2019-03-04, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
En sak som har slagit mig är hur hon var klädd?
En annan sak är om hon sexuellt provocerade honom att begå det han gjorde.

Kvinnor lär sig mycket tidigt att utnyttja sin sexualitet till max gentemot män.

Försvarar absolut inte barnknullaren, tvärtom, men kan föräldrarna haft något ansvar i det som inträffade?

Det är fullständigt ovidkommande hur hon gick klädd. Oavsett om hon kom cyklandes naken så finns det inget, INGET, som rättfärdigar denna vidriga handling!

Dessutom skriver du att du absolut inte försvarar barnknullaren. Nähä? På vilket sätt har då barnets klädsel med saken att göra? Vad har din kommentar "kvinnor lär sig mycket tidigt att utnyttja sin sexualitet till max gentemot män" med saken att göra? Det är ett BARN som var utsatt för brott.

Ditt inlägg är fullständigt vidrigt! Skäms på dig!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vems är den närliggande adressen?
Camilla pekade på kartan tvärsöver den där kyrkogården.
De angav ingen adress utan pekade ut ett område. Det skulle vara hans uppväxt trakt.

Edit. Uppväxt kvarter skall de va.
Senast redigerad av Fnero52 2019-03-04 kl. 23:26.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Där var det många förutfattade meningar
Jag känner många som bor på landsbygden och det är folk som är både 60+, 70+ och några 80+ som har haft dator i många år och är flitiga användare. Några jobbar till och med hemifrån.
Sveriges äldsta bloggare Dagny Carlsson är 106 år.

Utbyggnaden av bredband går väldigt snabbt och Sjötofta har till och med en ekonomisk förening för just fiber och den föreningen startades 2013.
https://www.solidinfo.se/foretag/sjotofta-fibernat-ekonomisk-forening

Jag är 50+ och skaffade min första dator 1993. Där jag bor nu på "landsbygden" har vi haft fiber i minst 6 år nu, ekonomiska föreningen startades 2012.
Jag har både fiber och ett mobilt bredband då jag reser en del och vill ha mitt bredband med mig.
Jag har faktiskt inte en enda granne som inte har dator och uppkoppling.

Med tanke på alla barn AE har så har han säkert haft dator i många år. Flera av barnen har även bott hos honom ibland och dom behöver ha uppkoppling för sitt skolarbete också.
Sen vill ungar spela spel och hålla kontakt med andra på nätet så dator har AE säker haft.

Frågan är vad den är nu? Har polisen den eller är den uppbrunnen eller ligger den på någon sjöbotten?
Det jag är nyfiken på är om AE har sparat något från sina offer, troféer?
Hoppas polisen gör en rejäl husrannsakan och inte en sån som dom gjorde i Marina fallet där dom missade allt blod i madrasserna.

Klart att han har dator. Snarare troligt att han är en riktig dataexpert som vet hur man glider under radarn också på nätet.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Många flyttar är intressant
Förutom att mannen nu ska utredas om kyrkogårdsfallet så kommer Kalla fall-gruppen att försöka hitta fler kopplingar. 58-åringen har flyttat runt på många olika adresser, ett beteende som Veckans brotts expertkommentator Johanna Björkman menar kan vara avslöjande.

- Jag tycker att man ska titta på brott begångna strax innan han har flyttat. Det är inte ett helt normalt beteende att flytta så mycket som han verkar ha gjort, säger hon.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hittades-via-dna-efter-24-ar-nu-intressant-i-mordutredning

Exakt! Enormt skumt med så mycket flyttningar.
Citera
2019-03-04, 23:20
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Suck. Det finns ett annat reg. på LB för den kategorin, då står det också "part i tvistemål" eller liknande.
När det står "FÖREKOMMANDE" så betyder det att man är fälld och FÖREKOMMER I KRIMINALREGISTRET.
Fan, ska det vara så jävla svårt att fatta, era tröga jävlar...

