2019-03-01, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Dumheter. Gillar inte din ton. Du är obehaglig.

Förhört? De som har skrivit här på Flashback som JAG har funnit trovärdiga är de vittnen jag hänvisar till. .Jag skriver om hur JAG uppfattar hela historien runt bjärredmorden och jag ska väl inte behöva fråga DIG om tillåtelse att skriva - och att det är DIN uppfattning som gäller?

Du skriver ju vad DU vill och tror.

Tycker inte du ska kommentera vad jag skriver ö.h.t om du inte kan hålla en god ton.

Om du refererar till massor med info via länkar och vittnessmål så blir jag så klart nyfiken på vittnena. Men nu är det tydligen deltagare i denna tråden som har bevittnat saker. Det är väl Silverfisken som är ditt stjärnvittne. Jag bryr mig ärligt talat inte det minsta om vad du gillar för toner, jag har inte heller förbjudit dig att skriva vad du vill.

Det är bara ett löjligt försök att försöka slippa bli motsagd genom att låtsas bli kränkt eller tystad. Det är väldigt lätt att genomskåda.

Det är ju faktiskt du som vill förbjuda mig att kommentera dina inlägg med din extremt otrevliga och fientliga ton.
Citera
2019-03-01, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om du refererar till massor med info via länkar och vittnessmål så blir jag så klart nyfiken på vittnena. Men nu är det tydligen deltagare i denna tråden som har bevittnat saker. Det är väl Silverfisken som är ditt stjärnvittne. Jag bryr mig ärligt talat inte det minsta om vad du gillar för toner, jag har inte heller förbjudit dig att skriva vad du vill.

Det är bara ett löjligt försök att försöka slippa bli motsagd genom att låtsas bli kränkt eller tystad. Det är väldigt lätt att genomskåda.

Det är ju faktiskt du som vill förbjuda mig att kommentera dina inlägg med din extremt otrevliga och fientliga ton.

Du är så sorglig i din uppenbara attityd att förvränga och förakta, så dig är det inte värt att läsa eller kommentera mer. Blir inte ett dugg kränkt av dina haranger, tycker bara att du är en tragisk figur. Skakar bara på huvudet. Det är verkligen synd om dig.

"Kränkt" betyder nåt helt annat i min värld än det tydligen gör i din. Varför skulle jag bli kränkt av en pellejöns som du är här på Flashback?

Jag har tagit lärdom från länkar i ämnet vi diskuterar här. Det är det jag menar, men du har absolut inget att tillföra.

Min närvaro här är att resonera och diskutera bjärredfallet. Inte att behaga dig. Så lägg av med ditt trams.
Citera
2019-03-01, 20:12
Medlem
Citat:
Du är så sorglig i din uppenbara attityd att förvränga och förakta, så dig är det inte värt att läsa eller kommentera mer. Blir inte ett dugg kränkt av dina haranger, tycker bara att du är en tragisk figur. Skakar bara på huvudet. Det är verkligen synd om dig.

"Kränkt" betyder nåt helt annat i min värld än det tydligen gör i din. Varför skulle jag bli kränkt av en pellejöns som du är här på Flashback?

Jag har tagit lärdom från länkar i ämnet vi diskuterar här. Det är det jag menar, men du har absolut inget att tillföra.

Min närvaro här är att resonera och diskutera bjärredfallet. Inte att behaga dig. Så lägg av med ditt trams.

Kan du beskriva hur man dör av en överdos med insulin eller heroin. Går det fort och smärtfritt? Kan man ge sprutan utan att offret märker något? Var köper man enklast dödliga doser av heroin eller insulin utan att riskera att åka fast? Hur stor dos heroin tycker du är lämpligt för en 14 åring så man kan vara säker på att det inte misslyckas och så det blir garanterat ”mjukt”?

Citat:
Har för mig att det skrevs om blod i tvättstugan...

