2019-03-03, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Antar att det äldsta barnet (A) blev både strypt och kvävd, eftersom hon förmodligen var svårare att handskas med och säkert gjorde våldsamt motstånd. Hon var större och starkare än lilla M.

Tror inte alls att föräldrarna hade besökt skumma sidor för att hitta "bästa" avrättningsmetoderna för sina barn. Sånt var säkert främmande för dem. Morden skedde snabbt och brutalt i affekt av en utlösande anledning som ingen av oss vet och att motivet på nåt oförklarligt sätt skulle få eftervärlden att förstå deras handlingar och att de inte skulle dömas så hårt...

Att båda barnen torde ha upplevt total skräck och dödsångest finns ingen anledning att betvivla.

För att förtydliga för ordvrängare: Ovanstående är vad jag tror. Inte vet.
Du tror att det var främmande för dom att besöka wikipedia - men inte att strypa sina barn. Det låter inte så värst logiskt, men det går väl inte att vara allt för logisk om man ska få till en teori som känslomässigt känns rätt.
Citera
2019-03-03, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Så det är ditt uppdrag armstark. Att bevaka solglittret. Ser du inte vad absurt det låter? Jag minns hur du skrev om när tråden var stängd och hur du ville att den skulle öppnas igen. För vi ville veta. Vad har hänt? Nu verkar du bara drivas av att försöka sätta dit solglittret.
Det enda som skiljer oss åt vi som delar åsikter med solglittret är att hen är den enda som orkar stå emot när du och vissa andra drar igång.Vi andra orkar inte helt enkelt. Jag går inte in här för att bli mobbad utan för att jag vill veta vad som hände i bjärred. Men här har blivit rena krigszonen.
Fattar du inte armstark hur du än vänder och vrider på det att två barn har mördats och du kan skriva tusen inlägg om hur behagligt det är att bli strypt. Jag mår illa av dom inläggen!! Det är vidrigt! Jag har själv blivit utsatt för ett strypförsök av en våldsam patient och den ångest och panik jag kände kan jag inte med ord beskriva. Det gav mig mardrömmar lång tid efteråt och vet du. Själva händelsen tog inte lång stund alls innan mina arbetskamrater kom till undsättning men tidsuppfattningen för mig var en evighet!!!
Om det hjälper solglittret så kan jag åxå skriva bjärredsstryparen. Du skriver att Hanna är djävulen i mörkret.
Nu är jag så upprörd så jag slutar där.

Intressant det du beskriver. Vill man att ens barn ska uppleva det du beskriver, hur kort stund det än handlar om? Även om man nu fått för sig att barnen måste dö? Den som tagit reda på hur strypning kan upplevas, borde väl ha förberett offren med lugnande medel. Ingen planering, ingen förberedelse... någon som blev mycket sjuk och agerade ganska plötsligt..?
Citera
2019-03-03, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var du som skrev om dina känslor. Hur ska man tolka sådant? Din erfarenhet på jobbet har ingen relevans med det som hände i Bjärred. Du måste själv ta ansvar för dina känslor, jag kan inte göra det.
Jag tänker fortsätta ifrågasätta Solflittrets försök att skapa trådsanningar. Hen har själv medgett sig ha
personliga anknytningar i fallet vilket inte har framkommit förrän nyligen. Då får man tåla att ens motiv ifrågasätts.
Jo det har den relevansen att bara sekunder av panik, ångest, skräck är några sekunder som inte borde få finnas! Vi talar här om två barn. Agnes och Moa som blev brutalt strypta och dina försök att framställa detta som barmhärtighet. Vari består det barmhärtiga?
Att en eller två föräldrar tar sig rätten att bestämma över Agnes och Moas liv p.g.a. två tvivelaktiga diagnoser som vi inte vet något om. Hur dom ställdes. Vilken prognos som gavs. Vilka utredningar som gjordes.Vilken vårdplan som gällde. Det övergår mitt förstånd att någon övht kan köpa denna historia.
Att prata om barmhärtighet är att acceptera att föräldrar äger sina barn och att en mediagnos gör livet meningslöst. Alla med den diagnosen borde bli otroligt upprörda över detta.
Citera
2019-03-03, 18:50
Medlem
Citat:
Du tror att det var främmande för dom att besöka wikipedia - men inte att strypa sina barn. Det låter inte så värst logiskt, men det går väl inte att vara allt för logisk om man ska få till en teori som känslomässigt känns rätt.

Det fetade; Ja, den typen av sidor. Nej, att mörda sina barn var däremot uppenbarligen helt ok för den ena eller andra eller båda föräldrarna i Bjärred..

Konstaterar att din uppenbara förtjusning för skumma sidor med avrättningsmetoder känns bra för dig och att du minsann utövar karate. Så nu vet vi det. Blir ju stum av beundran...tänk att du kan mörda en person på bara några sekunder om du vill. Helt smärtfritt och utan minsta ångest för offret dessutom! Woahw!
Citera
2019-03-03, 18:56
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Det är ju fint att två personer kan ha blivit strypta med bara några sekunder av dödsskräck (förutom om de kämpade emot innan mördaren hann ta ett bra grepp osv) men det förklarar inte varför det ena barnet kvävdes.

Om föräldrarna kände till en effektiv metod att relativt snabbt mörda någon genom att strypa dem, varför unnade man inte båda barnen denna snabba död? Var det en dotter de inte gillade så mycket och därför ville de gärna att hon skulle plågas lite extra?

Ena dottern blev ju som bekant kvävd, inte ens med "inslag av strypning" - alltså ingen snabb medvetslöshet.

Eller kände bara ena föräldern till den mer effektiva metoden att strypa med armgrepp men höll denna kunskap hemlig och lät den andra förälderna själv försöka klura ut bästa sättet?

