2019-03-03, 09:07
Medlem
Allt tyder på att MGM är svensk och hade bra lokalkännedom. BO har sagt att han pratade svenska utan brytning
Citera
2019-03-03, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbuske
Magnusson har någon nämnt.
Det stämmer inte om ni talar om GM.
Han heter Anders i förnamn.

Hur vet du det?
Citera
2019-03-03, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Du missförstod mig.
Man hittade fanskapet tack vare att hans nära släkting fanns i polisens DNA-register.
Det är inte utan att man är lite nyfiken på vem den nära släktingen är, hur nära släktingar de är och vad släktingen har gjort för att bli topsad av polisen?

Jag märkte ord bara. Ber om ursäkt. Viktigt att vi fokuserar på gärningsmannen och hans sätt att fungera.

Mest intressant att få veta hur fasiken man "missade" att DNA-testa honom 2008 då han dömdes för väldigt grymma brott mot sitt (styv-)barn. Han fick enligt den dåvarande frun vredesutbrott för precis vad som helst och hon säger i intervju nu att "hela familjen tassade på tå" för att undvika denna aggressivitet i hemmet. Hon stod ut tills han torterade sonen.

Mannen har varit gift ett flertal gånger och han var "charmig" när den här frun mötte honom och inledde ett förhållande med honom.

År 1995 hade Polisen ändå ringt in LGWP, enligt hans uppgift, för att bistå utredningen och efterspaningen på den som förgripit sig på den då 8-åriga flickan.

"Leif GW Persson var bosatt i Göteborg när utredningen startades och blev inblandad och tillfrågades om att bistå polisen, säger han till Aftonbladet.

– På den tiden var jag professor i polisforskning. De ringde mig från utredningen och frågade om jag var intresserad. Så jag var ute och spanade med snutarna och var med vid några förhör."

Den nu häktade mannen var vid den våldtäkten 34 år gammal. Honom vill jag veta betydligt mer om. Ingen inleder (eller avslutar) en karriär i sexualbrott med ett sådant överfall vid den åldern. Brottet mot sonen begicks 2008, tretton år efter våldtäkten. Bägge brotten är sadistiska till sin karaktär och bägge är riktade mot barn.

Nu behöver det kanske inte röra sig om en pedofil utan mer om en feg typ som slår till mot dem som är mindre än han själv. Fast så mycket mindre!! Han kan ha en blandad skara offer där han gått hårt fram mot både underliv och ansikte på offren.

Våldet mot sonen visar väl också att offrets kön och sex inte alltid är centralt utan det är våldet som "roar" honom. Maktutövning genom våld är inget som plötsligt dyker upp i 50-årsåldern. Så övriga fruarna bör komma med i utredningen.

Få fall är så intressanta som detta och jag kommer att följa det så noga som möjligt.

https://www.expressen.se/gt/exfruns-ord-om-livet-med-misstankte-valdtaktsmannen/
Citera
2019-03-03, 09:09
Medlem
Larasofts avatar
Märkligt att denna osympatiska figur inte sexuellt förgripit sig på sina egna barn/bonusbarn. Var det en tillfällig pedofil, grov våldtäkt?

Märkligt är även att dåvarande sambon inte reagerade på något hos figuren vid dådet 1995.

Jag är nämligen av den åsikten att om man är öppen för det värsta i en människas natur så upptäcker man och kan förebygga brott hos närstående.
Citera
2019-03-03, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Samtidigt så förstår jag inte varför man drivit detta fallet så hårt genom åren. Va flickan jude? Polisdotter? Hade det varit en vanlig Svensson så hade det varit nedlagt för längesedan.
Man driver all fall med våldtäkt på barn lika hårt. Man gör ingen åtskillnad. Vad har detta med judar att göra?
Citera
2019-03-03, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Märkligt att denna osympatiska figur inte sexuellt förgripit sig på sina egna barn/bonusbarn. Var det en tillfällig pedofil, grov våldtäkt?

Märkligt är även att dåvarande sambon inte reagerade på något hos figuren vid dådet 1995.

Jag är nämligen av den åsikten att om man är öppen för det värsta i en människas natur så upptäcker man och kan förebygga brott hos närstående.

De var inte sambos då Kilade bara stadigt..
Citera
2019-03-03, 09:17
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
https://www.expressen.se/gt/exfruns-ord-om-livet-med-misstankte-valdtaktsmannen/

Under torsdagen anhölls mannen, på fredagen begärdes han häktad och under lördagen häktades han på sannolika skäl misstänkt för grov våldtäkt.

Har mordförsök lägre straffvärde än grov våldtäkt?

Fan vad jag hatar det här aset

Nej, mordförsök bär högre straffsats.
Det verkar som våldet inte varit livshotande efter dokumentation hos läkare senare, därav omöjlig rubricering.
Grov misshandel konsumeras dock av grov våldtäkt.

