2019-03-03, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej förvirringen kvarstår och då ser du förstås inte det men försök hålla dig till sak och inte en massa annat förvirrat så går det bättre.

Dessvärre så har förvirrade människors åsikter drivit fram de absurda lagarna om våldtäkt vi har nu så du kan inte svära dig fri från det.

Det går ju bra så länge du och din partner håller detta hemligt och inte någon råkar berätta om t.ex. en trevlig väckning samt så länge ni håller sams och inte skiljer er som ovänner vilket händer hela tiden.
Hur gärna du än vill att det ska vara förbjudet att väcka nån som samtycker till det med sex så stämmer det inte.

Varför inte testa lagen genom att ringa åklagaren och berätta om dina trevliga väckningar. Kom sen tillbaka och berätta vad åklagaren sa. Upp till bevis nu.
Citera
2019-03-03, 20:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej förvirringen kvarstår och då ser du förstås inte det men försök hålla dig till sak och inte en massa annat förvirrat så går det bättre.

Dessvärre så har förvirrade människors åsikter drivit fram de absurda lagarna om våldtäkt vi har nu så du kan inte svära dig fri från det.

Det går ju bra så länge du och din partner håller detta hemligt och inte någon råkar berätta om t.ex. en trevlig väckning samt så länge ni håller sams och inte skiljer er som ovänner vilket händer hela tiden.

Givetvis kan vi friskriva mig från det då jag

1. Inte har haft någonting med feminismen att göra nånsin
2. Aldrig haft någonting i regeringen eller riksdagen att göra, eller på någon annan nivå där man har befattning att påverka lagar

Mina tankar når inte mycket längre än min umgängeskrets och nu då Flashback anonymt.
Citera
2019-03-03, 20:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Nu spelar det absolut ingen roll om jag skulle skilja mig som ovän, skulle aldrig nånsin få för mig att anmäla en våldtäkt som inte ägt rum. Det är ett sinnessjukt beteende och ingenting normalt folk ens får en idé om att göra.

Jag hade nog kunnat berätta för mina vänner, de springer inte och sladdrar hos polisen. Märkliga vänner man har valt om de är benägna att syssla med sånt.
Citera
2019-03-03, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Jaha, det var det du menade!

Det hade varit roligt om mannen motanmäler och vi får ett fall där båda döms för våldtäkt under samma akt.
Om två personer haft samlag som ingen av dem samtyckt till så måste tvånget ha kommit från tredje part.
Citera
2019-03-03, 20:27
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Hur gärna du än vill att det ska vara förbjudet att väcka nån som samtycker till det med sex så stämmer det inte.

Varför inte testa lagen genom att ringa åklagaren och berätta om dina trevliga väckningar. Kom sen tillbaka och berätta vad åklagaren sa. Upp till bevis nu.

Jaså när avskaffades samtyckeslagen, skedde det nu i veckan?
Citera
2019-03-03, 20:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Om två personer haft samlag som ingen av dem samtyckt till så måste tvånget ha kommit från tredje part.

Nej det stämmer inte. Det kan vara så att ingen har avgivit ett samtycke och att båda varit så fulla att de ansågs vara i ett hjälplöst tillstånd.
Citera
2019-03-03, 20:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu spelar det absolut ingen roll om jag skulle skilja mig som ovän, skulle aldrig nånsin få för mig att anmäla en våldtäkt som inte ägt rum. Det är ett sinnessjukt beteende och ingenting normalt folk ens får en idé om att göra.

Jag hade nog kunnat berätta för mina vänner, de springer inte och sladdrar hos polisen. Märkliga vänner man har valt om de är benägna att syssla med sånt.

Men det händer.
Citera
2019-03-03, 20:30
Avslutad
Citat:
Jaså när avskaffades samtyckeslagen, skedde det nu i veckan?
Lagen säger inget om att man inte får väcka nån som vill detta med sex.

Framhärdar du i detta så upp till bevis. Ring åklagaren och berätta hur trevligt du och din partner brukar väcka varandra.
Citera
2019-03-03, 20:30
Medlem
Pungterings avatar
Citat:

Man kan samtycka till olika delar av samlaget.

Hon kanske inte samtyckte till anala delen och han kanske inte samtyckte till orala delen.

Man måste ju kontinuerligt inhämta samtycke.
Citera
2019-03-03, 20:31
Avslutad
Citat:
Nej det stämmer inte. Det kan vara så att ingen har avgivit ett samtycke och att båda varit så fulla att de ansågs vara i ett hjälplöst tillstånd.
Om man aktivt kan genomföra ett samlag så befinner man sig inte i ett hjälplöst tillstånd.
Citera
2019-03-03, 20:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Framhärdar du i detta så upp till bevis. Ring åklagaren och berätta hur trevligt du och din partner brukar väcka varandra.

Samtyckeslagen ställer krav på samtycke och det kan inte ske när personen sover.
Citera
2019-03-03, 20:32
Medlem
Pungterings avatar
Citat:

Hur inhämtar du ett samtycke från en sovandes som är giltigt i det ögonblicket, då förtida samtycke ej är giltiga, utan de ska ges i det ögonblick som för stunden råder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in