Ja den ena tösen är kvävd till döds. Inget annat.
Man kan vrida och vända på detta med olika argument för att döttrarna ”bara” led dödsskräck under kort tid. Men faktum kvarstår - de har överfallits av en förälder som gjort detta i akt och mening att döda dem. Och den ena har kvävts till döds - något som tog flera minuter innan hon dog.

Det är nästintill osmakligt att försöka förmildra dessa dödsöverfall, tycker jag.
Den dödsskräck de måste upplevt är obeskrivlig oavsett om den varade några sekunder när de såg och kände sin förälder kasta sig över dem eller om det som i den kvävda tösens fall tog några minuter.
Det är överfallsmord på försvarslösa barn utförda av en fysiskt överlägsen vuxen person.
Som de litade på. Och de var vid fullt medvetande. Det är vidrigt! De sekunder som någon upplever dödsskräck känns, som Rumbeldoll mycket riktigt beskriver, som en evighet.
Det vittnar alla om som varit nära döden och vid medvetande initialt.

Vad tänker eller försöker ett barn ropa då? - Mamma hjälp! - Pappa hjälp!

Nej man bör lägga ner alla dumhet om att dessa mord skedde av barmhärtighet, av omtanke eller skedde på ett ”milt” sätt. För barnen som mördades fanns inget av detta.
Citera
2019-03-03, 19:01
Medlem
Citat:
Men nu skrev inte hen sitt inlägg till alla andra, utan till mej. Då försöker jag hjälpa.
Du behöver inte hjälpa mig. Jag använde mig själv som redskap förstår du. Mig själv och min upplevelse för att beskriva den ångest man upplever vid strypning.
Denna tråd handlar om Agnes och Moa som blev strypta och fråntagna rätten till sina liv.
Det vill vi veta anledningen till.
Inga förskönande beskrivningar av strypningar kan ta bort detta faktum.
Citera
2019-03-03, 19:01
Medlem
Citat:
Har för mig att det skrevs om blod i tvättstugan...

Det är ytterst illa att de inte verkade anse sig hitta en "mjukare" mordmetod på barnen. Som morfinplåster typ fentanyl, heroin eller liknande. Att överfalla och stryp/kväva sina egna barn är höjden av barbari.

Deras förklaringsbrev gör bara större skada på deras eftermäle. Men troligen trodde föräldrarna att nån skulle tycka synd om dem, som en sags ursäkt?

Citat:
Det fetade; Ja, den typen av sidor. Nej, att mörda sina barn var däremot uppenbarligen helt ok för den ena eller andra eller båda föräldrarna i Bjärred..

Konstaterar att din uppenbara förtjusning för skumma sidor med avrättningsmetoder känns bra för dig och att du minsann utövar karate. Så nu vet vi det. Blir ju stum av beundran...tänk att du kan mörda en person på bara några sekunder om du vill. Helt smärtfritt och utan minsta ångest för offret dessutom! Woahw!

Dom hade nog fått besöka betydligt skummare sidor för att få tag på morfinplåster, heroin eller liknande som du verkar föredra.
Citera
2019-03-03, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Intressant det du beskriver. Vill man att ens barn ska uppleva det du beskriver, hur kort stund det än handlar om? Även om man nu fått för sig att barnen måste dö? Den som tagit reda på hur strypning kan upplevas, borde väl ha förberett offren med lugnande medel. Ingen planering, ingen förberedelse... någon som blev mycket sjuk och agerade ganska plötsligt..?
Ja det känns som en blandning av alla möjliga förvirrade känslor. Även skuldbeläggande och hat som riktas mot barnen.
Citera
2019-03-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Du behöver inte hjälpa mig. Jag använde mig själv som redskap förstår du. Mig själv och min upplevelse för att beskriva den ångest man upplever vid strypning.
Denna tråd handlar om Agnes och Moa som blev strypta och fråntagna rätten till sina liv.
Det vill vi veta anledningen till.
Inga förskönande beskrivningar av strypningar kan ta bort detta faktum.
Det du råkade ut för var nog inte strypning utan ett försök till kvävning. Jag har ganska bra koll på vad tråden handlar om, jag har följt den i ett år.

Vilka är ni förresten?
Citera
2019-03-03, 19:15
Medlem
Citat:
Dom hade nog fått besöka betydligt skummare sidor för att få tag på morfinplåster, heroin eller liknande som du verkar föredra.

Ja, men nu gjorde de inte det. I stället tog de handgripligen livet av sina barn = med sina bara händer. Men det handlar inte främst om hur, utan varför de tog livet av sina barn. Att de tillät sig att bestämma över barnens liv och död.
Senast redigerad av zilvereko 2019-03-03 kl. 19:20.
Citera
2019-03-03, 19:17
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det är fantastiskt hur du gör dig till talesperson för allt fler människor för varje inlägg du skriver. Snart kommer nog ditt ego att explodera kirurgöverobducenten.

Du tror inte att man som läkare under åren just träffar flera personer som upplevt dödsskräck när varit nära att dö av något?
Och att de beskriver upplevt att denna korta tid känts som en oändlighet?
Citera
2019-03-03, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du tror inte att man som läkare under åren just träffar flera personer som upplevt dödsskräck när varit nära att dö av något?
Och att de beskriver upplevt att denna korta tid känts som en oändlighet?
Du skrev ”alla som varit nära döden...” Det är klart att någon som är läkare kan ha träffat ett antal människor som upplevt dödsskräck om dom varit nära döden. En läkare kan rent av kanske ha träffat något fåtal som upplevt dödsskräck utan att ha varit nära döden. Men sådana vittnesmål från någon läkare har vi inte tagit del av i tråden.
Senast redigerad av N.Armstark 2019-03-03 kl. 19:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in