2019-02-21, 22:04
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lopis
Det verkar vara svårt att få fram info om denna tjej.
Jenny Grebbestad kallade hon sej en gång.
Kommit att fundera på ditt inlägg och tycker mig nu någonstans minnas att DAX-Jenny var bördig från Västsverige. Kanske Skaraborg. Möjligtvis någon av städerna vid Vänern som Lidköping, Mariestad eller så. Har för mig jag läste det i en av DAX tidningarna på den tiden då det hade en liten intervju med henne bredvid bilderna. Tidningen har jag tyvärr sedan länge slängt.

För övrigt, som sagt, mycket ledsamt att höra om denna bortgång. Och, som sagt, mer info vore intressant att höra.
Citera
2019-02-23, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Götepallbock
Tyvärr avliden sen några år..
Överdos skall vara orsaken, läste om det och ville inte tro det men visade sig att jag hade 2 gemensamma vänner med henne på FB där det bekräftades..
Verkar som hon hade det tufft sista tiden! Vet att det finns nån film med henne som spelades in emot slutet där hon tar en rätt välhängd kille analt och hon ser frånvarande ut genom hela filmen..(

Hoppas innerligt att hon funnit frid!
Är det inte den andra Jenny du menar? Trådens Jenny*är ju den som Hazzo länkar till och som medverkade i Ångsjömannen.
Citera
2019-02-26, 22:30
Medlem
Götepallbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porrjocke
Är det inte den andra Jenny du menar? Trådens Jenny*är ju den som Hazzo länkar till och som medverkade i Ångsjömannen.

Får tyvärr inte upp länken..
Möjligt jag misstog mig, menade Jenny med tatueringen över musen.. Var hon inte med i Dax också!?

Ber om ursäkt för detta naturligtvis... 🙄
Citera
2019-03-02, 02:38
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Götepallbock
Får tyvärr inte upp länken..
Möjligt jag misstog mig, menade Jenny med tatueringen över musen.. Var hon inte med i Dax också!?

Ber om ursäkt för detta naturligtvis... 🙄
Tack för att du kom med detta klargörande. Så man slipper att varken sörja eller dödförklara folk som med all sannolikhet är i livet. Men att detta gällde den "andra" Jenny, med den fräcka tatueringen över fittan, ofta kallad för Jenny Svensson, är dock inte mindre ledsamt. Hon var ju också en av de svenska stjärnorna på den tiden det begav sig, med en fin naturlig kropp och ett fint agerande. Hade i mitt tycke ofta, hur ska jag säga, en härligt vild och "slynig" framtoning.

Hon var säkert med i DAX också. Tidningen var väl lite i samma "sfär" som Sandbergs Postorder som under ett antal år både hade försäljning av filmer, dildos och dylikt men också gjorde egna porrfilmer. Där även den nu döde Jenny medverkade då och då. Apropå tidningar så minns jag även ett "hemma -hos"-reportage som den utmärkta herrtidningen Cats gjorde hos henne en gång. Där fick man bilden av en ganska vanlig alldaglig tjej med tillägget att hon gillade att knulla på film. Tyvärr har jag för länge sedan slängt tidningen som detta reportage ingick i. Hon förtjänade ett annat öde än det som nu blev. Visst visste man att hon hade använt droger (kokain var det väl), men mer i något fest-sammanhang vilket hon knappast skulle vara varken den första eller sista att göra men att det på senare år inte varit något problem längre. Hade väl då också börjat jobba på något gym.

Avslutningsvis så verkar dödsorsaken varit en överdos. Ska man då också tolka det som att hon tog livet av sig ??. Mer uppgifter vore välkommet.
Senast redigerad av Celeron 2019-03-02 kl. 02:42.
Citera
2019-03-03, 17:57
Medlem
Götepallbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Tack för att du kom med detta klargörande. Så man slipper att varken sörja eller dödförklara folk som med all sannolikhet är i livet. Men att detta gällde den "andra" Jenny, med den fräcka tatueringen över fittan, ofta kallad för Jenny Svensson, är dock inte mindre ledsamt. Hon var ju också en av de svenska stjärnorna på den tiden det begav sig, med en fin naturlig kropp och ett fint agerande. Hade i mitt tycke ofta, hur ska jag säga, en härligt vild och "slynig" framtoning.

Hon var säkert med i DAX också. Tidningen var väl lite i samma "sfär" som Sandbergs Postorder som under ett antal år både hade försäljning av filmer, dildos och dylikt men också gjorde egna porrfilmer. Där även den nu döde Jenny medverkade då och då. Apropå tidningar så minns jag även ett "hemma -hos"-reportage som den utmärkta herrtidningen Cats gjorde hos henne en gång. Där fick man bilden av en ganska vanlig alldaglig tjej med tillägget att hon gillade att knulla på film. Tyvärr har jag för länge sedan slängt tidningen som detta reportage ingick i. Hon förtjänade ett annat öde än det som nu blev. Visst visste man att hon hade använt droger (kokain var det väl), men mer i något fest-sammanhang vilket hon knappast skulle vara varken den första eller sista att göra men att det på senare år inte varit något problem längre. Hade väl då också börjat jobba på något gym.

Avslutningsvis så verkar dödsorsaken varit en överdos. Ska man då också tolka det som att hon tog livet av sig ??. Mer uppgifter vore välkommet.

Ja jag kände mig rätt dum där och rätt ska givetvis vara rätt, man skriver inte vad som helst sådär och dödförklarar nån som är vid liv är inget jag vill göra mig skyldig till!

Överdos skall dödsorsaken vara, i den scenen jag skrev om tidigare märks det lite på henne faktiskt att hon hade problem.. Vet dock inte drogen men skulle gissa på heroin tyvärr :/

Skall se om jag kan hitta aktuellt klipp så kan folk se o bedömma själva..
Citera
2019-03-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PirateHook
Tack för ditt svar

Jag kollade lite snabbt i en film där hon är med (Ångsjömannen) och hon har faktiskt en tatuering lite ovanför musen (ser inte exakt vad det är men men). Hon har även en ring i ena blygläppen. Vet du om denna tjej är aktiv i filmer/stripp idag med?

Hmm hittade bilder när jag sökte på Jenny Svensson men det är tyvärr inte samma Jenny som jag menar, Svensson hade bla en större tatuering. Så frågan återstår

Ja har nu scannat in ett reportage från Dax-Privat Nr.6 1999

Denna Jenny menar jag

Fortsättning

Hon var sexig i sina första filmer. Sen hände något, såg väldigt sleten ut. Såg ut som hon börjat med droger. Ställde upp på allt möjligt. Glöm henne. Är säkert ett vrak idag.
Citera
2022-02-18, 01:23
Medlem
oceandrives avatar
Så vad gör hon nuförtiden?
Citera
2023-09-05, 11:23
Bannlyst
Hoppas hon har det fantastiskt i dag
Citera
2023-11-05, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sungamen
Hon var sexig i sina första filmer. Sen hände något, såg väldigt sleten ut. Såg ut som hon börjat med droger. Ställde upp på allt möjligt. Glöm henne. Är säkert ett vrak idag.

Droger ?
Hon knulla ju en del med Belsky och hans drogmissbruk har ju satt spår på han i dag tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in