Det är ytterst illa att de inte verkade anse sig hitta en "mjukare" mordmetod på barnen. Som morfinplåster typ fentanyl, heroin eller liknande. Att överfalla och stryp/kväva sina egna barn är höjden av barbari.

Deras förklaringsbrev gör bara större skada på deras eftermäle. Men troligen trodde föräldrarna att nån skulle tycka synd om dem, som en sags ursäkt?
Citera
2019-03-01, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Ett seminarie till minne av någon som blivit martyr förstår man. Inte någon som dödat sina barn.

Om man får höra det från en kollega i slutet av november så hinner man bara tycka synd om och erbjuda sin hjälp om O vill ha den. Hoppas att julen blir bra för familjen och rekommendera att ta ledigt några veckor. Ingen tror att något sånt här kan hända.

Jag menade att man på Os arbete trott att Hanna var den drivande och att O tog livet av sig för att H dödat barnen.

Om man får höra att en kollegas partner pratat om att döda sina barn tror jag inte man klappar på axeln och säger "vänta och se så går det (hennes depression?) snart över".

Men jag kan tänka att han kan ha anförtrott sig om att frun kunde vara suicidal, om han var nära vän med någon kollega. Fast är man nära vän så uppmanar man väl personen att söka hjälp?
Citera
2019-03-01, 20:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Kan du beskriva hur man dör av en överdos med insulin eller heroin. Går det fort och smärtfritt? Kan man ge sprutan utan att offret märker något? Var köper man enklast dödliga doser av heroin eller insulin utan att riskera att åka fast? Hur stor dos heroin tycker du är lämpligt för en 14 åring så man kan vara säker på att det inte misslyckas och så det blir garanterat ”mjukt”?

Ha ha. O borde haft vett att studera till apotekare i stället. Momsboken han skrev till döttrarna var inte tillräckligt dödligt tråkig, så han fick ta vad han hade till hands i stället.

Nä, glida runt möllevången i en beige Saab Sonett eller valfri herrgårdsvagn med takräcke (?) och fråga efter skumma preparat på latin hade nog inte lockat fram så många säljare i hans fall. Och ett och annat ögonbryn hade nog höjts ganska rejält även på andra håll om han dabbat sig i processen. Försnilla kollegernas insulinsprutor? Sen är det så dags att vara slug.

Själv är bäste dräng odyl har nog gällt.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-03-01 kl. 20:44.
Citera
2019-03-01, 20:30
Medlem
Citat:
Har för mig att det skrevs om blod i tvättstugan...

Det är ytterst illa att de inte verkade anse sig hitta en "mjukare" mordmetod på barnen. Som morfinplåster typ fentanyl, heroin eller liknande. Att överfalla och stryp/kväva sina egna barn är höjden av barbari.

Deras förklaringsbrev gör bara större skada på deras eftermäle. Men troligen trodde föräldrarna att nån skulle tycka synd om dem, som en sags ursäkt?
'

Det sista du skriver: om att motivet i avskedsbrevet kan ha varit menat att framkalla någon form av sympati för föräldrarna - ja, det verkar inte helt orimligt. Det kan ha funnits fler än en anledning till att familjen skulle dö, men den orsak som de väljer att lyfta fram är den som kanske skulle kunna framstå som mest "förlåtlig"; man kan inte klandra de som drabbats så hårt i livet och fått två sjuka barn...
Citera
2019-03-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
'

Det sista du skriver: om att motivet i avskedsbrevet kan ha varit menat att framkalla någon form av sympati för föräldrarna - ja, det verkar inte helt orimligt. Det kan ha funnits fler än en anledning till att familjen skulle dö, men den orsak som de väljer att lyfta fram är den som kanske skulle kunna framstå som mest "förlåtlig"; man kan inte klandra de som drabbats så hårt i livet och fått två sjuka barn...

Ja jo. Föräldrarna ansåg kanske att ett förklaringsbrev skulle minska deras skuld i andras ögon... Men så blev det inte alls. Inte svårt att genomskåda den sortens motiv och urskuldande. Det var knappast för barnens skull de tog livet av dem och sig själva. Handlingen var helt och hållet egoistisk.