Gränsen kan vara hårfin.
Med tanke på det lilla vi vet om skador känns det som han hon kunde dödats genom hans handlingar. Likgiltighet för liv känns närvarande, men av händelse snarare än impulskontroll blev det inte livshotande skador.
Citera
2019-03-03, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Nej det är inte "vardag" idag att åttaåringar råkar ut för brutala överfallsvåldtäkter med tillhörande misshandel på väg hem från skolan.
Det är varken vardag, vanligt eller ens sällan förekommande.

Det hade sannolikt blivit extrema rubriker och stora insatser även idag.

Vad är det som får dig att tro att det är "vardag" eller ens vanligt?
Lite OT, men jag rättar dig gärna.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/7lk2Aw/smabarnspappa-valdtog-9-arig-flicka--laste-in-henne-i-soprum

Jag vill minnas att det vare sig slogs upp stort eller rapporterades om på nyhets-tv.
Citera
2019-03-03, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Snälla du, sluta komma med vilseledande felaktiga uppgifter. En trafikbot (exemplevis fortkörning) gör INTE att man dyker upp på lexbase. Det är i så fall om det gått till rättegång och personen blivit fälld.

ALLA som kommer upp på Lexbase är dömda = fällda i en rättegång i en svensk domstol.

Det där stämmer inte! Man finns på Lexbase om man tex figurerat i ett tvistemål. Oavsett om man vunnit eller förlorat. Ett oskick enligt min mening men det är en annan historia...
Citera
2019-03-03, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej han greps i Kullavik.
Du VET att han greps i Kullavik? Om Ja, isf hur vet du det?
Citera
2019-03-03, 09:34
Medlem
Beatriceaurores avatar
Om det stämmer att rätt man, ett vidrigt avskum, nu är gripen så är det ju helt UNDERBART!
Jag tänker på flickan, och på hennes arma anhöriga som äntligen ska kunna få en sorts frid.

Brottet är så avskyvärt att jag saknar ord.

Vad ska nu ske med gärningsmannen?
Gissar att medfångar kommer att göra pinan kort för denna kloakråtta.
Citera
2019-03-03, 09:39
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
"Kul" att läsa den här tråden. Ett vidrigt svin har våldtagit en åttaårig flicka, spräckte skallen på henne och trasade sönder underlivet i rena skräcköverfallet a la Anders Eklund. Nu har man hittat honom tack vare att polisen får söka på närstående släktingar när en annan person DNA-topsas. Obegripligt att detta inte tillåtits tidigare, men visst.

Vad ser man då? Jo, massa tragiska frithetsfronten-typer och andra "frihetsvurmare", säkert piratpartister eller liknande, som gråter, fullkomligt gråter, över vilken integritetskränkning det är. Snart är Kina här! 1984!

Ni är fan helt otroliga och börjar kännas mer och mer otidsenliga. Ni tror ni är 'moderna' och har förståelse för IT-samhällets skuggsidor med massiv övervakning och annat. Men det är ni inte, ni känns mest kategoriska och dogmatiska likt gammelkommunister från 70-talet. Ni är MOT allt som har med digital brottsbekämpning att göra. Sanningen är att DNA och IT har gett polisen och samhället extremt bra och effektiva verktyg att sätta dit brottslingar, det ska helt klart användas fullt ut. Någon skrev som "dystopi" här att vi borde topsa hela befolkningen. Ja, det borde vi. Kan man sätta dit såna här människor och andra undviker vi att nästa 8-åring mördas. Vi bor i Sverige, vi kommer inte bli nya Kina, vi kommer inte bli en diktatur, däremot kommer vi sätta fast mördare, terrorister, pedofiler, våldtäktsmän och andra fiender till vårt samhälle med DNA och massiva datasökningar i DNA. Ni lever i det förflutna, ni verkar tycka att poliser ska arbeta som Sherlock Holmes och leta fingeravtryck med vitt pulver och monocle.
Jag har inte ord för vilket förakt jag har för människor som du. Du sitter där med rent mjöl i påsen och tror att du inte har något att dölja. Jag föreslår att du postar alla dina hemligheter och snedsteg här på Flashback, så att vi andra kan avgöra vilken typ av person du är. Jaså, du vill inte? Varför?

Jag har själv blivit topsad vid ett tillfälle, så jag vet vilken kränkning det innebär. Bara tanken på att staten skulle registrera alla människors DNA och på det sättet få ett verktyg för att sätta dit människor som den inte gillar får mig att må illa. Jag skriver människor som staten inte gillar eftersom att det givetvis är dessa som primärt kommer att råka illa ut. Du tror väl inte på allvar att det främst är barnvåldtäktsmän som råkar illa ut med ett sådant register? Givetvis så kommer 10000 näthatare och liknande personer att fällas för varje person som ens har tittat snett på ett barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in