2019-03-03, 20:36
Medlem
SevenWayToHeavens avatar
Kvinna här.

Nej generellt så är stor inte bättre än normalstor utifrån egen och vänners erfarenhet.

Men för stor är självklart bättre än för liten.

En för stor gör ofta ont i många ställningar. Jag har även fått uppfattningen att MÅNGA (inte alla) killar med stora dasar inte är lika skillade som de med små eller normalstora då dom tror att en stor kuk gör allt. De med mindre är oftast mer pålästa om teknik för att gottgöra storleken.
Citera
2019-03-03, 20:51
Medlem
Mardolls avatar
Tacka gudarna för att det inte går att förstora penisar så lätt. Annars hade väl alla män haft 20+ i längd och minst 15cm i omkrets. Ve och fase!

Medelstorlek duger gott och väl.

Jag har jobbat i en sexshop och de populäraste dildos (av realistisk typ) som kvinnor köper brukar har en max omkrets på 11 cm (3,5 i diameter). Det är i regel män som köper grövre saker.
Citera
2019-03-03, 21:19
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SevenWayToHeaven
Kvinna här.

Nej generellt så är stor inte bättre än normalstor utifrån egen och vänners erfarenhet.

Men för stor är självklart bättre än för liten.

En för stor gör ofta ont i många ställningar. Jag har även fått uppfattningen att MÅNGA (inte alla) killar med stora dasar inte är lika skillade som de med små eller normalstora då dom tror att en stor kuk gör allt. De med mindre är oftast mer pålästa om teknik för att gottgöra storleken.
Tack för ditt inlägg. Det du skriver stämmer med min uppfattning förutom det där med hellre för stor än liten. Tror iofs för liten är väldigt liten. Känner en kille med typ 12 som väger upp med sin teknik. Men en med för stor behöver ju verkligen teknik för att kvinnan inte bara ska få ont
Citera
2019-03-03, 21:27
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Tacka gudarna för att det inte går att förstora penisar så lätt. Annars hade väl alla män haft 20+ i längd och minst 15cm i omkrets. Ve och fase!

Medelstorlek duger gott och väl.

Jag har jobbat i en sexshop och de populäraste dildos (av realistisk typ) som kvinnor köper brukar har en max omkrets på 11 cm (3,5 i diameter). Det är i regel män som köper grövre saker.
Säger en del. Många män tror verkligen att deras partner eller älskarinna vill ha större. Det är konstigt att de inte har fattat.
Citera
2019-03-03, 21:31
Medlem
Bulkninjas avatar
Gjorde en liten djupdykning i det där med medelstorlek för några år sedan i samband med ett vad.

Det finns många undersökningar gjorda, Problemet är att de flesta är svammel. Ibland är det testpersonerna själva som mätt. Och ibland är testgrupperna folk som har sökt hjälp för komplex och liknande.

De mest korrekt genomförda studierna visar på ca16.7cm i medel då en mätning utförts av annan. Och det tror jag är ett kondomföretag. Och då ska man dessutom ta med faktumet skillnaden mellan utomstående mätning och egenmätning skiljer tydligen ungefär en cm. Förmodligen för att folk anstränger sig mycket mer för att få ett större resultat, som att trycka ner linjal så att de nästan krossar blygdbenet (min egen gissning )

Så alltså någonstans mellan 16-18cm. Och det stämmer dessutom med tjejers uppfattning baserat på egna upplevelser. Alltså testgrupper som fått titta på bilder eller se attrapper och ange vad som är stort eller litet med avseende på deras egen erfarenhet. Och det är ju faktiskt dessa som har de bästa ärligaste statistiken.

Storleken är säkert viktig för många, även om det knappast är nått livsavgörande. De flesta verkar likställa det med flintskallighet, små händer eller ljus röst. Vad som är värre är verkar vara killar som har komplex för att ha liten. Det är enligt uppgift otroligt avtändande.
Alltså det värsta med killar som har liten pick är inte picken, utan det är deras hang-up på det.

Tror det är ovanligt att kriteriet kukstorlek har något att göra med partnerval. Däremot har mannens längd galet viktigt. Kvinnor som väljer en kortare partner är ovanligare än lottovinster
Senast redigerad av Bulkninja 2019-03-03 kl. 21:41.
Citera
2019-03-03, 21:34
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Nope.
Inte "tänder på".
Bara noterar.
Fast du menar att män bryr sig om stora snoppar för att vi är visuella. Menar du att män gillar stora naturligt? Fast de inte passar i många tjejer.
Citera
2019-03-03, 21:40
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sungamen
Du är förd bakom ljuset. Dom vill inte såra dig. Klart slinkorna vill ha stora kukar i sig. Precis som män vill ha tajta fittor och stora bröst.

