Citat:
=Sepiritz|66909217]Kristna trollformler är alltid lika lustiga.
Fel! Jag är inte kristen. Må Gud låta mörkret du befinner dig i förtjockas och bli mörkare, tills döden överraskar dig.
Citat:
Suck.
Din observation av naturlagar, matematik och DNA är beskrivande. Därför ser du det som språk och information. Kan du förstå det lilla åtminstone?
HAHA förstå? Du förstår det som subjektiva? inte objektiva?
Citat:
"Jag förstår inte hur det annars skulle kunna förhålla sig som om inte en galaktisk trollkarl detaljstyr det" är inte ett bevis.
Att du skriver trollkarl visar bara på dina begräsningar.
Citat:
"Jag förstår inte hur det annars skulle kunna förhålla sig som om inte en galaktisk trollkarl detaljstyr det" är inte ett bevis.
Så har inget sagt. Det är vad du i din enfald och okunskap tror och tolkar.
Citat:
Så det är magi att växter utvecklat frukter för att transportera sina frön? Jösses.
En fråga och sen jösses. Hur ska detta bemötas? Vad menar du med magi? Beskriv magi.
Citat:
Typiskt troende. Man fantiserar om hur andra som inte fogar sig till flocken kommer dömas och förhoppningsvis straffas. Det är religiös onani på hög nivå.
Det är ju troende som tror att man är världens centrum, att allt är skapat för dem. Jag lever bara i världen. Du tror du är utvald. Vem är det som har ett uppblåst ego egentligen?
Fel, Du lever i din egen värld och tolkar saker och ting efter din lilla ärthjärna. Du har ett ego och ditt ego tror att du är världens centrum. Lika är det för alla människor. Jag är utvald och du är bortvald. Du kommer att omslutas av ett tjockare mörker än det du befinner dig i nu dag efter annan.
Citat:
Nej, du förstår inte, du tror bara att du gör det för du har inget bevis för att det förhåller sig så som du tror. Du tror utan verifierbar anledning och kallar din egen okunskap för bevis.
Jo, jag har bevis och jag har gett dig bevis men jag kan inte få dig att förstå. Jag kan bara förklara där tar mitt ansvar slut. Jag kan inte laga till dina hjärnceller så att du förstår vad som skrivs. Jag undervisar i forskningsmetodik. Metodologi, epistemologi samt ontologi. Du saknar grundläggande kunskaper i dessa och har säkert inte ens hört talas om dem. Hade du varit min elev hade du fått ett streck. Inte ens F/U.
Citat:
Som sagt. Ta reda på vad bevis är.
Se ovan
Citat:
Om du vill säga att du tror en intergalaktisk rymdtrollkarl konstant petar i universums kugghjul så det inte faller isär, så får du göra det. Ingen har något problem med det förutom att man inte håller med. Däremot har du helt fel när du säger att du har bevis och bara presenterar "annars skulle det inte vara såhär" utan att kunna demonstrera att det kan vara på något annat vis under de givna förhållandena eller härleda något till en gud.
Nej, det har jag inte sagt och det säger jag inte. Det är du som tror att troende tror på en rymdtrollkarl. Det är dina ord, ingen annans. Ingen troende har heller påstått nåt sånt. Du förstår inte troende men tolkar de som du gör och på kuppen exponerar dina brister.
Mörkret du befinner dig i kommer att förtjockas för varje dag som går. Var så säker på det. Det mörkret du befinner dig i och som tynger dig i kommer du inte ut ur. Reflketra över detta så förstår du att igår mådde du bättre än idag och imorgon kommer du märka att du mår sämre än vad du gör idag.