Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Jag har inte ord för vilket förakt jag har för människor som du. Du sitter där med rent mjöl i påsen och tror att du inte har något att dölja. Jag föreslår att du postar alla dina hemligheter och snedsteg här på Flashback, så att vi andra kan avgöra vilken typ av person du är. Jaså, du vill inte? Varför?
Jag har själv blivit topsad vid ett tillfälle, så jag vet vilken kränkning det innebär. Bara tanken på att staten skulle registrera alla människors DNA och på det sättet få ett verktyg för att sätta dit människor som den inte gillar får mig att må illa. Jag skriver människor som staten inte gillar eftersom att det givetvis är dessa som primärt kommer att råka illa ut. Du tror väl inte på allvar att det främst är barnvåldtäktsmän som råkar illa ut med ett sådant register? Givetvis så kommer 10000 näthatare och liknande personer att fällas för varje person som ens har tittat snett på ett barn.
Jag håller med den du kritiserar och föraktar i varje formulering och fundering, så här har den en till du kan förakta. Kränkande att bli topsad som oskyldig? Varför då...? Är det kränkande att bli stoppad i en nykterhetskontroll också? Brott ska bekämpas på alla tänkbara sätt, oskyldiga kan sitta lugnt i båten! Jag gillar inte hårda formuleringar och näthat, så jag nöjer mig att notera att vi har väldigt olika uppfattning. Jag föraktar inte dig för dina åsikter, men jag är glad att jag inte delar dem.
Helt underbart att lagens långa arm är så lång även i tid räknat, även om svinet borde ha gripits för länge sedan!