2019-03-04, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Eller som skilde sig från honom... en inte oväsentlig skillnad i sammanhanget. Jag förmodar att du kollat så AE inte är Facebookvän med henne eftersom du uppenbarligen har hennes namn?

Varken AE eller ex-fru verkar ha facebook. Det är gediget sökt av flera under dagen och AE finns helt enkelt inte på nätet. Vilket egentligen inte är så konstigt med tanke på hans val av boende genom åren. Fanns knappast internet på flera av dessa platser. Han är nog mer av "äldre typ", dvs inte det minsta datoriserad.
Citera
2019-03-04, 21:20
Medlem
secretcinemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Flickan spelade död, kanske trodde han att hon var det?

Det motsäger ju inte sexualsadism iofs. Han har nog många strängar på sin lyra.

Källa på att hon spelade död?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
https://minfil.com/N8v4P6veba/F021917F-5875-48B5-B997-3EBC9D9C2B13_jpeg

I närheten av det här området?

I närheten, men tydligen lite längre norrut. ca 300-400 meter. Mellan Sommarbo förskola och Östra Lindås busshållplats, enligt en tidigare postare som verkade veta den exakta platsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Med risk för att detta kan bli mitt äckligaste inlägg hitintills under mina 20 år på FB.

Men om man våldtar ett barn på 8 år. Går det ens utan att man har med sig glidmedel etc.?
Jag tycker du inte är fel ute, om man har hittat spår av glidmedel har gärningen varit planerad och måste då få en helt annan innbört
Citera
2019-03-04, 21:23
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Han kanske gick på samma väg som henne, och så slog det slint i hans huvud när han såg henne.

Att han har pratat med henne säger ju INGENTING. Han kan ha sagt tex "hur gammal är du?", och då kan han ändå vara förvirrad. Så vad sa han?

Du anklagar ju honom, då måste jag få försvara honom. Det är så det fungerar i ett rättsäkert samhälle.
Han har stått upp längs en stig som går upp i ett skogsparti bredvid den cykelväg BO kom cyklandes på. Jag tvivlar starkt på att han har frågat om flickans ålder, eller när ska han ha haft tid att göra det, menar du? När han höll på att slå ihjäl henne med sina händer? När han tog strypgrepp på flickan? När han våldtog henne längre upp i skogen?
Citera
2019-03-04, 21:24
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretcinema

Källan finns i aftonbladets PLUS artikel. Så det blir svårt att länka.

Citat:
Trots att det gör så fruktansvärt ont försöker hon spela död för att få mannen ..
Citera
2019-03-04, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Han dödade säkert Malin också. Han befann sig i närheten vart hon hittades. Hans släkting bodde väldigt nära. Tyvärr finns inget DNA.

Han har garanterat gjort massvis med hemska saker.
Det som är oroväckande är ju hur kommissarie Anders Eriksson på frågan av Camilla "Vi har fått fram att han bodde i det här området" och att Anders då svarar "jaha ok. Ja då blir det än mer intressant."

Snuten borde ju vara först med info kan man ju tycka.
Citera
2019-03-04, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Det som är oroväckande är ju hur kommissarie Anders Eriksson på frågan av Camilla "Vi har fått fram att han bodde i det här området" och att Anders då svarar "jaha ok. Ja då blir det än mer intressant."

Heter han också Anders Eriksson?
Citera
2019-03-04, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanhe
Heter han också Anders Eriksson?
Ja lustigt nog.
Citera
2019-03-04, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Varför undrar man om sånt? Du har inte haft en 8-årig dotter va? Räcker det inte med att veta att han spräckte skallen och trasade sönder hennes underliv? Är du peddo som funderar på vidrigheter? Väx upp!!

Man undrar om sånt eftersom man försöker förstå vad som har hänt i det här fallet. Du verkar känslig, men hur tror du att polisen får spår från våldtäkter egentligen, från PKU?
Citera
2019-03-04, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet

Jag uppfattade det lite annorlunda, dvs hon sa "Vi har fått fram uppgifter om att han växte upp i det här området". Svaret uppfattade jag lika som dig. Att han hade starka kopplingar till "en närliggande adress" visste polisen redan. "Diskussionen" handlade bara om var han växte upp. Tyckte också det lät lite underligt men inte direkt oroväckande. Mest en detalj, fast många missade detaljer kan ju såklart leda till att man missar något i helheten.
Citera
2019-03-04, 21:33
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretcinema

Jag läste det också i Aftonbladets numer låsta artikel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in