2019-02-02, 01:08
Medlem
Bertil85s avatar
Vilken burgare är det som gäller om man ska beställa burgare med x2 eller 4x eller mer kött för y summa ?

(Hur många gram vore bra att veta + pris.)

Hur fixar man en kvadrupelburgare på BK och vad kostar det, kan väl inte vara så lite som 4kr kött ???
Senast redigerad av Bertil85 2019-02-02 kl. 01:21.
Citera
2019-02-02, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Vilken burgare är det som gäller om man ska beställa burgare med x2 eller 4x eller mer kött för y summa ?

(Hur många gram vore bra att veta + pris.)

Hur fixar man en kvadrupelburgare på BK och vad kostar det, kan väl inte vara så lite som 4kr kött ???

Jag beställde en dubbel cheese via King Deal för 39 spänn eller vad det heter och la till 2 extra burgare för 4 kr styck.

Har dock inte prövat Whopper-varianterna än där köttet är större.
Citera
2019-02-02, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Kötthalten är väl sisådär 10 %

Det var något nytt?
Källa på det?
Vad är övriga 90%?
Citera
2019-02-03, 17:26
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowScarecrow
Burger King har ett relativt nytt automatsystem där man själv gör sin beställning och bara hämtar vid disken när det är klart.

Beställde en dubbel cheese och såg att man kunde lägga till fler burgare för 4 kr styck. Så köpte en kvadrupelburgare och inte en jävel sade nåt vid disken.

Finns det nån gräns för detta? Kan jag beställa en oktupel- (8) eller rentav en dekupelburgare (10) utan att nån skulle bry sig?

Kan ju säkert finnas "småfel" i apparaterna som gör att det saknas begränsningar på antalet köttpuckar. Men att beställa tre extra kött (så det blir fyra totalt) är ju knappast ett bekymmer. Sen om de nu bara tar fyra kronor pucken så är det väl deras problem. Du kan säkert beställa åtta om du så vill det.

Sen om personalen bryr sig om vad du beställer, vem bryr sig? De lär ju inte göra något åt saken. Att jobba på BK, Max, McD är ju generellt genomströmningsjobb under studietiden och de som jobbar där är generellt inte intresserade av diskutera med kunden, de vill bara bli av med dig så de kan ta nästa i kön, eller i bästa fall få lite paus.
Citera
2019-02-10, 21:53
Medlem
Bertil85s avatar
På en Burger King när nära mig har de börjat med kampanjen 1st kött 10kr för den minsta burgaren och sen mer för de större typ whopper eller big king.
Vilket kan vara något dyrt då vad kostar hela den minsta burgaren ? Den kostar nog 10-13kr ?
Citera
2019-03-04, 22:52
Bannlyst
Gränsen går vid kvadrupelburgare, testade en double whopper med 2 extra köttbitar som var större än de jag fick till dubbelcheesen. Blev ju strax efter 110 kr och det gör jag nog aldrig om igen. Gott men sjukt mättande! Vilken jävla matkoma efteråt!
Citera
2019-03-04, 22:58
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Gränsen går vid kvadrupelburgare, testade en double whopper med 2 extra köttbitar som var större än de jag fick till dubbelcheesen. Blev ju strax efter 110 kr och det gör jag nog aldrig om igen. Gott men sjukt mättande! Vilken jävla matkoma efteråt!

Alltså en kvadruppel burgare utan ost, jalapenos eller bacon, hur gick det ihop ?
Citera
2019-03-04, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Alltså en kvadruppel burgare utan ost, jalapenos eller bacon, hur gick det ihop ?

Hade en del ost men tror inte jag hade kunnat fullfölja om jag haft bacon också
Citera
2019-03-04, 23:11
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Hade en del ost men tror inte jag hade kunnat fullfölja om jag haft bacon också

Vad är den burgaren på i gram ? Kött och sedan bröd. + Grönt och dressing om du kan kolla upp det ?

Kan inte veta om det är 90g eller 100g.
Citera
2019-03-05, 00:19
Medlem
Bertil85s avatar
300g kött klarar en av. Fast 400g blir nog svårt. Vad ligger priserna på BK Whopper köttbitarna st ?
Citera
2019-03-09, 19:24
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Vill ge en riktig känga till BKs kundsupport. Både frugan och jag har klagat via mail på en RIKTIGT dålig restaurant där ingenting fungerar. För lite personal, ointresserad personal, man får inte det man beställt, saknas mat när man väl får den, kall mat osv.
Har mailat vid två olika tillfällen med 6 mån mellanrum. Ingen av oss fick ens ett svar. Inte ens ett standardsvar.
Riktigt pinsamt BK.
Har därför slutat handla på BK.
Citera
2019-03-09, 19:51
Medlem
eremitkraftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Vill ge en riktig känga till BKs kundsupport. Både frugan och jag har klagat via mail på en RIKTIGT dålig restaurant där ingenting fungerar. För lite personal, ointresserad personal, man får inte det man beställt, saknas mat när man väl får den, kall mat osv.
Har mailat vid två olika tillfällen med 6 mån mellanrum. Ingen av oss fick ens ett svar. Inte ens ett standardsvar.
Riktigt pinsamt BK.
Har därför slutat handla på BK.

Kallt käk känns nästan som en regel numera, eller så har jag haft rejäl otur både i Stockholm och Malmö. Det suger då grillat faktiskt är godast när burgaren är varm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in