Citat:
En viktig skillnad mellan fallen är att föräldrarna i Tyskland ville dö tillsammans.
Jag skulle vilja veta hur mycket "höga" doser lugnande var för föräldrarna i Bjärred. Dör du en timme efter du tagit din insomningstablett har du t.ex höga doser i blodet. Tar du två insomningstabletter så har du motsvarande 0,5 i promille morgonen därpå osv. Föräldrarna hade inte så mycket att de inte kunde agera, så hur mycket är det? En FUP kan berätta.
Jag skulle vilja veta hur mycket "höga" doser lugnande var för föräldrarna i Bjärred. Dör du en timme efter du tagit din insomningstablett har du t.ex höga doser i blodet. Tar du två insomningstabletter så har du motsvarande 0,5 i promille morgonen därpå osv. Föräldrarna hade inte så mycket att de inte kunde agera, så hur mycket är det? En FUP kan berätta.
Jag undrar också hur mycket tabletter de tagit. Plus om det på något sätt fanns tecken/spår av att föräldrarna försökt få i flickorna lugnande medicin. Tex att man hittade dryck med substanser i. Elli sa att polisen hade teorier om händelseförloppet och att något hänt i köket. Kanske Agnes inte ville dricka mixen - hur mycket anade hon att något skumt var på gång? Hade man testat ge barnen lugnande tidigare och att de därför "förbrukat" så mycket medicin att man kvällen det gällde valde att ta medicin själv och strypa och kväva barnen efter att de somnat som vanligt. Om barnen inte tagit sömntabletter tror jag att modern kvävde en flicka och fadern den andra, samtidigt, för att inte en flicka skulle vakna och se vad de gjorde med systern.
Vilka tabletter syftar du på? Det finns ju en uppsjö sömntabletter och ångestdämpande mediciner i olika styrkor. De flesta man får utskrivna är milda, spec om du inte har andra psykiska åkommer förutom sömnproblem.