur kan du vara så säker? Är det du som har dödat Malin eller?
Citera
2019-03-04, 23:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hittades-via-dna-efter-24-ar-nu-intressant-i-mordutredning

Exakt! Enormt skumt med så mycket flyttningar.

Mycket skumt!

Han kan ju ha flyttat för att minska risk att stöta på något brottsoffer om han nu har gjort flera övergrepp.
Polisen lär lägga pussel efter AE:s alla bostadsbyten.
Citera
2019-03-04, 23:36
Medlem
outback4s avatar
Hoppas polisen kollar upp vad AE var i juni 92. Mariestad ligger inte så långt bort..
Citera
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Du har haft fel förut och har säkert fel nu också.
Tro du vafan du vill, jag vet att jag har rätt.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Jag blir lite nojig iom Tryckkokarens inlägg här nu, att han fick fram häktningsframställan mitt i natten en söndag, och det här. Är vi säkra på att det var en riktig häktningsframställan, har någon annan begärt ut den? *foliehatt på* Men verkar ju skumt om det skulle vara något knasigt, allt annat verkar ju stämma in på AE.

Här är beslut om häktning som jag fick på mailen imorse.

https://minfil.com/Hdb2Q9vabf/Go_teborgs_TR_B_3158-19_Aktbil_10_BESLUT_-_Anders_Eriksson_ha_kta_pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in