2019-03-02, 18:00
Medlem
.
Senast redigerad av Naturesprophet 2019-03-02 kl. 18:05.
Citera
2019-03-02, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Men låt säga att den sociala skam som vi fortfarande får bära är lite mer "verklig" än att du blir kallad för monster av någon anonym snubbe som, baserad på retoriska färdiggeter, antagligen är under dig i social hierarki.

Jag minns en kille som trodde att han var högre än mig i social rang en gång. Dryg jävel.

Jag följde efter honom och när han var ensam på en gata så sprang jag ikapp honom.

Jag slog av hans näsben först, sedan sparkade jag honom i ansiktet flera gånger.

Han var så rädd att han inte vågade titta. Jag fick höra att när ambulansen kom så befann han sig i chocktillstånd och kunde inte få fram några ord på 15minuter. Han var helt apatisk.

Om du vill så kan vi träffas ensamma någonstans och så ska du få se vilken rang du tillhör.
Citera
2019-03-02, 19:14
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej, du står inte för vad du skriver och det är inte första gången. Om någon i min närhet skämtar om nånting kan jag veta att den personen inte menar det. Hur ska man veta att de som skriver här inte menar vad de skriver?
Jag har inte sagt att jag skämtar och jag har inte tagit tillbaks nånting utan står fast vid det jag sagt. Det enda jag verkar ha åstadkommit hittills är att din svartmålningskampanj med den halmdocka du tolkade fram blev avslöjad av flera andra "kritiskt tänkande" medlemmar här. Och du har slutat bemöta det jag faktiskt skrev också, vilket betyder att du vägrar släppa taget om din skyttegrav trots att bara några få galningar är kvar i den och dess unkna innehåll visats upp för alla här att se.
Det är ju faktiskt väldigt lätt att spåra det som skrivits. Även om någon skull ha minne som en guldfisk.
Citat:
Lättare om du börjar uttrycka dig ordentligt och skriva vad det är du vill ha sagt istället för att i efterhand konstruera annorlunda betydelser.
Jag sitter inte här för din skull. Jag pekade ut det faktum att du tolkar som en kråka utifrån en inbillad värld och jag lär få återkomma till det. Ska jag hjälpa dig att peka ut dem?
Citat:
Våltäkt är sex med tvång eller våld. Punkt slut.
Då kan vi börja här. Våldtäkt är inte bara sex med våld och tvång. Hade du följt med lite i utredandet av ett antal kända fall, så hade du haft avsevärt mycket bättre koll. Jag har till och med gett dig exempel på personer som dömts för våldtäkt utan att ens ha begått dem och som suttit en massa år som oskyldiga, men du tar ändå inte in det i beaktan. Det finns ett antal domar mot män som suttit hemma med en dator och tittat på webcamsex som blivit dömda för våldtäkt och listan kan göras väldigt lång över fall där falskanmälningar slutat i dom. Då är det per definition "enligt lag" och den enda anledningen att dessa dömts är att man kan tänka sig att tumma på rättssäkerheten för att få fler dömda för just det här brottet. Till skillnad mot en massa andra horribla brott. Vi kan ha en annan diskussion om "din tolkning på våldtäkt, men här är den inte ett dugg intressant. Här håller vi oss till fakta.
Citat:
Att du sedan räknar in sexlekar mellan partners till våldtäkt är olyckligt, men det gör inte jag eller gemeneman i Sverige.
Vardå nnåstans? Skenar din fantasi med dig igen?
Det här är bara tröttsamt, ärligt talat.
Citat:
Så, om du menar sexlekar när du skriver våldtäkt kan du fortsättningsvis specificera det, för när jag talar om våldtäkt är det våld eller tvång som är definitionen, till exempel överfallsvåldtäkt.
Jag skiter allvarligt talat i vad din definition är. Jag går efter svensk lag och rättspraxis.
Citat:
Vid flera tillfällen har jag nämnt att det är invandrare som begår överfallsvåldtäkter, så kom inte dragandes med det tramset.
Tänkte väl att den skulle komma. Jag saknade den i inlägget innan, som du såg.
Eller som vi brukar säga: "called it".
Citat:
Däremot hade det ingen relevans i sammanahnget här eftersom att det var själva inställningen till hur allvarlig en våldtäkt är som vi diskuterade.
Förutom att jag visade hur förutsägbar du faktiskt är?
Citat:
Och nej jag har inte blivit våldtagen. Har du?
Ja.
Men det är väldigt intressant att just du ska tala om för mig hur jag känner.
Citat:
Sen att du igen benämner det som att det skulle vara någon slags fantasi att bli överfallsvåldtagen får dig att trilla ännu djupare ner i gropen än du redan är.
Ännu en halmdocka och övertolkning. Jag skiter i den här. Du sjunker som en sten just nu.
Citat:
Först backar du på dina uttalanden och påstår att du inte menar vad det står, och sedan bygger du på det igen genom att fråga en sån sak. Du fattar kanske själv varför jag inte kan ta dig för någon vidare skarp kniv.
Ännu en halmdocka?
Du är irriterande envis med dina feltolkningar.
Jag har inte backat en enda millimeter och ditt försök att rättfärdiga dig själv med postmodernistiskt jams, eller vad fan det här nu ska kallas roar mig. Speciellt med tanke på att du faktiskt INTE har blivit våldtagen.
Är det månne womansplaining jag läser?
Notera detta:
Jag backar aldrig om jag har rätt och alltid när jag har fel.
Där har du ditt uppdrag. Att försöka ljuga dig till en moralisk seger kan du glömma. Det kommer inte bara jag se till, utan många andra vakna deltagare här.
Du får samla ihop fler galna feminister och vänsterblivna som vet hur man förstör varje diskussion med lite maktspråk och härskartekniker.
Jag är immun.
Citat:
När jag avslutar en diskussion är det varesig hot eller för att få någon slags effekt. Jag talar om att jag utgår från samtalet, helt enkelt. Barnrumpor som du däremot vill kanske få till en reaktion hos motparten med uttalanden av liknande slag, eller provokationer i allmänhet. Genom sig själv känner man andra
Haha, "jag tror dig, men jag lovar inget för övriga deltagare"
Du är så söt när du blir upprörd.
Senast redigerad av Flickfotograf 2019-03-02 kl. 19:19.
Citera
2019-03-02, 19:25
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur många SD väljare får sparken nu när de är 3:e parti?
Irrelevant. Folk får fortfarande sparken och de får inte en massa uppdrag. De får inte ens gå på Nobelmiddagen, eller vara anställda på TV4, Aftonpravda, Sveriges Radio eller Statlig VänsterTelevision.
De blir utkastade ur fackförbund och en herrans massa andra exempel.
De är för många som drabbas av att de sympatiserar med SD, fast det är emot svensk lag.
Citera
2019-03-02, 19:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Våltäkt är sex med tvång eller våld. Punkt slut.

