Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Nej, du står inte för vad du skriver och det är inte första gången. Om någon i min närhet skämtar om nånting kan jag veta att den personen inte menar det. Hur ska man veta att de som skriver här inte menar vad de skriver?
Jag har inte sagt att jag skämtar och jag har inte tagit tillbaks nånting utan står fast vid det jag sagt. Det enda jag verkar ha åstadkommit hittills är att din svartmålningskampanj med den halmdocka du tolkade fram blev avslöjad av flera andra "kritiskt tänkande" medlemmar här. Och du har slutat bemöta det jag faktiskt skrev också, vilket betyder att du vägrar släppa taget om din skyttegrav trots att bara några få galningar är kvar i den och dess unkna innehåll visats upp för alla här att se.
Det är ju faktiskt väldigt lätt att spåra det som skrivits. Även om någon skull ha minne som en guldfisk.
Citat:
Lättare om du börjar uttrycka dig ordentligt och skriva vad det är du vill ha sagt istället för att i efterhand konstruera annorlunda betydelser.
Jag sitter inte här för din skull. Jag pekade ut det faktum att du tolkar som en kråka utifrån en inbillad värld och jag lär få återkomma till det. Ska jag hjälpa dig att peka ut dem?
Citat:
Våltäkt är sex med tvång eller våld. Punkt slut.
Då kan vi börja här. Vål
dtäkt är inte bara sex med våld och tvång. Hade du följt med lite i utredandet av ett antal kända fall, så hade du haft avsevärt mycket bättre koll. Jag har till och med gett dig exempel på personer som dömts för våldtäkt utan att ens ha begått dem och som suttit en massa år som oskyldiga, men du tar ändå inte in det i beaktan. Det finns ett antal domar mot män som suttit hemma med en dator och tittat på webcamsex som blivit dömda för våldtäkt och listan kan göras väldigt lång över fall där falskanmälningar slutat i dom. Då är det per definition "enligt lag" och den enda anledningen att dessa dömts är att man kan tänka sig att tumma på rättssäkerheten för att få fler dömda för just det här brottet. Till skillnad mot en massa andra horribla brott. Vi kan ha en annan diskussion om "din tolkning på våldtäkt, men här är den inte ett dugg intressant. Här håller vi oss till fakta.
Citat:
Att du sedan räknar in sexlekar mellan partners till våldtäkt är olyckligt, men det gör inte jag eller gemeneman i Sverige.
Vardå nnåstans? Skenar din fantasi med dig igen?
Det här är bara tröttsamt, ärligt talat.
Citat:
Så, om du menar sexlekar när du skriver våldtäkt kan du fortsättningsvis specificera det, för när jag talar om våldtäkt är det våld eller tvång som är definitionen, till exempel överfallsvåldtäkt.
Jag skiter allvarligt talat i vad din definition är. Jag går efter svensk lag och rättspraxis.
Citat:
Vid flera tillfällen har jag nämnt att det är invandrare som begår överfallsvåldtäkter, så kom inte dragandes med det tramset.
Tänkte väl att den skulle komma. Jag saknade den i inlägget innan, som du såg.
Eller som vi brukar säga: "called it".
Citat:
Däremot hade det ingen relevans i sammanahnget här eftersom att det var själva inställningen till hur allvarlig en våldtäkt är som vi diskuterade.
Förutom att jag visade hur förutsägbar du faktiskt är?
Citat:
Och nej jag har inte blivit våldtagen. Har du?
Ja.
Men det är väldigt intressant att just du ska tala om för mig hur jag känner.
Citat:
Sen att du igen benämner det som att det skulle vara någon slags fantasi att bli överfallsvåldtagen får dig att trilla ännu djupare ner i gropen än du redan är.
Ännu en halmdocka och övertolkning. Jag skiter i den här. Du sjunker som en sten just nu.
Citat:
Först backar du på dina uttalanden och påstår att du inte menar vad det står, och sedan bygger du på det igen genom att fråga en sån sak. Du fattar kanske själv varför jag inte kan ta dig för någon vidare skarp kniv.
Ännu en halmdocka?
Du är irriterande envis med dina feltolkningar.
Jag har inte backat en enda millimeter och ditt försök att rättfärdiga dig själv med postmodernistiskt jams, eller vad fan det här nu ska kallas roar mig. Speciellt med tanke på att du faktiskt INTE har blivit våldtagen.
Är det månne womansplaining jag läser?
Notera detta:
Jag backar aldrig om jag har rätt och alltid när jag har fel.
Där har du ditt uppdrag. Att försöka ljuga dig till en moralisk seger kan du glömma. Det kommer inte bara jag se till, utan många andra vakna deltagare här.
Du får samla ihop fler galna feminister och vänsterblivna som vet hur man förstör varje diskussion med lite maktspråk och härskartekniker.
Jag är immun.
Citat:
När jag avslutar en diskussion är det varesig hot eller för att få någon slags effekt. Jag talar om att jag utgår från samtalet, helt enkelt. Barnrumpor som du däremot vill kanske få till en reaktion hos motparten med uttalanden av liknande slag, eller provokationer i allmänhet. Genom sig själv känner man andra
Haha, "jag tror dig, men jag lovar inget för övriga deltagare"
Du är så söt när du blir upprörd.