Barnen har kommit helt i skymundan i bjärredhistorien. Det handlar bara om föräldrarna och hur dåligt de mådde och det gjorde de garanterat. Det handlar om föräldrarnas ekonomi, hemsidor och hur de var och deras eftermäle i största allmänhet.

Men vem frågade barnen om DE ansåg om deras liv var värda att leva? Skolan? Släkten? Grannarna? Kompisarna? Många helt friska tonåringar kan säga att de vill ta livet av sig för att saker och ting inte blir som de har tänkt sig, vill, utan att för den skull mena allvar.

Undrar hur många skolmöten som barnen fick delta i - och hur deras chanser att vara ensamma med andra vuxna och kunna berätta fritt ur hjärtat om hur de egentligen mådde? Tror inte de hade många chanser att göra det. Om ens en enda.
Senast redigerad av zilvereko 2019-03-01 kl. 21:19.
Citera
2019-03-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ja jo. Föräldrarna ansåg kanske att ett förklaringsbrev skulle minska deras skuld i andras ögon... Men så blev det inte alls. Inte svårt att genomskåda den sortens motiv och urskuldande. Det var knappast för barnens skull de tog livet av dem och sig själva. Handlingen var helt och hållet egoistisk.

Barnen har kommit helt i skymundan i bjärredhistorien. Det handlar bara om föräldrarna och hur dåligt de mådde och det gjorde de garanterat. Det handlar om föräldrarnas ekonomi, hemsidor och hur de var och deras eftermäle i största allmänhet.

Men vem frågade barnen om DE ansåg om deras liv var värda att leva? Skolan? Släkten? Grannarna? Kompisarna? Många helt friska tonåringar kan säga att de vill ta livet av sig, utan att för den skull mena det.

Undrar hur många skolmöten som barnen fick delta i - och hur deras chanser att vara ensamma med andra vuxna och kunna berätta fritt ur hjärtat om hur de egentligen mådde? Tror inte de hade många chanser att göra det. Om ens en enda.

Nej, den förklaring som ges i avskedsbrevet visare väl mest hur snedvridna och verklighetsfrämmande föräldrarnas (eller förälderns) tankar var. Jag håller med dig om att barnen kommer väldigt mycket i skymundan i den här historien.
Citera
2019-03-01, 21:29
Medlem
Citat:
Fantastiskt, vilka vittnen har du förhört?

Nu var det inte mitt inlägg du besvarade, men varför ignorerar du att det i inlägget tydligt framgår att det är en spekulation? Tror du att dina återkommande tykna kommentarer får dig att vinna poäng i tråden?
Även om du tydligt inte anser att det finns frågor som inte är besvarade så finns det andra som inte är överens med dig.

Jag själv tillhör gänget som har så många frågor i det här fallet som jag inte kan sluta grubbla på. Låt mig - och andra - lufta dem här.
Citera
2019-03-01, 21:39
Medlem
Citat:

Men förlåt, överdos av heroin... hur många missbrukare dör av det varje år?
Det är ju världens enklaste att få tag på om man verkligen vill ha heroin.
Citera
2019-03-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Men förlåt, överdos av heroin... hur många missbrukare dör av det varje år?
Det är ju världens enklaste att få tag på om man verkligen vill ha heroin.
Bra! Går det fort och smärtfritt? Hur mycket är lagom för en 11 resp. 14 åring? Är spruta bäst eller ska man använda rökheroin? Bra med info från någon som vet!
Citera
2019-03-01, 22:04
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Bra! Går det fort och smärtfritt? Hur mycket är lagom för en 11 resp. 14 åring? Är spruta bäst eller ska man använda rökheroin? Bra med info från någon som vet!

Det är inte särskilt svårt att ta reda på denna information. Om man planerar mord i flera månader hinner man säkert googla i en kvart.

(Givetvis inte rökheroin för övrigt hur skall du övertala barnen till det?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in