2019-03-03, 22:02
Medlem
Fått höra ryktesvägen om en F J.
Dock bara rykten!
Citera
2019-03-03, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag vill understryka att jag varken är foliehatt eller pedofilkramare. Jag har själv en dotter, så jag kan definitivt tänka mig hur vidrig händelsen måste ha varit för flickan och hennes anhöriga.

Det är dock inte rätt att införa mer massövervakning på grund av händelser som denna, och jag är beredd att gå så långt att jag hävar att människor som vill ha mer övervakning utnyttjar händelser som denna för egna syften. Det märks ganska tydligt hur de flyttar fram sina positioner, ungefär som vapenmotståndare gör när skjutningar inträffar.

Jag är själv vad många skulle vilja beskriva som "foliehatt" men jag har mina gränser. Att som vissa här i tråden sitta och gissa sig till att en sadistisk pedofil utsätts för en komplott utav polisen gör mig spyfärdig.
Citera
2019-03-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadswarrant
Dock bara rykten!

Alltså....Lägg av !
Citera
2019-03-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadswarrant
Dock bara rykten!

Bostadsort?
Citera
2019-03-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbuske
Han är varken skriven i Kullavik, Billdal eller Göteborg över huvudtaget.
Han bor på en mindre ort ca 90 minuter från Göteborg.

Är han skriven i Sjötofta?
Har belägg för min fråga
Senast redigerad av SaltedCaramel 2019-03-03 kl. 22:12.
Citera
2019-03-03, 22:09
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Det är du och andra som INTE förstår att det finns människor i det här fallet, som kan ha väldigt svårt att få ro i själen pga hatet/hoten i den här tråden mot den misstänkte. Om du, eller polisen eller media eller någon annan, hade sagt något om att detta hat/hot är FEL, då hade jag kunnat få lite mer "ro i själen". Men så har INTE skett tillräckligt ännu.
Det är inte läge med att tala om kräkets mående.
Upprättelsen för flickan är en mycket glad nyhet.
Gärningsmannens mående är fullständigt egalt i mina ögon totalt likgiltig i hur en pedofil mår.
Den personen som enligt nyheterna är gärningsmannen och som glädjer mig är häktad nu hoppas jag mår riktigt djävla dåligt, vetskapen om vad som väntar .
För brottsoffret så kan det äntligen få rättvisa.
De som anser att deras personliga integritet är viktigare än att dylika gärningar blir straffade så hälsar jag er bara att ni är lika sjuka som gärningsmannen.
Vad sa Neil Armstrong 1969 någon.
Mitt dna lämnar jag gärna till ett register.
Fick för övrigt lämna prov på hiv efter före fn tjänst på Balkan kände mig inte kränkt av det.
Det handlar om vad vi gör mot varandra. Samma med att alla vaccinerar sina barn mot mässlingen.
Alla dessa dårar nuförtiden vart är vi på väg egentligen?
Citera
2019-03-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Euryproctos
Enligt Google Maps är det endast 50 minuter med bil mellan Göteborg och Björketorp, inte 90 min.
90min då hamnar man kanske i Lidköping. Han bor i en mindre ort och har ett vanligt svenskt namn.
Det mest vanliga efternamnet är väl ändå Persson? Svensson?
Citera
2019-03-03, 22:20
Medlem
CharlieRs avatar
Straffbestämmelserna som gäller är de som var gällande då brottet begicks, inte de som är gällande nu. 1995 fanns inte termen "våldtäkt mot barn" utan sexuell kontakt med barn gick, om det inte kunde klassas som våldtäkt, under 6 kap. 4 § Brb (brottsrubricering "sexuellt utnyttjande av underårig"), medan våldtäkt av barn helt enkelt rubricerades grov våldtäkt (offrets låga ålder var då en faktor som avgjorde att brottet skulle anses som grovt). Straffskalan var då lägst 4 och högst 10 års fängelse (nuvarande skala för grov våldtäkt mot barn är 5 till 10 år).

Att lång tid förflutit sedan brottet begicks får inte vägas in som en försvårande omständighet. Det föreligger ingen skyldighet att på något sätt bidra till en utredning mot en själv, tvärtom är det ens rättighet att hålla sig undan bestraffning (en mänsklig rättighet, till och med). Att lång tid har gått kan dock vägas in som förmildrande omständighet vid bestämmelsen om straffets längd, och så sker också vanligtvis. Även om det i det här fallet skulle kännas rätt smaklöst att sänka straffet med hänsyn till att lång tid gått, så är det inte osannolikt att så sker.
Citera
2019-03-03, 22:21
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ska jag bli imponerad bara för att GW var involverad och sa så, eller?
Ytterligare något väldigt farligt. Att en människa uppnår en sådan status att man tror på allt hen säger.
Men att du är ensam mot hela världen bryr du dig inte om eller hur för du är ju så stark eller hur .
Erkänn du blev aldrig vald först du hade blå brandbil betong i sandlådan för kort byxor av märket bergis mm trasiga leksaker mm mm var förlagan till pojken som kallades det mm mm i all oändlighet.
Det finns alltid en sådan kille som dig. Vi hade inge problem med sådan som dig på den tiden man gjorde lumpen. Då fixade det sig alltid ute i busken så att säga.
Men här på fb finns ingen skog och buske lille vän.
Så då kan du fortsätta att trolla reta och provocera de stora pojkarna som kan diskutera du kan hålla på här och vet du vad det är det som kallas demokrati samma med tv man kan byta kanal.
Trist bara för att är är det många som anser att gripandet av en man som förgrep sig på en liten flicka 1995 med en mycket brutal våldtäkt är en glädjande nyhet för många har barn döttrar flickvänner fruar mm syskon mostrar osv osv så att det kan klaras upp fast det gått så lång tid gör att nästan alla här blir glada men så kommer du i skepnad av den hemska fula äckliga lilla gollum och snor ringen våran illusion om att nu skall rättvisa skipas du smutsar ner sagan för oss och ännu mer för flickan var nu snäll och tänk på att flickan är helt oskyldig förstår du flickan som var där på fel plats när galningen
var där 1995 var ett barn så när du pekar ut att polisen kan ha gjort fel förstår du nu vad jag börjar tala om i så fall backa bandet och be flickan om ursäkt och tala om att du mår dåligt och att du bara trollat hela tiden. Tack på förhand
Citera
2019-03-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ska jag bli imponerad bara för att GW var involverad och sa så, eller?
Ytterligare något väldigt farligt. Att en människa uppnår en sådan status att man tror på allt hen säger.
Om du läser och förstår text så vet du att GW varit inblandad och har fått insyn i bevis. Och han noterar att bevisläget är gott. Är alltså relevant att någon som fått insyn i bevis säger att bevisläget är gott. Något konstigt med det?
Citera
2019-03-03, 22:29
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
Är han skriven i Sjötofta?
Har belägg för min fråga
vet vem du tänker på. har tittat på honom också och han hade en koppling till göteborg 1995. KAn vara han, vet ej. Men initialerna stämmer inte med sjötofta-gubben
Citera
2019-03-03, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
vet vem du tänker på. har tittat på honom också och han hade en koppling till göteborg 1995. KAn vara han, vet ej. Men initialerna stämmer inte med sjötofta-gubben

Har vi initialerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in