2019-03-03, 09:46
Medlem
bajsbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Hur vet du det?

Handlingarna från tingsrätten säger det.
Citera
2019-03-03, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbuske
Handlingarna från tingsrätten säger det.
Namnet Anders nämndes tidigare, vad är efternamnet?
Citera
2019-03-03, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag har inte ord för vilket förakt jag har för människor som du. Du sitter där med rent mjöl i påsen och tror att du inte har något att dölja. Jag föreslår att du postar alla dina hemligheter och snedsteg här på Flashback, så att vi andra kan avgöra vilken typ av person du är. Jaså, du vill inte? Varför?

Jag har själv blivit topsad vid ett tillfälle, så jag vet vilken kränkning det innebär. Bara tanken på att staten skulle registrera alla människors DNA och på det sättet få ett verktyg för att sätta dit människor som den inte gillar får mig att må illa. Jag skriver människor som staten inte gillar eftersom att det givetvis är dessa som primärt kommer att råka illa ut. Du tror väl inte på allvar att det främst är barnvåldtäktsmän som råkar illa ut med ett sådant register? Givetvis så kommer 10000 näthatare och liknande personer att fällas för varje person som ens har tittat snett på ett barn.

Topsning må vara en kränkning för dig och vissa andra överkänsliga mähän, MEN den kränkning som våldtäkten på en ÅTTAÅRING var, innebär att ditt lilla obehag kommer i andrahand. Att skydda omvärlden från den här idioten är prio ett.
Citera
2019-03-03, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag har inte ord för vilket förakt jag har för människor som du. Du sitter där med rent mjöl i påsen och tror att du inte har något att dölja. Jag föreslår att du postar alla dina hemligheter och snedsteg här på Flashback, så att vi andra kan avgöra vilken typ av person du är. Jaså, du vill inte? Varför?

Jag har själv blivit topsad vid ett tillfälle, så jag vet vilken kränkning det innebär. Bara tanken på att staten skulle registrera alla människors DNA och på det sättet få ett verktyg för att sätta dit människor som den inte gillar får mig att må illa. Jag skriver människor som staten inte gillar eftersom att det givetvis är dessa som primärt kommer att råka illa ut. Du tror väl inte på allvar att det främst är barnvåldtäktsmän som råkar illa ut med ett sådant register? Givetvis så kommer 10000 näthatare och liknande personer att fällas för varje person som ens har tittat snett på ett barn.

Jag håller med den du kritiserar och föraktar i varje formulering och fundering, så här har den en till du kan förakta. Kränkande att bli topsad som oskyldig? Varför då...? Är det kränkande att bli stoppad i en nykterhetskontroll också? Brott ska bekämpas på alla tänkbara sätt, oskyldiga kan sitta lugnt i båten! Jag gillar inte hårda formuleringar och näthat, så jag nöjer mig att notera att vi har väldigt olika uppfattning. Jag föraktar inte dig för dina åsikter, men jag är glad att jag inte delar dem.

Helt underbart att lagens långa arm är så lång även i tid räknat, även om svinet borde ha gripits för länge sedan!
Citera
2019-03-03, 09:58
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
De var inte sambos då Kilade bara stadigt..

Anyway...omskrivet fall i närområdet (Göteborg) och något måste ha märkts på mgm, han verkar ju ha generella aggressionsproblem.
Citera
2019-03-03, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbuske
Magnusson har någon nämnt.
Det stämmer inte om ni talar om GM.
Han heter Anders i förnamn.

Anders i Göteborg född 1960 alltså. Vet du om han bor kvar i Billdal (jag förmodar att han bodde där våldtäkten begicks, vilket förstås inte behöver stämma) För i så fall finns det bara en person det stämmer in på.
Citera
2019-03-03, 10:02
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaveldunsfluff
Tidigare i tråden nämde någon efternamnet Magnusson.
Vart fick du det namnet ifrån?
Vad vet du mer om detta som vi andra inte gör? Jag är helt övertygad om att Nån här inne på FB vet vad GM heter! Outa!

