2019-03-01, 20:21
Medlem
Jösses vad löjliga svenskar är. Jag skämms. Finns ju inget farligt med våldtäkt. Bara ett enda stort stigma. Klart att jag som man biologiskt sett gärna skär kuken av en våldtäktsman, men farligt för kvinnan? Sluta nu. Kvinnan har miljontals av år blivit anpassas just för att ta emot kuk i slidan, även med våld faktiskt. Det är självklart inte det minsta farligt. När skulle det bli farligt enligt svensken? Jo, när kvinnan inser att hon kanske inte ville. När hon inser att protokollet för samtycke inte är uppfyllt.
Ja, tjena!
Citera
2019-03-01, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jösses vad löjliga svenskar är. Jag skämms. Finns ju inget farligt med våldtäkt. Bara ett enda stort stigma. Klart att jag som man biologiskt sett gärna skär kuken av en våldtäktsman, men farligt för kvinnan? Sluta nu. Kvinnan har miljontals av år blivit anpassas just för att ta emot kuk i slidan, även med våld faktiskt. Det är självklart inte det minsta farligt. När skulle det bli farligt enligt svensken? Jo, när kvinnan inser att hon kanske inte ville. När hon inser att protokollet för samtycke inte är uppfyllt.
Ja, tjena!
Japp, för våld har ju naturligtvis aldrig skadat nån.
Citera
2019-03-01, 20:27
Medlem
DRD4s avatar
Bullshit tråd!
Var är feministerna när det kom ca 130 stycken par från Mellanöstern 2016 där kvinnan inte var en kvinna, utan ett barn, tex 14 årig tvåbarnsmor?

Det har vart majoriteten MÄN som har lett frågan angående att majoriteten av våldtäkter i Sverige begås av invandrare som är extremt överrepresenterade, och så pass länge så SVT är tvungen att ta tag i denna fråga till slut.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/ny-kartlaggning-av-valdtaktsdomar-58-procent-av-de-domda-fodda-utomlands

Hycklande tramsmajor.
Citera
2019-03-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja, tjena!

Fast våldtäktsmän är väl ganska hänsynslösa? Blir det inte skavsår och sånt av våldtäkter?
Citera
2019-03-01, 20:30
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jaså vad har du för mobil som inte klarar av att trycka på "Citera"-knappen, och du klarade ju av detta nu.
Du valde att inte göra det eftersom du inte tyckte verkligheten var bra nog. Ohederligt.
Jag är väl teknisk inkompetent
Jag vet inte hur man citerar från en annan tråd.

Men som jag sa, ids du inte läsa citatet som finns längre bak i tråden är väl du lika inkompetent.
Senast redigerad av Yemina 2019-03-01 kl. 20:33.
Citera
2019-03-01, 20:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina

Men som jag sa, ids du inte läsa citatet som finns längre bak i tråden är väl du lika inkompetent.

Och ändå lyckas du citera mig, är du bara tekniskt inkompetent när du vill förbättra citaten?
Citera
2019-03-01, 20:34
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Och ändå lyckas du citera mig, är du bara tekniskt inkompetent när du vill förbättra citaten?

Jag vet inte hur man citerar från andra trådar.
Citera
2019-03-01, 20:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag ser det hela tiden från feminister här på FB, detta är mycket vanligt och att du påstår att du har agerat annorlunda betyder inte mycket om du inte kan styrka det. Du gjorde det som sagt var heller inte mot TS i denna tråd.

Citera
2019-03-01, 20:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag vet inte hur man citerar från en annan tråd.

Citat:
Jag vet inte hur man citerar från andra trådar.

Nu får du väl bestämma dig för om citatet fanns längre bak i denna tråd eller i en annan tråd. Dina undanflykter blir allt sämre. Klarar du inte av att citera får du väl undvika att påstå vad andra har sagt.
Citera
2019-03-01, 20:43
Medlem
Jag har hört talas om att vissa tjejer under överfallsvåldtäkter bajsar på sig och liknande. Dom blir så rädda antagligen så dom tappar kontrollen helt.
Citera
2019-03-01, 20:51
Medlem
Jag har aldrig någonsin hört någon påstå att våldtäkt inte är "så farligt egentligen", det förefaller vara en otroligt ovanlig ståndpunkt som näppeligen förtjänar att diskuteras då det är så perifert och ovanligt.

