Citat:
Ursprungligen postat av
Utflyttad
Du missförstod mig.
Man hittade fanskapet tack vare att hans nära släkting fanns i polisens DNA-register.
Det är inte utan att man är lite nyfiken på vem den nära släktingen är, hur nära släktingar de är och vad släktingen har gjort för att bli topsad av polisen?
Jag märkte ord bara. Ber om ursäkt. Viktigt att vi fokuserar på gärningsmannen och hans sätt att fungera.
Mest intressant att få veta hur fasiken man "missade" att DNA-testa honom 2008 då han dömdes för väldigt grymma brott mot sitt (styv-)barn. Han fick enligt den dåvarande frun vredesutbrott för precis vad som helst och hon säger i intervju nu att "hela familjen tassade på tå" för att undvika denna aggressivitet i hemmet. Hon stod ut tills han torterade sonen.
Mannen har varit gift ett flertal gånger och han var "charmig" när den här frun mötte honom och inledde ett förhållande med honom.
År 1995 hade Polisen ändå ringt in LGWP, enligt hans uppgift, för att bistå utredningen och efterspaningen på den som förgripit sig på den då 8-åriga flickan.
"Leif GW Persson var bosatt i Göteborg när utredningen startades och blev inblandad och tillfrågades om att bistå polisen, säger han till Aftonbladet.
– På den tiden var jag professor i polisforskning. De ringde mig från utredningen och frågade om jag var intresserad. Så jag var ute och spanade med snutarna och var med vid några förhör."
Den nu häktade mannen var vid den våldtäkten 34 år gammal. Honom vill jag veta betydligt mer om. Ingen inleder (eller avslutar) en karriär i sexualbrott med ett sådant överfall vid den åldern. Brottet mot sonen begicks 2008, tretton år efter våldtäkten. Bägge brotten är sadistiska till sin karaktär och bägge är riktade mot barn.
Nu behöver det kanske inte röra sig om en pedofil utan mer om en feg typ som slår till mot dem som är mindre än han själv. Fast så mycket mindre!! Han kan ha en blandad skara offer där han gått hårt fram mot både underliv och ansikte på offren.
Våldet mot sonen visar väl också att offrets kön och sex inte alltid är centralt utan det är våldet som "roar" honom. Maktutövning genom våld är inget som plötsligt dyker upp i 50-årsåldern. Så övriga fruarna bör komma med i utredningen.
Få fall är så intressanta som detta och jag kommer att följa det så noga som möjligt.
https://www.expressen.se/gt/exfruns-ord-om-livet-med-misstankte-valdtaktsmannen/