2019-03-03, 19:48
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Intressant det du beskriver. Vill man att ens barn ska uppleva det du beskriver, hur kort stund det än handlar om? Även om man nu fått för sig att barnen måste dö? Den som tagit reda på hur strypning kan upplevas, borde väl ha förberett offren med lugnande medel. Ingen planering, ingen förberedelse... någon som blev mycket sjuk och agerade ganska plötsligt..?

Vad menas med mycket sjuk? Enligt polisen så var ingen av föräldrarna psykisk sjuk vid gärningen.
Citera
2019-03-03, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad menas med mycket sjuk? Enligt polisen så var ingen av föräldrarna psykisk sjuk vid gärningen.
Hur många friska stryper sina barn? Får för sig det?
Citera
2019-03-03, 19:58
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Hur många friska stryper sina barn? Får för sig det?

Enligt polisen så var föräldrarna hårt ansatta men inte psykiskt sjuka. Jag tror man måste lyssna på den info som kommit ut annars svävar man gärna ut i fria fantasier.
Citera
2019-03-03, 20:02
Medlem
Citat:

Återigen: psykiskt sjuk och psykiskt störd är 2 olika saker, även om de som ser deras gärningar utifrån kan tycka att gärningarna är lika illa vem som än utför dem. För offer och anhöriga spelar det säkert ingen roll vilket som är vilket.
Senast redigerad av zilvereko 2019-03-03 kl. 20:14.
Citera
2019-03-03, 20:04
Medlem
[quote=N.

Jag antar att det finns något syfte med att få dödandet i detta fallet att framstå som extremt bestialisk och hemsk. Morden i sig var resultatet av väldigt störda föräldrar, men det finns ingen anledning att blunda för att det finns en möjlighet att dödssätten inte var så obeskrivligt grafiska som några försöker framställa genom sina överdrivna beskrivningar.

Det är bara ytterligare ett sätt att försöka väcka hat och avsky på samma sätt som man försöker tysta alla resonemang om att föräldrarna enligt avskedsbrevet själva upplevde att deras handlande var altruistiskt.

Det finns en agenda att framställa dödssättet så hemskt som möjligt för att skapa en bild av att föräldrarna under inga omständigheter kan ha haft altruistiska motiv för sitt handlande. Det gäller att cementera en bild av två, eller ännu hellre en, sinnessjuk mördare som med förvridet ansikte stryper sina barn som desperat klöser och river honom för att undkomma. Så klart är det då en man eftersom kvinnor inte stryper sina barn.....

Att det inte måste ha skett på det grafiska sättet får helt enkelt inte komma fram, på samma sätt som varje liten antydan om att föräldrarna drevs av altruistiska motiv framkallar en skitstorm av protester om ”mördarkramare” och andra ovädesord så får detta helst inte heller nämnas.[/QUOTE]
Och här framstår din agenda tydligt armstark. Du har i tråden många ggr snuddat vid detta. Du vet, jag har åxå följt tråden sedan 180109.
Du har skrivit om en familj som följdes åt till nangingjala. ( ursäkta stavning Astrid)
Din romantiska bild av kärleksfulla föräldrar som avslutade barnens lidande kanske är ditt sätt att hantera detta. Det kan jag respektera.
Men inte ditt sätt att förfölja andra och härska och förminska.
Citera
2019-03-03, 20:05
Medlem
Citat:
Enligt polisen så var föräldrarna hårt ansatta men inte psykiskt sjuka. Jag tror man måste lyssna på den info som kommit ut annars svävar man gärna ut i fria fantasier.
Då rekommenderar jag dig vad A-C Arnevski rekommenderade mig ” dra din egen slutsats”.Det finns folk i alla länder som kämpar mot fattigdom, sjukdomar osv. Hur många av dom går och stryper sina barn.
Citera
2019-03-03, 20:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Återigen: psykiskt sjuk och psykiskt störd är 2 olika saker, även om de som ser deras gärningar utifrån kan tycka att gärningarna är lika illa vem som än utför dem. För offer och anhöriga spelar det säkert ingen roll vilket som är vilket.