(Tråden innehåller 95% skitsnack om vad den ena eller andra har sagt i tråden utan att försöka få fram namnet på GM)
Det var en skribent som skrev tattare? Då hakade en annan på och skrev Magnusson?

Finns inget att spinna vidare på där.

Dock säger en tredje skribent att GM heter Anders i förnamn. Tidigare har samma skribent sagt att
både för och efternamn tillhör Sveriges vanligaste.

Förslag:

Anders Andersson
Anders Svensson
Anders Larsson
Anders Eriksson
Citera
2019-03-03, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Anyway...omskrivet fall i närområdet (Göteborg) och något måste ha märkts på mgm, han verkar ju ha generella aggressionsproblem.

Ja, det är märkligt. Därför vill man ju veta vem det är och få reda på om han var en kuf eller om han uppfattades som helt normal av omgivningen. Exfrun som han var tillsammans med -95 var märkbart chockad i alla fall, även om han var aggressiv och kontrollerande. Men först efter skilsmässan hade hon känt att hon alltid "trippat på tå" för honom.

Han kanske höll sig under radarn för polisen, men betedde sig aggressivt, men enbart tillräckligt begränsat så det inte blev polisanmälningar.
Citera
2019-03-03, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogs
Ja nu när du påpekar det så känns det som ett väldigt klumpigt/klantigt/valhänt agerande från polisens sida! När det gäller ett sånt här brott är det väl bara att göra hembesök, lite snyggt.

Jag kan ha fel men tolkade det som att detta var ett ”drag” från polisens sida för att ytterligare stärka bevisningen mot mannen. Om GM inte dyker upp till topsning och håller sig undan så ökar det misstankarna ytterligare och kan användas mot GM i rättegång.
Citera
2019-03-03, 10:06
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugarMice
Jag håller med den du kritiserar och föraktar i varje formulering och fundering, så här har den en till du kan förakta. Kränkande att bli topsad som oskyldig? Varför då...? Är det kränkande att bli stoppad i en nykterhetskontroll också? Brott ska bekämpas på alla tänkbara sätt, oskyldiga kan sitta lugnt i båten! Jag gillar inte hårda formuleringar och näthat, så jag nöjer mig att notera att vi har väldigt olika uppfattning. Jag föraktar inte dig för dina åsikter, men jag är glad att jag inte delar dem.

Helt underbart att lagens långa arm är så lång även i tid räknat, även om svinet borde ha gripits för länge sedan!
Det är kränkande eftersom att det begränar mig i mitt liv. Om jag till exempel skulle hamna i slagsmål med någon kriminell idiot så är risken större att jag (som är en vanlig svensson) åker fast. Det är även möjligt att jag blir förväxlas med någon gärningsman med samma DNA-profil.

Jag tycker inte att det går att jämföra med nykternetskontroller, eftersom att dessa inte går att använda till något i efterhand.

Skall jag tolka ditt uttalande om näthat som att du inte har något emot att människor som uttrycker sina åsikter (vilket näthat innebär) straffas för det?
Citera
2019-03-03, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det var en skribent som skrev tattare? Då hakade en annan på och skrev Magnusson?

Finns inget att spinna vidare på där.

Dock säger en tredje skribent att GM heter Anders i förnamn. Tidigare har samma skribent sagt att
både för och efternamn tillhör Sveriges vanligaste.

Förslag:

Anders Andersson
Anders Svensson
Anders Larsson
Anders Eriksson

Han ska ha gripits i Kullavik läser jag nu. Anders med vanligt ss-on-namn i KUllavik som är 60 år alltså.
Citera
2019-03-03, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Han ska ha gripits i Kullavik läser jag nu. Anders med vanligt ss-on-namn i KUllavik som är 60 år alltså.
Född 60, dvs 58 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in