2019-03-01, 22:58
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Flertalet kvinnor som drabbas har förespråkat den politik som kraftigt har ökat risken för att de ska drabbas, då måste man tillstå att de åtminstone innan våldtäkten inte tyckte det var så farligt. Hur många som ändrar sig efter att de drabbas har jag inga siffror på.

Ni har ju ännu inte lyckats referera till citatet eller ens berättat i vilken tråd det finns i. Finns det kanske bara i era huvuden?

Det här är så fånigt. Majoriteten har röstat för den poltiik som är genomförd, därför måste det betyda att folk inte tycker det är så farligt att bli sjuka eller skadade, eftersom man hade kunnat avsätta mer pengar till sjukvården. Vidare tycker man inte att det är så farligt att bli rånad eller misshandlad eller hotad eller mördad eller utsatt för andra brott, eftersom man inte avsatt mer pengar till rättsväsendet. Och alldeles tydligt är det ingen som tycker att de behöver mer pengar, eftersom man inte har sett till att få lägre skatter och liknande, och fler bidrag.

Och så vidare, det går att hitta på en massa andra idiotiska exempel. Förstår du varför exemplen är idiotiska?
Senast redigerad av Sir Dwain 2019-03-01 kl. 23:01.
Citera
2019-03-01, 23:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det här är så fånigt. Majoriteten har röstat för den poltiik som är genomförd, därför måste det betyda att folk inte tycker det är så farligt att bli sjuka eller skadade, eftersom man hade kunnat avsätta mer pengar till sjukvården. Vidare tycker man inte att det är så farligt att bli rånad eller misshandlad eller hotad eller mördad eller utsatt för andra brott, eftersom man inte avsatt mer pengar till rättsväsendet. Och alldeles tydligt är det ingen som tycker att de behöver mer pengar, eftersom man inte har sett till att få lägre skatter och liknande, och fler bidrag.

Och så vidare, det går att hitta på en massa andra idiotiska exempel. Förstår du varför exemplen är idiotiska?

Dina exempel är inga klockrena jämförelser direkt. Bättre sjukvård kostar mer pengar och pengarna är begränsade. Att begränsa invandringen av män som är våldtäktsbenägna kostar inte pengar, tvärtom så kostar det mycket pengar att ta hit dem och dessutom leder det till betydligt fler våldtäkter och andra brott.
Citera
2019-03-01, 23:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja en solklar majoritet har röstat på partier som förespråkar massinvandring av våldtäktsbenägna män. Kvinnor brukar speciellt ömma för ensamkommande barn som i regel är vuxna män med snedvriden kvinnosyn.

Jaha du ogillar att citera det andra skrivit och föredrar att komma med egna tolkningar om vad de skrivit och påstå att de sagt detta. Genom att göra detta mixar du vad personen faktiskt sagt och hur du själv tolkar det och tillskriver personen allt detta. Mer hederligt är att ge ett korrekt citat så att det framgår vad personen sagt och vad som är dina tolkningar. Ibland överensstämmer detta ganska väl och ibland är det helt olika men då kan läsarna själva avgöra.

Och jo det går att citera från andra trådar.
Fan vad du är jobbig. Om man skriver något rakt ut i klartext då är det vad som står i ord som gäller. Ska folk göra egna tolkningar av allting blir det svårt. Jag har inte tolkat någonting, det jag har sagt här stod svart på vitt och det vet du också eftersom du läst inlägget (jo ag vet att du har det).

Vilka partier räknar du som invandringsvänliga förressten? Alla utom SD?

Möjligt att det går att citera från andra trådar men det är ingenting jag gjort nån gång och vet inte hur.
Citera
2019-03-01, 23:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Fan vad du är jobbig. Om man skriver något rakt ut i klartext då är det vad som står i ord som gäller. Ska folk göra egna tolkningar av allting blir det svårt. Jag har inte tolkat någonting, det jag har sagt här stod svart på vitt och det vet du också eftersom du läst inlägget (jo ag vet att du har det).

Vilka partier räknar du som invandringsvänliga förressten? Alla utom SD?

Möjligt att det går att citera från andra trådar men det är ingenting jag gjort nån gång och vet inte hur.