Om någon av föräldrarna hade varit svårt sjuk, psykiskt störd så tror inte jag att polisen gått ut med att ingen av dem var psykiskt sjuk även fast det är olika saker. Men naturligtvis mådde föräldrarna mycket dåligt eftersom de såg denna gärning som en utväg.
Citera
2019-03-03, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Då rekommenderar jag dig vad A-C Arnevski rekommenderade mig ” dra din egen slutsats”.Det finns folk i alla länder som kämpar mot fattigdom, sjukdomar osv. Hur många av dom går och stryper sina barn.

Ja precis, och det är väl detta de flesta i tråden vill veta: varför mördade de sina barn? Vad var det egentliga motivet? Man mördar inte sina barn över huvud taget, hur sjuka de än är om man är helt redig i huvudet. Barnen är bara ett svepskäl för något annat. Att morden förklaras som altruism är helt bisarrt.

Tror att det är vad de flesta i tråden vill veta.
Citera
2019-03-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ja precis, och det är väl detta de flesta i tråden vill veta: varför mördade de sina barn? Vad var det egentliga motivet? Man mördar inte sina barn över huvud taget, hur sjuka de än är om man är helt redig i huvudet. Barnen är bara ett svepskäl för något annat. Att morden förklaras som altruism är helt bisarrt.

Tror att det är vad de flesta i tråden vill veta.
Att skylla på me som det stod tydligen i avskedsbrevet är bottens botten. Moa hade inte me. Jag tror inte heller att Agnes hade det. Överhuvudtaget är jag misstänksam mot me som sjukdom. Detta som hände i Bjärred har inget med nån fysisk sjukdom att göra. Jag vill säga det igen. Tyvärr blev Oskar mycket sjuk. Att strypa sina barn visar det.
Senast redigerad av Missan27 2019-03-03 kl. 20:40.
Citera
2019-03-03, 20:41
Medlem
Citat:
Om någon av föräldrarna hade varit svårt sjuk, psykiskt störd så tror inte jag att polisen gått ut med att ingen av dem var psykiskt sjuk även fast det är olika saker. Men naturligtvis mådde föräldrarna mycket dåligt eftersom de såg denna gärning som en utväg.

En mycket djup depression kan ta sig uttryck som en sk akut psykos - och DÅ är det att likna vid en psykisk sjukdom.

Läs om akut psykos och andra psykossjukdomar här (vanföreställningar och/eller hallucinationer):

http://www.lakartidningen.se/Klinik-och-vetenskap/Medicinens-ABC/2013/04/ABC-om-Akut-psykos/

Detta kan ge ett hum av vad det kanske handlade om. Ingen utomstående behöver ha märkt nåt uppseendeväckande. Inte heller den sjuka ha sökt hjälp för sina besvär.
Citera
2019-03-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Och här framstår din agenda tydligt armstark. Du har i tråden många ggr snuddat vid detta. Du vet, jag har åxå följt tråden sedan 180109.
Du har skrivit om en familj som följdes åt till nangingjala. ( ursäkta stavning Astrid)
Din romantiska bild av kärleksfulla föräldrar som avslutade barnens lidande kanske är ditt sätt att hantera detta. Det kan jag respektera.
Men inte ditt sätt att förfölja andra och härska och förminska.
Föräldrarna ströp barnen, det är inte särskilt romantiskt.
Citera
2019-03-03, 20:45
Medlem
Citat:
En mycket djup depression kan ta sig uttryck som en sk akut psykos - och DÅ är det att likna vid en psykisk sjukdom.

Läs om akut psykos och andra psykossjukdomar här (vanföreställningar och/eller hallucinationer):

http://www.lakartidningen.se/Klinik-och-vetenskap/Medicinens-ABC/2013/04/ABC-om-Akut-psykos/

Detta kan ge ett hum av vad det kanske handlade om. Ingen utomstående behöver ha märkt nåt uppseendeväckande. Inte heller den sjuka ha sökt hjälp för sina besvär.
Depression är inte något nytt i tråden. Där finns det en ganska stor enighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in