2019-03-01, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jadu vad ska man säga? Det finns inga gränser för hur mycket du fåt förneka, ändra och och ignorera för att få din bisarra världsbild att inte falla sönder fullständigt. Nu har alltså världen ändrats markant på ett par hundra år? Eller kan det vara att 1600-talets kartritare kunde hamna lite fel. De hade ju t ex ingen satellitpositionering till sin hjälp. För att inte tala om bilder tagna från satelliter.

Vad ska du hitta på för att avfärda Louis Rudd och Colin O’Brady?

Nä jag lämnade ju den öppningen att det kanke inte är 100% vakuum. Men ljuset som färdas genom glasklockan och vakuumet ändras ju inte någonting hur mycket luft de än pumpar ut.

Och hur har du kunnat missa mina frågor om morgonljuset som träffar bergstoppar först, och lämnar dem sist.

Är det omöjligt att avgöra vad som är bergets topp? Har berg toppar? Vilken laddning har ett berg? Så många nödlösningar att ta till för dig.

Nu finns det ju inga satelliter och rymden existerande bara i din hjärna, men tro vad vill.
Solen, månen och stjärnorna som roterar ju ovanför vår platta jord är väl en typ av satelliter?
Om man mäter solen och stjärnornas positioner så vet man ju vilken longitud och latitud man befinner sig på. Tror du verkligen att vi är så smarta och våra förfäder var så jäkla korkade att det inte var kapable att förstå sin omgivning?
Min världsbild är under byggnation, och sanningen är att den heliocentriska fantasin kollapsar.

Jag hittar inte på, du kan gå till regimens hemsida och själv konstatera att man måste ha tillstånd för att besöka Antarktis. Man vill inte öppet förbjuda tillträde till Antarktis för då börjar ju naturligtvis alla undra och ställa frågor. Så man har skapat ett ogenomträngligt regelverk, en djungel med regler och krav för att hindra icke auktoriserade besökare från att på egen hand ta sig till Antarktis.

Artikeln visar bara att du är sanslöst naiv och har inte en susning om vad som pågår i världen.
Här har du fler vilseledande trams om Antarktis, kryddat med sedvanlig feministvinklad hönor kan propaganda.
https://www.expressen.se/nyheter/hon-blev-forst-over-antarktis-pa-skidor/
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0011/15/skidtjejer.html
https://www.dn.se/nyheter/varlden/ingen-har-korsat-antarktis-som-hon/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2z6oq/johanna-33-akte-skidor-till-sydpolen-pa-rekordtid

Hur den än vrider och vänder på det så är det frågan om lägre tryck. Vi kan på sin höjd uppnå medelvakuum i vår omgivning.
Om du hade t.ex. kopplat en hundrahästars dieselpump till vakuumkammaren i din länk så hade glaskupolen tryckts sönder av atmosfärstrycket.

Du ser längre när höjden ökar och då är det liksom naturligt att bergstopparna belyses först.
Hur funkar det på din glob? Är det sfärens uppåtgående kurvatur som skymmer solljuset?
Citera
2019-03-01, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Om solen skulle vara en elektrisk boll så undrar jag: Hur skulle detta påverka soluppgången?
Eller tror du att solen är något som magiskt uppenbarar sig personligt?

Varför måste den vara en boll?
Citera
2019-03-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Du kommer garanterat att skratta, speciellt i slutet.

Berätta vad det är som är så roligt. Vi behöver nog alla muntras upp då och då!
Senast redigerad av Sebban 2019-03-01 kl. 19:58.
Citera
2019-03-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Man kan skönja krökningen även i sidled, jag gör det i princip var dag på jobbet om förhållandena är de rätta. Står jag ca 30-100 m över havsytan här ute på en oljeplattform, och kan syfta mot horisonten med en lång spikrak del av plattformens konstruktion, balk eller liknande, så kan man se att horisontlinjen inte stämmer exakt mot denna, utan har en svag men skönjbar krökning.

Att man kan se detta har även visats i några experiment som det länkats till tidigare inträden. Ett där man spänner en lina vågrätt för att jämföra mot horisonten t ex

Menar du att man kan se sfärens krökning t.ex. med en lång linjal som man håller vågrätt mot horisontlinjen?
Citera
2019-03-01, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det förstår jag, tror också att du påpekat det tidigare.