Det män (och förnuftiga kvinnor) snarare reagerar på är förstås att narrativet kring våldtäkt är så snedvridet och infekterat av feministiska påhitt. Man hör ofta att att våldtäkt skulle ha att göra med "manliga/maskulina normer". Detta är i själva verket regeringens ståndpunkt i deras nationella strategi:

”På ett grundläggande plan handlar det om att utmana föreställningar om makt och maskulinitet som rättfärdigar våld, samt normer som inskränker kvinnors och flickors självbestämmande över t.ex. sexualitet, barnafödande, ekonomi, utbildning och relationer” (Skr, 2016/17:10, s. 126).

I verkligheten är det dock svårt att hävda att det handlar om "normer" och "föreställningar om maskulinitet". Enligt Brå misstänktes år 2017 40 per 100 000 för våldtäkt, vilket är 0,04%. Kan något verkligen kallas för "norm" om inte ens en promille av befolkningen följer normen? Våldtäkt har inget med normer att göra utan är uppenbarligen en avvikelse från normen, alltså raka motsatsen till feminismens och regeringens påståenden. Våldtäkt har aldrig någonsin uppfattas av män som något "manligt".

Det finns även en tendens hos feminister att bredda definitionen av våldtäkt så att helt oskyldiga beteenden nu kan klassificeras som våldtäkt. Följande situationer har av feminister vid olika tillfällen beskrivits som våldtäkt:

(1) Om en kvinna dricker för mycket och går hem med en man men ångrar sig dagen efter.
(2) Om en kvinna samtycker till sex men upplever någon specifik del av akten som obehaglig/oangenäm (oavsett om mannen upphör).
(3) Om en kvinna går med på sex utan att egentligen vilja det, t.ex. för att hennes man vill.

Enligt dessa definitioner har kvinnan inget ansvar, medan mannen tillskrivs ansvar för kvinnans beteende. En tämligen märklig ståndpunkt att inta, om man inte är feminist förstås.

Vi kan därtill konstatera att feminismen inte ens erkänner existensen av falska anklagelser vilket studier har visat kan stå för allt mellan 6-40% av våldtäktsanklagelser (den intresserade kan läsa Warren Farrells Myth of Male Power, kap. 14, för en diskussion om detta). I rätten krävs dessutom endast att kvinnan berättelse är "trovärdig" för att någon ska kunna dömas för våldtäkt, något som inte är fallet för någon annan kategori av brott. Även "stödbevisning" krävs förstås, men detta avser saker som att målsäganden har berättat om händelsen för andra som kan vittna om det, vilket inte accepteras som stödbevisning inom andra brottskategorier (se t.ex. "Varför är bevisning som uppfyller beviskravet i våldtäktsmål inte tillräcklig i mål om olaga hot?" i Svensk juristtidning).

Inom västerländsk rättstradition anses man oskyldig tills motsatsen bevisas, men i fallet med våldtäkt är beviskraven så låga att detta fundament knappt kan sägas gälla. Så till skillnad från vad feminister säger verkar samhället med andra ord ta våldtäkt på väldigt stort allvar, så allvarligt faktiskt att det särbehandlas på detta sätt.

Alltså, att våldtäkt inte är "så farligt egentligen" betyder inte att man vill legitimera våldtäkt (det är sannerligen ett hemskt brott). Det har snarare att göra med att feminister överdriver, förvrider och rent ut sagt ljuger om fenomenet våldtäkt för att legitimera sin ideologi.

www.flinkochfardig.com
Citera
2019-03-01, 20:56
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Nu får du väl bestämma dig för om citatet fanns längre bak i denna tråd eller i en annan tråd. Dina undanflykter blir allt sämre. Klarar du inte av att citera får du väl undvika att påstå vad andra har sagt.
Jag citerade från en annan tråd när jag hade tillgång till en dator. Jag vet inte hur man gör det via mobil.

Men citatet finns i tråden. Om du vill läsa det.

Sida 12, inlägg 135.
Senast redigerad av Yemina 2019-03-01 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in