2019-03-04, 19:52
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Det finns väl DNA? På livremmen bl.a. Just nu gör fom ju ett familjesök på det DNA:t

Okej. Jag kanske missuppfattade att just nu finns det inget DNA som binder han.
Citera
2019-03-04, 19:54
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Hur vet du att gärningsmannen stod och lurpassade i skogen? Vi vet väl bara att han likt ett djur drog in henne i skogen och våldtog henne. Han kan ha fått något tillfälligt fel i hjärnan, och råkat stöta på henne i det tillståndet han var i då. Och så drog han in henne i skogen och våldtog henne och misshandlade henne. Var finns bevisen för att han var i ett friskt tillstånd? Sa han något till flickan, tex "håll käften annars dödar jag dig" ?
Läs nedan:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Organisk_psykos
Med risk för att detta kan bli mitt äckligaste inlägg hitintills under mina 20 år på FB.

Men om man våldtar ett barn på 8 år. Går det ens utan att man har med sig glidmedel etc.?
Citera
2019-03-04, 19:54
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Människors ilska och frustration över det vidriga och tidigare olösta brottet, gör att de har ett stort behov av att få ett ansikte på hur en sådan hemsk förövare egentligen ser ut.
Rent terapeutiskt så lättar det i människors sinnen när de har ett ansikte på förövaren, ett ansikte där de kan fokusera sitt hat emot.
Fanskapets bild kan vara av stor vikt trots allt.
Det kan finnas ytterligare offer för dåren som kanske känner igen honom på bild?
Citera
2019-03-04, 19:57
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Tror polisen gjorde det med mening. Mer vatten på kvarn för dem för att han sticker och håller sig undan. De lär ju ha vetat med 90-ish % säkerhet att det är han, om inte helt. Plus att de säkert hade span för att se om han försöker undanröja nåt - kanske mer än det här som han nu sitter häktad för.

Ja var det polisens plan och att man hade span på karln är det bara att gratulera polisen!

AE måste haft rätt jobbiga dygn under de här två veckorna i alla fall, haft rätt stor ågren...
Har han gjorde det här - vilket ju verkar väldigt sannolikt - är han körd.
Han kommer hängas ut i fötterna och mentalt lynchas.
Anders E och Anders Eklund kommer kanske kunna umgås med varandra eftersom nog ingen annan vill.
Citera
2019-03-04, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Med risk för att detta kan bli mitt äckligaste inlägg hitintills under mina 20 år på FB.

Men om man våldtar ett barn på 8 år. Går det ens utan att man har med sig glidmedel etc.?

Du är i gott sällskap här på Flashback när det gäller äckliga inlägg.

Det går förstås att våldta ett barn utan glidmedel, om man struntar i att hon får väldigt ont, vilket man troligen gör om man har drabbats av en organisk psykos.
Citera
2019-03-04, 20:01
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Med tanke på hur han har bott, skulle det inte vara så förvånande om han aldrig haft dator eller smartphone. Han kanske har en gammal Nokia, som sällan spelar "Grand valse" - en Ulf Olssontyp som bor i avsides hybblen där han kan gömma sig och det han nu eventuellt lever av.

Någon nämnde "knepig typ" utan att närmare specificera vad knepigheten består i.

Jo det är det jag menar. Det kanske var en beräknad risk, man visste att det saknades typ Facebook osv (tror man kan få fram nedstängda konton också). Man kanske hoppades att han skulle åka någonstans för att göra sig av med/säkerställa att något inte hittades när man har span på honom. Långsökt i detta fall, och Malin-fallet om han har koppling dit, men kanske i andra fall man misstänker han kan ha koppling till. Jag vet inte, men känns som man inte ger honom 2 veckor att rensa digitala bevis om man tror att det finns något av substans där.
Citera
2019-03-04, 20:01
Medlem
Tror vi har att göra med en djur- och naturvän, det är primärt därför han velat bo avsides, inte för att han är så in i norden skum.

Baserat på exet, så kan vi mycket väl ha med typ en agronom att göra. Någon som inte är rädd för att pendla. Det som säger emot det är väl att ingen tycks sakna honom på jobbet, så han kan ju inte arbeta på någon stor arbetsplats tycker man, då skulle snacket gå.
Citera
2019-03-04, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Det är ju faktiskt inte helt otroligt att han ser bra ut, ändå. Vad jag sett av sönerna så ser de ganska bra ut, så mycket möjligt pappan är fager. Och farliga män-grejen förklarar sig själv med fruntimmer.

Utseendet säger ju rätt lite om en person, men om man går efter arvet så ser han nog ut som en alldaglig svensk. Ingen modell eller smällfet gris.

