2019-03-03, 22:35
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
Har vi initialerna?
jag har initialerna på en sjötoftagubbe som jag fick tips om. Han är lite intressant men långt ifrån säker.
Citera
2019-03-03, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Johansson är sveriges vanligaste e-namn tätt följt av Andersson.
Kuriosa: I Malmö är Mohammed det vanligaste manliga förnamnet, helt seriös.
Besöker ofta Malmö, så ja det kan ju stämma.
Jasså Andersson o Johansson vanligaste efternamnen.
Citera
2019-03-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Flera poliser med insyn i fallet har innan GW sagt att bevisläget är gott. Så nej, jag tror att du ville lyfta fram just GW, som en person som man bör lyssna på och lita på i alla lägen. Men nog om det.
Jag??? Var inte jag som drog in GW och GW:s åsikter i denna tråd.
Citera
2019-03-03, 22:49
Medlem
Gillas avatar
GP publicerade en artikel om fallet 2017.
https://www.gp.se/nyheter/göteborg/dna-t-ska-leda-polisen-till-barnvåldtäktsmannen-1.4628360

Citat:
Flickan hade avslutat sin skoldag och var på väg hem. Hon cyklade i en nedförsbacke på en liten cykelväg mellan Lindåsskolan och Gamla Särövägen i Billdal i Göteborg.

Då kastade sig en man fram ur buskaget intill vägen. Han överföll åttaåringen och slet ner henne i ett dike.

Efter att först ha misshandlat henne svårt i ansiktet utsatte han henne för en grov våldtäkt.
Våldet mot flickan var så kraftigt att hennes cykelhjälm sprack
.
– Det är den värsta misshandel jag någonsin sett, sa jourhavande läkaren då till GP.

Det är jag som har fetmarkerat delar av texten.
Citera
2019-03-03, 22:53
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Polisen får INTE vägra ta emot anmälan om korruption, vilket du verkar vilja ge polisen möjlighet till.

När man diskuterar ett kriminalfall, då måste man förstås ha rätt att lägga fram hypoteser om hur polisen skulle kunna förfalska bevis. Allt annat vore helt orimligt i en demokrati. Det hade varit en sak om jag hade sagt att en viss polis förfalskade ett visst bevis. Men det är förstås lagligt att diskutera allmängiltiga saker, som tex att poliser KAN rota i folks soptunnor och leta efter sperma. Allt annat vore som sagt helt orimligt i en demokrati.
Eller menar du att det är olagligt för dig eller någon annan, att tex säga att jag någon gång skulle KUNNA ha grävt upp ett lik från en kyrkogård och haft sex med det?
Det är INTE olagligt, så länge ni INTE envisas med att jag faktiskt HAR gjort det.
ok du vinner förstår du är rättshaverist är du kompis med gollum.
Troll trolleri trollera trolling är fiske med och det kan du märker jag.
Denna tråden handlar om något annat än fiske vi diskuterar nämligen att polisen gripit häktat en man som förgrep sig på en flicka 1995 och det tack vare dna som gjorde att cold case gruppen tog svinet.
men du verkar inte vara med i matchen säker på att du fick biljetter till denna match grabben du är fel ute nämligen vi är tämligen säkra på att kräket sitter nu och pratar om just det vi jiddrar inte om att han skall få resning i hd och är oskyldig eller så fattar du trögt. lägg ned och dra upp trålen.
jag har ätit räka på västkusten sedan tidigt sextiotal när det fanns räktrålare på Resö.
Men den här tråden handlar om dna och brott våldtäkt på barn som polisen löst tack vare dna förstår du dna är arvsanlag om det hamnar på något som exempelvis sperma inne i slidan på ett våldtäktsoffer så tror inte de flesta att polisen planterat det där eller forensikerna det heller det kommer aldrig den misstänkte gärningsmannens advokat att säga i en rättegång heller även om jag förstår att du önskar det. kamma dig nu
Citera
2019-03-03, 23:01
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalanders
Lite off topic - vilket som är vanligaste efternamnet, men så här såg listan ut 2018