Menar du inte MR/BR, det vill säga Misstankeregistret och belastningsregistret?
Citera
2019-03-04, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
dna saknas
Kunde antyda att dna kunde vaska fram ur en livrem som fans på platsen som ingen vill kännas vid.
Citera
2019-03-04, 23:23
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Har ni läst att han utreds för ett mord på en 16 årig flicka 1994 också.

Citat:
Ursprungligen postat av Majornapack
Ser ut som att de nu även börjat titta på kopplingen till mordet på Malin Olsson som spekulerats i tråden innan. Det är bara till att hoppas på ett uppklarnande där också nu.
Det är lika troligt som försöken att smeta Palmemordet på en avliden moderatgubbe.
Anders Eriksson har inget med mordet på Malin Olsson att göra. för det var en annan gammal Härlandabo som gjorde sig skyldig till det. Jag är helt säker.
Citera
2019-03-04, 23:24
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Min känsla är att han är en typ av person som inte befattar sig med datorer. Han är trots allt 58 år och inte uppväxt med dator i handen, har genom livet nästan alltid bott nära skog och natur, med tanke på hur husens tomter sett ut kan man anta ett visst bil- eller maskinintresse av något slag. En sån där snubbe som ständigt har arbetskläderna på men aldrig sätter sig framför varken TV eller dator. Kan ha såklart ha fel, men jag får för mig att han är en typisk person som flyr det numera moderna livet. Man kan ju förresten tycka han borde haft någon form av roll i någon form av förening/klubb etc men går f-n inte hitta ett spår av honom i något utlagt protokoll, någon skrivelse, etc etc. Svårsökt person, men med tanke på hans bostadsorter får man ju ner antalet träffar rejält enbart genom att söka på hans namn plus de olika orterna, men.. noll och nada.

Har dock hittat en liten (icke-)detalj. På någon gammal lista över företag fanns han faktiskt med på sin adress i Göteborg. Men då som enskild firm, vad det verkar. Namnet = företagsnamnet. Inte en rad om typ av verksamhet.
http://www.gulex.se/firmainfo/anders_eriksson/932020250036.htm

men säger egentligen ingenting, vad jag kan se.
Håller med sökt och klurat hela dagen men han är svår. 😲
Citera
2019-03-04, 23:24
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Stämmer, står Uddevalla-adressen i domen men det var i Göteborgs tingsrätt. Dock kommer det fortfarande upp två adresser när man letar upp honom. På Hitta.se står Göteborgsadressen, där han var skriven samtidigt som AE, som folkbokföringsadress. Samt Uddevalla-adressen under.
Uddevalla adressen kanske släpar med pga domen? Telefonabonnemang?
Citera
2019-03-04, 23:25
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vems är den närliggande adressen?
Camilla pekade på kartan tvärsöver den där kyrkogården.
Hans föräldrahem Sparregrensgatan 10. Han växte upp där tillsammans med tusentals andra...
Citera
2019-03-04, 23:27
Medlem
allegragellers avatar
Glömde bort att jag fick protokollet för häktningsförhandlingen imorse. Där framgår det att Anders Eriksson aldrig tidigare är dömd för annat brott. Det kanske redan framkommit under dagen. Men iallafall..

"Åklagaren utvecklar sin talan.
Anders Eriksson hörs.
Det upplyses att Anders Eriksson inte förekommer sedan tidigare i belastningsregistret.
Parterna slutför sin talan.
Rätten meddelar att förhandlingen åter är offentlig.
Tingsrätten avkunnar följande
BESLUT
Anders Eriksson häktas."
Citera
2019-03-04, 23:27
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pestolera
Håller med sökt och klurat hela dagen men han är svår. 😲

Antingen är han smart, och ser till att inte lämna spår bakom sig som vi kan nosa upp, eller så har han levt helt off the grid.

Kan ju kanske känna att man borde ha NÅGOT efter sig på internet som en 58-årig 8-barnspappa. Han har ju dessutom klarat sig oupptäckt såhär länge för ett vidrigt brott. Kan vara slumpen, kan vara planerat och utstuderat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in