Du har ju inte koll på svensk lag, det krävs inte alls våld för att det ska klassas som våldtäkt och heller inte tvång faktiskt. Absurt men sant. I extremfall kan det vara våldtäkt utan att de ens är på samma plats.
Citera
2019-03-02, 19:30
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Vad menar du?
Det finns en ganska lång lista på olika domar, där det INTE är det man förr kallade för våldtäkt.
Ett typexempel är egentligen inte Cissi Wallin och Fredrik Virtanen, men den sortens händelser, där ingen av dem egentligen minns hur det gått till brukar kunna få mannen dömd.
Aldrig kvinnan.
Man tänker sig ju annars att man är myndig när man går på krogen och bara för att man inte minns, så har vi idag en samtyckeslag.
Kan inte mannen bevisa att han haft samtycke hela vägen, så döms han för våldtäkt.
Även om han varit så full själv att han varit in och ut ur medvetandet när den sk våldtäkten ägt rum.
Detta råkar också vara ett klassiskt Amy Schumer-nummer när hon gör "stand-up" eller håller tal:
https://thoughtcatalog.com/anonymous/2014/05/wait-a-second-did-amy-schumer-rape-a-guy/
Senast redigerad av Flickfotograf 2019-03-02 kl. 19:34.
Citera
2019-03-02, 19:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det finns en ganska lång lista på olika domar, där det INTE är det man förr kallade för våldtäkt.
Ett typexempel är egentligen inte Cissi Wallin och Fredrik Virtanen, men den sortens händelser, där ingen av dem egentligen minns hur det gått till brukar kunna få mannen dömd.
Aldrig kvinnan.
Man tänker sig ju annars att man är myndig när man går på krogen och bara för att man inte minns, så har vi idag en samtyckeslag.
Kan inte mannen bevisa att han haft samtycke hela vägen, så döms han för våldtäkt.
Även om han varit så full själv att han varit in och ut ur medvetandet när den sk våldtäkten ägt rum.
Detta råkar också vara ett klassiskt Amy Schumer-nummer när hon gör "stand-up" eller håller tal:
https://thoughtcatalog.com/anonymous/2014/05/wait-a-second-did-amy-schumer-rape-a-guy/

Jo samtyckeslagen är absurd, om ingen har avgivit samtycke är det i praktiken mannen som döms. Om man är full kan man också anses vara i ett hjälplöst tillstånd och då begår den andra våldtäkt om de har sex, om den andre är man vill säga. Vi har alltså inte en jämställd lagstiftning.

Våldtäkt är i Sverige ett så utsmetat begrepp att det snart har tappat all sin betydelse. Det krävs inte våld, hot eller ens att man är på samma plats när våldtäkten skedde.
Citera
2019-03-02, 20:42
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jo samtyckeslagen är absurd, om ingen har avgivit samtycke är det i praktiken mannen som döms. Om man är full kan man också anses vara i ett hjälplöst tillstånd och då begår den andra våldtäkt om de har sex, om den andre är man vill säga. Vi har alltså inte en jämställd lagstiftning.