Andersson 231 727
Johansson 230 671
Karlsson 205 434
Nilsson 158 119
Eriksson 138 221
Larsson 116 232
Olsson 105 288
Persson 99 592
Svensson 93 225
Gustafsson 90 814

Källa: https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/namnsok/

Var det inte någon som sa Anders i förnamn
Citera
2019-03-03, 23:02
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
GP publicerade en artikel om fallet 2017.
https://www.gp.se/nyheter/göteborg/dna-t-ska-leda-polisen-till-barnvåldtäktsmannen-1.4628360
Citat:
Flickan hade avslutat sin skoldag och var på väg hem. Hon cyklade i en nedförsbacke på en liten cykelväg mellan Lindåsskolan och Gamla Särövägen i Billdal i Göteborg.

Då kastade sig en man fram ur buskaget intill vägen. Han överföll åttaåringen och slet ner henne i ett dike.

Efter att först ha misshandlat henne svårt i ansiktet utsatte han henne för en grov våldtäkt.
Våldet mot flickan var så kraftigt att hennes cykelhjälm sprack.
– Det är den värsta misshandel jag någonsin sett, sa jourhavande läkaren då till GP.

Det är jag som har fetmarkerat delar av texten.
Från artikeln.
Ki***en Ra***ng Be***ardsson säger att flickan också beskrivit gärningsmannen som lång och med normal till smal kroppsbyggnad. Hans hår var brunt och kort och han var klädd i blå jeans och brun, midjekort, jacka. Han talade svenska.
Citera
2019-03-03, 23:05
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
90min då hamnar man kanske i Lidköping. Han bor i en mindre ort och har ett vanligt svenskt namn.
Det mest vanliga efternamnet är väl ändå Persson? Svensson?

Nej det är Andersson och Johansson som är vanligast
Citera
2019-03-03, 23:22
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Möjligt, och med tanke på hur grovt brottet 95 var så känns det inte speciellt osannolikt att han begått våldsdåd både före och efter det. Han ska om inte annat vara dömd för misshandel av sin egen son, om nu det stämmer. Samtidigt är inte alla våldtäktsmän eller mördare serieförbrytare. Jag satt själv och funderade lite på det där och kom att tänka på han som mördade Caroline Stenvall. Där hade vi väl en helt ostraffad 51-åring som trots den bakgrunden mördar en ung kvinna.

Ja, och även om detta var den första fullbordade våldtäkten kan det finnas icke fullbordade överfall tidigare som förhoppningsvis kan knytas till honom... Kanske kan det ju finnas säkrade fingeravtryck eller liknande även om det inte finns DNA. Det kan finnas fingeravtryck även i detta fall, från cykeln, som komplement till DNA-bevisen.
Citera
2019-03-03, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det kan finnas fingeravtryck även i detta fall, från cykeln, som komplement till DNA-bevisen.
Vilken cykel?

Det vi vet om cykel är väl bara att hundförare tappade spåret vid någon form av cykelparkering. Men om GM cyklade därifrån eller kanske hoppade in i bil är okänt.
Citera
2019-03-03, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
jag har initialerna på en sjötoftagubbe som jag fick tips om. Han är lite intressant men långt ifrån säker.
Från orten du nämner är det typ lika långt till Billdal som till Sävsjö, rätt märkligt med tänk på vad som hände -97
Senast redigerad av Dripatologi 2019-03-03 kl. 23:30.
Citera
2019-03-03, 23:29
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Vilken cykel?

Det vi vet om cykel är väl bara att hundförare tappade spåret vid någon form av cykelparkering. Men om GM cyklade därifrån eller kanske hoppade in i bil är okänt.

Flickans cykel, som han också tog med upp i skogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in