Citat:
Ursprungligen postat av
kaffe69
Tack för din hjälpsamhet Podofil.
Tror du det är samma pris att boka hotellet i förväg som att göra det på plats? Lobelias pris verkar vara ca 500 kr/natt om man bokar med booking.com
Köper du simkort och refill för Internet på flygplatsen eller är det bättre på stan?
Har sett att du skriver att ca pris på massage är 200-250 birr/timme. Vad är ca pris på fs på salongen eller vid hotellbesök?
Ja låter som en skön vintersemester. Men högt flygpris runt julen ca 10-12 000 med Ethiopian airlines.
Inga problem, jag är bara glad om jag kan hjälpa till.
Jag har bara bokat via Hotels.com. Risken med att boka på plats är väl att det är fullt.
Du kanske får ett ännu bättre pris om du kontaktar Lobelia och bokar direkt via dom.
Vill du bo riktigt billigt så finns det små pensionat lite överallt. Jag har dock ingen erfarenhet alls av dessa.
Jag har inte köpt simkort eller internet, utan jag har hitintills enbart använt mig av exempelvis Viber och Facebook messenger via Wifi.
Det går att skaffa simkort förstås, men det ska vara en lite småkrånglig process har jag hört. Registrering, överlämnande av pass m.m.
Ja det är ungefär dom priser jag fått betala för massage. Ibland blir tiden lite kortare, så det är viktigt att komma överens om priset.
Någon s blir det nog inte, för väldigt få Etiopiska tjejer i Etiopien utför detta. F däremot, kyssar m.m går att få.
Oftast vill dom ha mer betalt av dig som utlänning, men det går att komma ner i pris. Många frågar dock efter 2000-2500.
1000 birr går nog att komma undan med om ni är på salongen.
Tjejen jag tog med på hotellet, och sedan vid andra besöket bodde med på hotellet betalade jag inget mer än hennes resa till och från Addis, samt stod för maten vi åt.
Vet faktiskt inte vad det kan tänkas kosta att ta med en tjej till hotellet. Det är väl något ni får komma överens om på plats.
Juletid kostar i regel resorna mer oavsett vart du åker.
Min billigaste resa till Addis med Ethiopian betalade jag 3800 kr för. Det är riktigt billigt