2019-03-03, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Kan även kvinnor då åtalas för våldtäkt om de manipulerar till sig sex med en man som inte gett sitt uttryckliga samtycke?

I teorin ja. Eftersom lagen är könsneutral. Dock är frågan om en åklagare skulle vilja driva ett fall där en tjej sugit av en kille utan att fråga honom om lov först. För att inte tala om att så gott som inga killar skulle polisanmäla en sådan händelse.

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är säkrare att knulla andra etniciteter. Utländska kvinnor falskanmäler inte våldtäkt lika ofta.

Vilka belägg finns för det?
Citera
2019-03-03, 10:09
Medlem
TrickieDickies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insida
I teorin ja. Eftersom lagen är könsneutral. Dock är frågan om en åklagare skulle vilja driva ett fall där en tjej sugit av en kille utan att fråga honom om lov först. För att inte tala om att så gott som inga killar skulle polisanmäla en sådan händelse.
Naturligtvis inte, då alla vet att det aldrig skulle leda till åtal. Däremot skulle ju det kunna bli så i lesbiska relationer..antar jag..att kvinnor anmäls och åtalas..
Citera
2019-03-03, 10:11
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Vilka belägg finns för det?

Kulturella och uppfostringsmässiga belägg. Svenska kvinnor har indoktrinerats till mansförakt och självrättfärdigande. Ändamålen helgar medlen ungefär.
Citera
2019-03-03, 10:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Politikerna har ju salufört kvinnoprivilegier på ett sådant sätt att kvinnor nappade på en glossig förpackning, som skulle ge dem guld och gröna skogar, gärna på männens bekostnad. Är inte det en ganska allvarlig karaktärsbrist hos kvinnor? Jag menar att låta sig luras för en ren egogrej.

Ska politiker välja jobb åt kvinnor?? Du var inte vänster sa du... Gillar du likhet i utfalll så är du ultravänster!

Var sa jag det?
Vettigare vore att privatisera mer så att lönerna kan sättas efter arbetsmarknad. Offentlig sektor behöver inte vara så utbredd som den är, och sålänge offentlig sektor styrs av skattemedel kommer lönerna inte att bli bättre heller.
Tycker du att du är en värdig debattör? Det går knappt ett inlägg utan att du håller på med sånt här skit.
Citera
2019-03-03, 10:21
Medlem
Citat:
Kulturella och uppfostringsmässiga belägg. Svenska kvinnor har indoktrinerats till mansförakt och självrättfärdigande. Ändamålen helgar medlen ungefär.

Det köper jag inte. Behövs siffror för att backa upp ett påstående om att vissa folkgrupper falskanmäler mer än andra. De svenska kvinnor jag haft sex med har ej föraktat mig.
Citera
2019-03-03, 10:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Var sa jag det?

Här:

Citat:
Jag talar nu specifikt om regeringen, att de utger sig för att vara feministiska är uppenbart en floskel om man ser till olika delar av samhället. Både vad gäller överfallsvåltäkter, våld mot kvinnor samt yrken som kvinnor väljer, som ofta ligger inom offentlig sektor.
Citera
2019-03-03, 10:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Okej, jag har blivit utsatt för våldtäkt, det har inte du. Och du din dumma jävel ska tala om för mig vad "vi" känner.
Finns det något större tecken på idiot?

Det är vid sidan av poängen. Och har du blivit det är det beklagligt och mer än så kan jag inte säga om det eftersom jag inte vet något om situationen då det skedde. Men jag sätter inte heller igång nu att raljera omkring det, säga att du ljuger och överdriver din historia. Vilket jag faktiskt är ganska säker på att du hade gjort om jag hade sagt att jag blivit våldtagen. Ledsen, men det är den bilden du har gett av dig själv, ialalfall bilden som fastnat hos mig. Du har uttryckt dig så fruktansvärt hänsynslöst, empatilöst och illvilligt flertalet gånger gällande olika saker. Men å andra sidan, om du nu blivit utsatt för hemska brott i barndomen eller tidigare vuxenliv kan det ju vara en förklaring till varför du uttrycker dig som du gör. Så med det i åtanke kanske jag borde ha större förståelse.

Nu vred du diskussionen åt ett helt underligt håll, jag har aldrig talat om för någon vad någon tycker. Jag ifrågasatte att du raljerade kring att våltäkter är något man reparerar sig från, för det är det inte säkert att alla gör.
Citera
2019-03-03, 10:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Här:

Fast jag sa inte att inte kvinnor skulle välja själv eller vad du nu frågade om jag sagt.
Hur som helst, jag förklarade vad jag menade med det. Jag uttryckte mig kanske otydligt från början bara.
Citera
2019-03-03, 10:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Så det är inte våldtäkt om man söver/drogar en kvinna, för att sedan genomföra ett samlag utan hennes medgivande?
Denna frågan förtjänar inte ens ett svar. Det finns gränser.
Citera
2019-03-03, 10:32
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Fast jag sa inte att inte kvinnor skulle välja själv eller vad du nu frågade om jag sagt.
Hur som helst, jag förklarade vad jag menade med det. Jag uttryckte mig kanske otydligt från början bara.

Ja, du har en tendens att uttrycka dig otydligt och tvetydigt när det behövs som allra bäst. Märkligt det där, vad kan det bero på?
Citera
2019-03-03, 10:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det köper jag inte. Behövs siffror för att backa upp ett påstående om att vissa folkgrupper falskanmäler mer än andra. De svenska kvinnor jag haft sex med har ej föraktat mig.
Jag känner inte en enda kvinna som falskanmält en våldtäkt.
Att det finns gör det naturligtvis, men det är inte var och varannan person som det framställs här.
Citera
2019-03-03, 10:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
De svenska kvinnor jag haft sex med har ej föraktat mig.

Hur kan du veta det? Siffror på det tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in