Chanser fanns, skickligheten saknades. Salahs två frilägen borde resulterat. Fabinho en usel förstatouch från mål. Hade Wijnaldum haft mer tur med studsen hade han nätat. Origi försökte repetera målet från sist när han borde spelat bollen. Felbeslut och oskicklighet laget runt.
Gällande Salah skrev jag så här förut, påminner om det en dag som denna:
Citat:
Nu ska jag slå på den heliga kon: Salah.
Låt inte alla mål förblinda er. Herregud, den karln har inte bra teknik. Han ska komma på sina tapins och få stickare på fria ytor. Han ska typ aldrig få slå den avgörande passningen, han har inte kunnandet för det. Han slår bort bollar, han tappar boll. Såg ni när han skulle försöka, helt opressad, hålla bollen i spel efter Robertsons läge (studsade i en båge över Neuer mot bortre stolpen där Salah kom farande) och tappar den över linjen?
Han har spetskompetens som ingen annan i Liverpool, han passar oerhört bra i den roll han fått i vår klubb. Men åh, en sån begränsad spelare. Påminner om Sturridge på så vis som också hade spetskompetens i sina avslut och speed men i övrigt var något av en ryggsäck för laget.
Och då tycker jag ändå Salah inte var helusel igår. Han gjorde ett par fina aktioner (vändningen i boxen för Wijnaldums halvchans t.ex). Men han är verkligen ingen contender för Ballon d'Or. Han är inte bäst i ligan, han är inte ens bäst i Liverpool. Håller VvD Firmino klart före.
Tråkigt att Everton ska maska på hemmaplan på slutet när de borde jaga 7eplatsen, men de ville väl inte riskera att tappa den poäng som de hade - eller missa chansen att sätta käppar i hjulen för konkurrentens titeljakt. Liverpool borde gjort 1-0 flera gånger om innan dess, men så är det ibland.
Som jag sagt flera gånger tidigare: som formen är just nu är alla matcher svåra. Burnley hemma härnäst, men först ska City spela mot Watford. City har 5 raka mot Watford, men mirakel har hänt förr.
Viktigt narrativ att komma ihåg: Det är LFC-supporters som är outhärdliga douchebags. Det är därför LFC inte får vinna ligan. För den som vill ha en påminnelse om exakt hur sviniga de är - kolla denna tråd och matchtråden igår. Det är LFC-fansen som är de största svinen. Viktigt narrativ.