2019-03-03, 20:02
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ditt problem mer LFC-supportrar var att de är självgoda, småaktiga, pissiga och outhärdliga, minns jag rätt då? Din galopperande dubbelmoral räddar en sån här kväll, tack för det.

Jag konstaterade ju bara fakta? Det är väl bra med ett referat av läget i ligan för nytillkomna läsare.

Galopperandet står KlippetyKlopp för som skyller på att ”det blåste för mycket”. Ska han skylla på West Hams bubbelmaskin nästa gång?
Citera
2019-03-03, 20:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Känns som att du överdriver här. Vi har sett grövre och liknande misstag även i andra ligorna. Skillnaden nu är ju att dem har VAR. Engelska domare är knappast sämre än övriga. Sen har vi ju sett flera exempel på domarmisstag som skrev i spanien och italien trots VAR. Nivån där är klart sämre än PL. Offsiden igår var knapp. Gäller att tajma det på millisekunden för domaren. Inte lätt. VAR hade snabbt och enkelt kunnat fixa till det. Sen glömmer du passande bort att arsenal inte skulle haft straff överhuvudtaget. Minimal kontakt på auba. Sen att straffen inte går om. Visst fel men kika in på alla straffar som slås så kommer ni se att det 95% av gångerna antingen är så att spelare tjuvar in i straffområdet eller att målvakten lämnar linjen för tidigt. Händer nästan aldrig att domarna blåser om straffarna. Så knappast något uppsendeväckande.

Aubameyang får ta på sig största skulden för att arsenal inte vinner. Det borde dem gjort. Uppträdde moget, taktiskt och noggrant. Otypiskt arsenal skulle jag säga. Och tacka emery för det. Han sätter helt andra taktiska krav på sina spelare. Därför özil börjar på bänken och han byter tidigt i matchen när han inte är nöjd med något eller vill ändra. Såg vi aldrig under den bekväma wenger.
Tycker inte att jag överdriver överhuvudtaget. Dommarna i PL är allt i allt sämre och gör fler felbedömningar än vad dommarna i La Liga, Bundesliga, Serie A eller Ligue 1 gör. Hur många engelska dommare var med i förra årets VM? Kane var i offside och visst det är inte alltid lätt för linjedommaren att 100% koll hela tiden, men offside är offside. Men hur kan du tycka att Arsenal`s straff var billigare än vad Tottenham`s var? desssutom så skulle spurs` Danny Rose fått rött efter stämplingen av Leno, båda de två straffsparkarna var kontroversiella och med VAR i PL så hade det inte blivit några straffsparkar. Men du har rätt fel när du hävdar att dommarna inte blåser om strafferna https://www.youtube.com/watch?v=m_k1VfePGGY

Annars så tror jag inte att det finns en enda Arsenal fan som nekar för att det i slutändan var Auba`s usla straffspark som avgjorde resultatet i matchen. Men dommarteamet var på superettan-nivå. Jag tycker att Arsenal var det bättre laget, trots att det var en jämnspelad match. Emery hade en bra matchplan som funkade 100% och han skolade Pochettino i taktik matchen igenom. Arsenal spelar mera direkt nu under Emery än vad vi gjorde under Wenger, men Emery har i år bara vunnit en match mer än vad Wenger hade efter samma antal spelade PL-matcher ifjol också hade Wenger`s Arsenal gjort flera mål medans Emery`s Arsenal har släppt in färre mål.
Citera
2019-03-03, 20:49
Medlem
LordLancasters avatar
Nej men! Självaste Gud har twittrat en kommentar om Merseyside-derbyt. Med cirka 10 000 likes och retweets.

https://twitter.com/TheTweetOfGod/status/1102280069299359744
Citera
2019-03-03, 20:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Nej men! Självaste Gud har twittrat en kommentar om Merseyside-derbyt. Med cirka 10 000 likes och retweets.