Våldtäkt är i Sverige ett så utsmetat begrepp att det snart har tappat all sin betydelse. Det krävs inte våld, hot eller ens att man är på samma plats när våldtäkten skedde.
NU när vi kommit såhär långt lägger vi till ett par hundra tusen metooare som också kallar det de råkat ut för för "i princip" våldtäkt utan att räkna på hur mycket polis som skulle behövas för att enbart utreda dessa.
Inget fungerar med den svenska kvinnans logik att hon aldrig kan ha eget ansvar och samhället ska straffa alla som inte beter sig som hon önskar.
För att sen fantisera om Mr Grey.
Citera
2019-03-03, 00:36
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krossapatriakratet
Våldtäkt inte är "så farligt egentligen" handlar om att kvinnor idag kan ångra sig mitt i akten och anmäla, fälla för våldtäkt och få ut skadestånd både från "gärningsmannen" och försäkringsbolaget (utan fällande dom).

Hur våldtagen har man egentligen blivit när man kramar om sin våldtäktsman och lovar att höras innan man går hem?

Det du nämner kan va av rädsla oxå

Precis som många kvinnor inte erkänner att sin man slår dem.
De säger även hej då älskling , ses hemma sen.
Men självklart är de livrädda å mår piss !
Citera
2019-03-03, 07:56
Medlem
WordWarriors avatar
Våldtäkt kan betyda vad som helst nuförtiden. Svenska kvinnor borde ha begripit att politikerna och media var ute efter att urvattna begreppet för att kunna gömma undan grov invandrarrelaterad brottslighet i statistiken med hjälp av nya brottsrubriceringar. Precis som man mörkade massövergreppen i Kungsan. Tror ni att politikerna och media står på kvinnornas sida? Tänk igen!

Ändringarna av definitionerna gör också att jämförelser över tid blir svåra. Det blir lättare att dölja de katastrofala trenderna. Ett annat sätt att dölja sexual- och våldsbrottsligheten var den regionindelning som gjordes för ett par år sedan. Man smetar exempelvis ut brottsligheten i städer som Malmö med den skånska landsbygden i statistiken.

Ännu en gång har svenska kvinnor skjutit sig själva och sina döttrar i foten, och inte fattat att politiker och media är psykopater som ljuger dem rakt upp i ansiktet.

Eftersom svenska kvinnor stödjer detta så är de dessa och ingen annan som anser att våldtäkt "inte är så farligt". Lättlurade jävlar.

Förresten. Jag känner en lukt här inne. Lukten av en neandertalare som kommer att bli avstängd.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-03-03 kl. 08:05.
Citera
2019-03-03, 08:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Våldtäkt kan betyda vad som helst nuförtiden. Svenska kvinnor borde ha begripit att politikerna och media var ute efter att urvattna begreppet för att kunna gömma undan grov invandrarrelaterad brottslighet i statistiken med hjälp av nya brottsrubriceringar. Precis som man mörkade massövergreppen i Kungsan. Tror ni att politikerna och media står på kvinnornas sida? Tänk igen!

Ändringarna av definitionerna gör också att jämförelser över tid blir svåra. Det blir lättare att dölja de katastrofala trenderna. Ett annat sätt att dölja sexual- och våldsbrottsligheten var den regionindelning som gjordes för ett par år sedan. Man smetar exempelvis ut brottsligheten i städer som Malmö med den skånska landsbygden i statistiken.

Ännu en gång har svenska kvinnor skjutit sig själva och sina döttrar i foten, och inte fattat att politiker och media är psykopater som ljuger dem rakt upp i ansiktet.

Eftersom svenska kvinnor stödjer detta så är de dessa och ingen annan som anser att våldtäkt "inte är så farligt". Lättlurade jävlar.

Förresten. Jag känner en lukt här inne. Lukten av en neandertalare som kommer att bli avstängd.

Nä, att regeringen eller någon av de andra partierna inte är en så kallad feministisk regering har vi förstått för längesen. Möjligen är det KD som har ett vettigt fokus kring att optimera jämställdheten i och med att de inte förnekar skillnader mellan könen.
Citera
2019-03-03, 09:01
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Jag blir ju inte längre förvånad egentligen, men jag måste ändå ställa frågan.

Ni män som tycker att våldtäkt inte är "så farligt egentligen".

Resonerar ni på samma vis om;
A) Er 14-åriga dotter kommer hem gråtande och skadad och berättar att hon har blivit våldtagen

B)Ni blir överfallen av en man betydligt större än er som våldtar er analt tills ni spricker och blöder.

Vem tycker att våldtäkter är inte så farligt???? I så fall är de sjuka och behöver vård!!! Där de blir våldtagna själva. Så får vi sedan om det är inte så farligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in