Men han skrev ju inte att "att våldtäkt inte är värre än benbrott " som du påstod, det är en lögn från din sida, eller om vi ska vara snälla, en tolkning av dig som inte har stöd i det han faktiskt skrev.

Citatet finns ju i mitt inlägg som du citerade och där framgår det tydligt.
Citera
2019-03-01, 23:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Som väntat var det precis som jag antog:
Du ljög alltså, det var inte alls exakt det han skrev. Han skrev att "Man går inte sönder för resten av livet." men han skrev inte det som du påstod, att det inte är värre än benbrott, den delen är din tolkning.
Är du inte läskunnig?
Det står svart på vitt.
"Man går inte sönder" "iallafall inte värre än av att falla från ett träd och bryta benet"

Fortsätter du förneka vad där står är du en riktigt korkad människa. Så korkad att du inte inser när man har fel trots att beviset står svart på vitt. Då är det illa ställt.
Citera
2019-03-01, 23:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Är du inte läskunnig?
Det står svart på vitt.
"Man går inte sönder" "iallafall inte värre än av att falla från ett träd och bryta benet"

Fortsätter du förneka vad där står är du en riktigt korkad människa. Så korkad att du inte inser när man har fel trots att beviset står svart på vitt. Då är det illa ställt.

"Man går inte sönder för resten av livet." står det i det inlägg det har referats till.
Citera
2019-03-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain

Med tanke på hur landet förändrats dom senaste 20-30åren, ifrån att ha varit ett av världens tryggaste länder, till det vi har idag.

Att man då fortsätter rösta på partier som vill ha fortsatt massinvandring.
Citera
2019-03-01, 23:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Jag tycker att det verkar vara oftast kvinnorna i rätten som ofta sänker straffen men jag har ingen statisk på detta. Sedan ser det även ut som om det ofta är kvinnor som stödjer gärningsmän och också försöker hota brottsoffer till tystnad på sociala medier.

För övrigt har anser jag att du med din fråga på svenska inte når de män som verkligen tycker att våldtäkt inte är ett övergrepp. De männen som övervägande tycker det du påstår läser inte svenska communitys utan har andra medier på andra språk. Du skall nog ställa frågan där och kanske på arabiska?

Du ser väl att det finns flera personer i denna tråden som verkar stödja det hela.
Citera
2019-03-01, 23:25
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Är du inte läskunnig?
Det står svart på vitt.

Nej, så står det inte alls. Svart på vitt.

Vem är korkad då?
Citera
2019-03-01, 23:26
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Är du inte läskunnig?
Det står svart på vitt.

Uppenbar semantik. Du pratar om den psykiska döden och han om den fysiska realiteten.
Citera
2019-03-01, 23:29
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Användaren ”flickfotograf” hävdar att våldtäkt inte är så farligt eftersom, citat, ”kvinnor är gjorda för att penetreras”

På ren svenska.
Jag förstår. Kände inte till bakgrunden.

Användaren i fråga går sannolikt aldrig utomhus, så det är kanske inte så relevant vad han/hon påstår sig tycka. Han/hon upplever nog ett av sitt livs höjdpunkter, när han/hon får skriva så manligt och okänsligt på ett anonymt webbforum. Jag tycker att man kan unna honom/henne det guldkornet, på vägen mellan särklassen och Samhall.

Med andra ord, inga vanliga män tycker som rubriken lyder. ”flickfotograf” och liknande användare är pubertala troll och psyksjuka. Det är därför inte relevant att starta en tråd som vänder sig till en grupp av män. Eftersom gruppen består av kanske 5-6 män totalt sett (bland svensktalande).
Citera
2019-03-01, 23:31
Medlem
Citat:
Du ser väl att det finns flera personer i denna tråden som verkar stödja det hela.

Det är väl endå dom som röstar för det som stödjer det.

Ibland ser jag kommentaren som, hon röstade säkert för detta, hon får skylla sig själv.

Och ja, röstar man för detta, då får man också skylla sig själv. Det betyder ju inte att man inte bryr sig om våldtäkter, tvärtom, det bevisar ju att man faktist är den som bryr sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in