https://twitter.com/TheTweetOfGod/status/1102280069299359744
Ursäkterna till Klopp "börjar" att bli komiska.. man skulle nästan tro att Klopp är SAFs hemliga son.
Citera
2019-03-03, 21:09
Medlem
LordLancasters avatar
En liten härlig Everton-bollkalle applåderade sarkastiskt åt Klopp efter matchen. Klopp såg ut att bli helt vansinnig bakom sitt falska och forcerade leende. Mentalt sammanbrott nära?

https://twitter.com/SoccerAM/status/1102270781168517120
Citera
2019-03-03, 21:44
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ursäkterna till Klopp "börjar" att bli komiska.. man skulle nästan tro att Klopp är SAFs hemliga son.
Så här skriver en på Reddit på Uniteds sida där.
"Despite a worrying knee injury suffered by Alexis Sanchez, Liverpool cling on to earn a point against in-form Everton" Så Unitedfansen har iaf lärt sig om Klopps pinsamma ursäkter.
Citera
2019-03-03, 22:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Så här skriver en på Reddit på Uniteds sida där.
"Despite a worrying knee injury suffered by Alexis Sanchez, Liverpool cling on to earn a point against in-form Everton" Så Unitedfansen har iaf lärt sig om Klopps pinsamma ursäkter.
Jag är varken Liverpool eller United fan. Men jag tror knappast att det finns en fotbollstränare i historien som klagade så mkt eller som kom med så många bortförklaringar som vad SAF gjorde.. han kunde aldrig erkänna en förlust eller att motståndarlagen var bättre, och jag tycker inte Klopp ens är i närheten av att vara så grinig som det Ferguson var.
Citera
2019-03-04, 08:18
Medlem
EnLitenFryss avatar
Chanser fanns, skickligheten saknades. Salahs två frilägen borde resulterat. Fabinho en usel förstatouch från mål. Hade Wijnaldum haft mer tur med studsen hade han nätat. Origi försökte repetera målet från sist när han borde spelat bollen. Felbeslut och oskicklighet laget runt.

Gällande Salah skrev jag så här förut, påminner om det en dag som denna:

Citat:
Nu ska jag slå på den heliga kon: Salah.
Låt inte alla mål förblinda er. Herregud, den karln har inte bra teknik. Han ska komma på sina tapins och få stickare på fria ytor. Han ska typ aldrig få slå den avgörande passningen, han har inte kunnandet för det. Han slår bort bollar, han tappar boll. Såg ni när han skulle försöka, helt opressad, hålla bollen i spel efter Robertsons läge (studsade i en båge över Neuer mot bortre stolpen där Salah kom farande) och tappar den över linjen?

Han har spetskompetens som ingen annan i Liverpool, han passar oerhört bra i den roll han fått i vår klubb. Men åh, en sån begränsad spelare. Påminner om Sturridge på så vis som också hade spetskompetens i sina avslut och speed men i övrigt var något av en ryggsäck för laget.

Och då tycker jag ändå Salah inte var helusel igår. Han gjorde ett par fina aktioner (vändningen i boxen för Wijnaldums halvchans t.ex). Men han är verkligen ingen contender för Ballon d'Or. Han är inte bäst i ligan, han är inte ens bäst i Liverpool. Håller VvD Firmino klart före.

Tråkigt att Everton ska maska på hemmaplan på slutet när de borde jaga 7eplatsen, men de ville väl inte riskera att tappa den poäng som de hade - eller missa chansen att sätta käppar i hjulen för konkurrentens titeljakt. Liverpool borde gjort 1-0 flera gånger om innan dess, men så är det ibland.

Som jag sagt flera gånger tidigare: som formen är just nu är alla matcher svåra. Burnley hemma härnäst, men först ska City spela mot Watford. City har 5 raka mot Watford, men mirakel har hänt förr.