Jag skulle varit tydligare: ”Under normala omständigheter, på låg höjd, är det svårt att se kurvan i sidled”.

Då är vi helt eniga med den saken, en klart bättre formulering av dig där.
Citera
2019-03-01, 20:07
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Berätta vad det är som är så roligt. Vi behöver nog alla muntras upp då och då!

Exempelvis att idioterna motbevisar sig själva två gånger i dokumentären? Att man idag, 2019, inte tror på saker som man bokstavligen kan bevisa utan några som helst tvivel? Om man tror att jorden är platt så är man helt enkelt efterbliven.
Citera
2019-03-01, 20:28
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Varför måste den vara en boll?
Oavsett vad solen är så kravstår faktum att den går ner bakom horisonten med oförändrad storlek på olika tider på olika platser på jorden vilket oavsett solens form är omöjligt på en platt jord. En platt sol som är liten och nära skulle ju ändra form beroende på varifrån man betraktar den men eftersom den är rund oavsett om man betraktar den från New-York eller från Stockholm så vet vi att den har formen av en boll.
Senast redigerad av Jonas1968 2019-03-01 kl. 20:31.
Citera
2019-03-01, 20:31
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nu finns det ju inga satelliter och rymden existerande bara i din hjärna, men tro vad vill.

Att satelliter existerar är väldigt lätt att bevisa till och med för en lekman.

Citat:
Om man mäter solen och stjärnornas positioner så vet man ju vilken longitud och latitud man befinner sig på.

Ja. I alla fall om du går vetenskapligt tillväga.

Citat:
Min världsbild är under byggnation...

Vi märker det.

Citat:
... och sanningen är att den heliocentriska fantasin kollapsar.

Nja så är det inte. Att du och andra stollar tittar på Youtube får inte vetenskapen att kollapsa.

Citat:
Om du hade t.ex. kopplat en hundrahästars dieselpump till vakuumkammaren i din länk så hade glaskupolen tryckts sönder av atmosfärstrycket.

Och skälet till att ingen tar dig på allvar är att du är så urbota korkad.
Tryckskillnaden mellan normalt atmosfärstryck och vakuum är 1 bar. Det är en liten tryckskillnad, ungefär det samma som finns i ett cykeldäck och det är ingen som tror att cykeldäck trycks sönder.
Senast redigerad av madtop 2019-03-01 kl. 20:36.
Citera
2019-03-01, 21:11
Medlem
Citat:
Menar du att man kan se sfärens krökning t.ex. med en lång linjal som man håller vågrätt mot horisontlinjen?

Ja, vilket andra har visat med liknande metoder. Finns på YT vill jag minnas, jag har länkat till det tidigare i tråden
Citera
2019-03-01, 23:55
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Tryckskillnaden mellan normalt atmosfärstryck och vakuum är 1 bar. Det är en liten tryckskillnad, ungefär det samma som finns i ett cykeldäck och det är ingen som tror att cykeldäck trycks sönder.

Det är faktiskt så att i ett cykeldäck på en ”racercykel” så är det oftast över 6 bar... och Sebban borde kunna konstatera att dom däcken klarar av den tryckskillnaden.
Citera
2019-03-02, 12:02
Medlem
FyraTorns avatar
SGT-report dubblar och gör det igen. Ingen kurvatur, vatten är alltid ”leveled”. Helocentriska systemet är en bluff.
Crow777 ska släppa bomb om solen nästa vecka.

https://www.youtube.com/watch?v=-SCw1HqF464
Citera
2019-03-02, 12:57
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyraTorn
SGT-report dubblar och gör det igen. Ingen kurvatur, vatten är alltid ”leveled”. Helocentriska systemet är en bluff.
Crow777 ska släppa bomb om solen nästa vecka.

https://www.youtube.com/watch?v=-SCw1HqF464

Vad har du för kommentar till att väldigt många faktiskt har kommit fram till motsatt slutsats?
Nu senast var det ju den kända plattjordaren Jeranism som med ett experiment kunde konstatera att det faktiskt finns en kurva.

Och nej, vatten är inte alltid platt. Vi har miljontals med observationer som visar på motsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in