Vad är själva evolutionära syftet med en stor kuk? Det känns som att det liksom är naturens sista prioritet. Tänk på att en stor kuk gör det svårare att springa utan kläder, ifall du blir jagad när du är ute och ska skaffa mat. Djur har ju oftast kuken infälld så att den inte ska dingla när dom är ute. Dessutom har primater mindre kuk än människor.

Jag har 18-19 cm, men förutom att det ger mig en liten extra boost för självförtroendet, så är det fullkomligt värdelöst i vardagen. Det ökar varken min IQ (som redan dock är hög) eller styrka. Inte heller gör det att jag får knulla mer, eftersom det inte står "stor kuk" i pannan på mig, om nu kvinnor skulle gå igång på det.
Citera
2019-03-03, 22:03
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Gjorde en liten djupdykning i det där med medelstorlek för några år sedan i samband med ett vad.

Det finns många undersökningar gjorda, Problemet är att de flesta är svammel. Ibland är det testpersonerna själva som mätt. Och ibland är testgrupperna folk som har sökt hjälp för komplex och liknande.

De mest korrekt genomförda studierna visar på ca16.7cm i medel då en mätning utförts av annan. Och det tror jag är ett kondomföretag. Och då ska man dessutom ta med faktumet skillnaden mellan utomstående mätning och egenmätning skiljer tydligen ungefär en cm. Förmodligen för att folk anstränger sig mycket mer för att få ett större resultat, som att trycka ner linjal så att de nästan krossar blygdbenet (min egen gissning )

Så alltså någonstans mellan 17-18cm. Och det stämmer dessutom med tjejers uppfattning baserat på egna upplevelser. Alltså testgrupper som fått titta på bilder eller se attrapper och ange vad som är stort eller litet med avseende på deras egen erfarenhet.
Vilka studier är det? Jag har aldrig sett en sån och jag har ändå jobbat lite med sexualupplysning.

Gjordes en större studie 2015. Typ 13 var medel i världen.
Letade tpp några länkar
http://www.lakartidningen.se/Klinik-och-vetenskap/Nya-ron/2015/03/Medelpenisen-definierad-i-metastudie/
http://www.bt.se/sverige-varlden/sa-lang-ar-medelpenisen-2/https://www.rfsu.se/sex-och-relationer/for-dig-som-undrar/frageladan/kukkunskap/storlek/hur-stor-ar-en-normal-penis/

Vad är det för studie du har läst?
Citera
2019-03-03, 22:16
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Fast du menar att män bryr sig om stora snoppar för att vi är visuella.
Ja, "bryr sig om" i betydelsen "lägga märke till", men inte nödvändigtvis i betydelsen "anse vara viktigt." En del män, det har vi nog alla erfarenhet av, anser kukstorlek vara av stort intresse. (Lustigt nog har de som jag lärt känna varit tämligen välutrustade, hur nu det ska tolkas.)

Citat:
Menar du att män gillar stora naturligt? Fast de inte passar i många tjejer.
Om jag skulle gissa, så skulle jag kanske luta åt att män snarare känner olust.

Vad tror du själv?
Citera
2019-03-04, 07:46
Medlem
Större kanske inte är bättre än medel för själva sexet alltid men går inte att förneka att båda könen attraheras av utseendet av en stor kuk.

Har 24x15 och får mycket förslag hela tiden. Harr bilder på diverse sidor. Mest killar, både hetero och gay som vill se den eller iaf att jag knullar deras partner. Men även tjejer som hör av sig. Även de som säger att jag är för stor att ha sex med kommentarer ändå om hur vacker och upphetsande den är.

Så på vissa sätt är större helt klart bättre än mindre. Sen att man ibland har uppemot en decimeter utanför fittan eller en och en halv utanför munnen är ju trist. Samt att ingen har tagit hela än.
Citera
2019-03-04, 08:24
Medlem
Citat:
Säger en del. Många män tror verkligen att deras partner eller älskarinna vill ha större. Det är konstigt att de inte har fattat.

Vissa män är så rädda/lätt kränka så de vågar inte ens diskutera sin strl med sin partner. Det är tabu på något sätt. Why ? båda har ju sett den
Citera
2019-03-04, 11:58
Medlem
SevenWayToHeavens avatar
Citat:
Tack för ditt inlägg. Det du skriver stämmer med min uppfattning förutom det där med hellre för stor än liten. Tror iofs för liten är väldigt liten. Känner en kille med typ 12 som väger upp med sin teknik. Men en med för stor behöver ju verkligen teknik för att kvinnan inte bara ska få ont

Ja självklart menade jag väldigt liten, var med en kille en gång som hade så pass liten att man inte ens visste om man borde hållt den i handen eller mellan fingrarna då ganden var för stor hahaha. Han såg iofs till att jag fick komma redan på förspelet så de kvittade väl egentligen men de va ju ganska tråkigt vaginalt.

Så sammanfattat har storleken inte ett dugg betydelse så länge dom vet vad dom håller på med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in