Viktigt narrativ att komma ihåg: Det är LFC-supporters som är outhärdliga douchebags. Det är därför LFC inte får vinna ligan. För den som vill ha en påminnelse om exakt hur sviniga de är - kolla denna tråd och matchtråden igår. Det är LFC-fansen som är de största svinen. Viktigt narrativ.
Citera
2019-03-04, 09:03
Medlem
Kritiken mot Salah är stundtals orättvis. Han ligger 2:a i skytteligan! Är inte lika tongivande som förra säsongen. Vem kan begära att han var säsong skall göra 30+ mål i ligan!
Snacka om att ställa höga krav!
Senast redigerad av clevernickname 2019-03-04 kl. 09:10.
Citera
2019-03-04, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
I senaste matchen tog Liverpool bara 1 poäng. Det innebär att Manchester City leder Premier League. För inte så länge sedan ledde Liverpool ligan med väldigt mycket. Men så ser det alltså inte ut längre.

Det är kul att City är tillbaka i serieledning!!! Då kanske en del medgångssupportrar börjar skriva här igen!
Citera
2019-03-04, 09:12
Medlem
EnLitenFryss avatar
Förresten, gällande Klopps kommentarer efter match: Hans jobb är inte att vara ärlig. Hans jobb är att spinna, försvara sina spelare (och sig själv), påverka omgivningen att ge hans klubb bättre förutsättningar inför fortsättningen på säsongen. Som någon sa, officiellt kan han inte säga att Salah borde gjort minst 2 mål men han var dålig idag - även om det är vad han tycker.

Kort sagt: Bullshit och mera bullshit. Det är inget specifikt för Klopp, alla gör det. Att Klopp skulle vara "bättre" än någon annan på den punkten, då inbillar man sig saker. Att Klopp är mer populär än många andra managers beror på hans karisma när han är på bra humör och att han generellt spelar en positiv, anfallsinriktad fotboll - inget annat.

Själv pallar jag inte med manager-PKs av den anledningen, de snackar ju fullt medvetet bullshit och vill helst inte ens vara där.

Så länge det inte blir alldeles för verklighetsfrånvänt (Deluded Brendan-nivåer) eller tränaren börjar slänga spelarna under bussen för att skydda sig själv (Mourinho) är det rätt ointressant vad tränare säger. Deras uttalanden är ofta väldigt tacksamma att raljera kring och göra memes av, det är en cirkus där vi alla är deltagare.
Citera
2019-03-04, 09:48
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Speaking on Sky Sports, Souness said: 'The bigger picture is you're standing in the dressing room as the manager and he had to make a stand. I would have left him out of this game and beyond.

'It was a sad reflection on where we are with the modern player. He's 24, done nothing in the game and feels he can challenge the manager like that.'
Ja du souness det är väl därför du numera sitter i studion och babblar istället för att få träna ett fotbollslag igen. Börjar bli tröttsamt med alla engelska pundits som fått sparken otaliga gånger och tycker det ena och det andra. Har man fått sparken så många gånger bör man hålla sig undan. Se mourinho tex som tyckte att real madrid som lag inte ser glada ut. Vad fan gjorde inte hans man united?

Såg förövrigt någon sjuk statistik om van diijk att han inte blivit dribblad av en motståndare på typ 50 matcher. Börjar nog tycka att han var värd dem där absurda pengarna ändå. Vet inte vilken försvarare i världen som är bättre? Gör i princip aldrig en dålig match eller misstag. Men det känns tungt framåt. Mane salah firmino känns alla inne i en svacka. Man får inte tillräckligt med produktion från mittfältet heller. 5 mål har pools mittfält stått för om jag läst rätt. Keita har väl floppat. Fabinho är ingen poängspelare. Inte heller milner, henderson, wijnaldum. Sen gör dem mycket annat bra på planen iförsig. Men kanske inte hade varit fel med en coutinho där ändå. får väl ändå anses ha floppat rejält i barca. 4 mål 2 ass denna säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in