Jag tror inte heller det handlar om nån ”farlig” typ som någon typisk kriminell men det lär ju finnas ett och annat märkligt och bestämt kring hans sätt att tackla världen.
Om inte annat tyder ju den tidigare domen på det.
Det är djupt kränkande att som barn bli behandlad på det sättet som framkommer i det målet men AE har troligen inga bättre verktyg att ta till när han ställs inför liknande prövningar i föräldraskapet.

Jag skulle gissa att han har det rätt svårt i det sociala samspelet med människor överlag och troligen aldrig lyckats något vidare som far eller make. Har han ens någon kontakt med nåt av sina 8(!)barn?

Bara det i samband med ett kringflackande liv skulle skulle kunna tyda på nån form av gränslöshet i sättet att leva.
Citera
2019-03-04, 20:03
Medlem
Citat:
Du är i gott sällskap här på Flashback när det gäller äckliga inlägg.

Det går förstås att våldta ett barn utan glidmedel, om man struntar i att hon får väldigt ont, vilket man troligen gör om man har drabbats av en organisk psykos.

Du tror inte att omgivningen skulle ha märkt om en psykotisk människa valsade runt före- och efter dådet?

Nä du. Psykoser funkar inte så att man passande nog får dem under 10 minuter i skogsbrynet och sedan är man som vanligt igen.
Citera
2019-03-04, 20:03
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Hur vet du att gärningsmannen stod och lurpassade i skogen? Vi vet väl bara att han likt ett djur drog in henne i skogen och våldtog henne. Han kan ha fått något tillfälligt fel i hjärnan, och råkat stöta på henne i det tillståndet han var i då. Och så drog han in henne i skogen och våldtog henne och misshandlade henne. Var finns bevisen för att han var i ett friskt tillstånd? Sa han något till flickan, tex "håll käften annars dödar jag dig" ?
Läs nedan:

Jag vet inte hur du definierar "lurpassa". Men står man intill en cykelväg, inne bland buskage, träd, whatever, och sen snabbt drar in ett barn som kommer cyklandes förbi så anser jag att man har lurpassat på henne.

En frisk människa gör inte så här. Så där talar ju brottets karaktär för att han inte är frisk, eller var frisk. Någonting sa han till flickan eftersom hon senare kunde berätta för polisen att han talade svenska utan någon dialekt eller brytning. Så det talar även för att ingen hjärnblödning hade uppkommit hos GM. Sluta försvara honom, ditt äckliga jävla kräk.
Citera
2019-03-04, 20:08
Medlem
Citat:
Läs nedan:

Det finns öht inget som tyder på att GM verkat under en tillfällig psykos och det vore väl rätt ovanligt när det kommer till liknande fall?

Du har säkert en diger lista på liknande överfall som stärker din tes?
Citera
2019-03-04, 20:10
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Utseendet säger ju rätt lite om en person, men om man går efter arvet så ser han nog ut som en alldaglig svensk. Ingen modell eller smällfet gris.

Jag tror inte heller det handlar om nån ”farlig” typ som någon typisk kriminell men det lär ju finnas ett och annat märkligt och bestämt kring hans sätt att tackla världen.
Om inte annat tyder ju den tidigare domen på det.
Det är djupt kränkande att som barn bli behandlad på det sättet som framkommer i det målet men AE har troligen inga bättre verktyg att ta till när han ställs inför liknande prövningar i föräldraskapet.

Jag skulle gissa att han har det rätt svårt i det sociala samspelet med människor överlag och troligen aldrig lyckats något vidare som far eller make. Har han ens någon kontakt med nåt av sina 8(!)barn?

Bara det i samband med ett kringflackande liv skulle skulle kunna tyda på nån form av gränslöshet i sättet att leva.

Jo men det jag svarade på var om hans utseende kan ha varit det som lockade kvinnor, eftersom vänner och övriga bekanta lyser med sin frånvaro. 3 kvinnor och 8 barn med dessa är ju att ligga i ändå, med tanken att det nog inte var alla som gick till äktenskap och barn. Och grabbarna ser ju bra ut, inte drömgrabbar men långt ifrån dåliga utseenden. Sen är det ju bara 50% av genuppsättningen; men kan ju vara så att han är attraktiv och därför haft flera kvinnor även om han inte har andra relationer av substans.

Jag har svårt att tro att man enbart våldtar en 8-åring så underlivet trasas sönder och spräcker skallen på henne under tiden. Tror det handlar om utdragen misshandel av sonen, inte bara brottning i soffan och en skendränkning. Gör man såna saker är det sällan det är bara två gånger under nästan 60 år - det är förmodligen makten som är viktig och som han tänder på, med tanke på att de utsatta är barn, även om sonens misshandel kanske inte var sexuellt laddad.

Skulle som många andra här inte bli förvånad om den här lagändringen hittar mycket skit han gjort under åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in