2019-03-01, 16:14
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hur vet du detta? Att de flesta tonårstjejer är för det?

Samtliga opinionsundersökningar visar att kvinnor är mer positiv till det och inte minst yngre kvinnor, du kan inte vara obekant med det.

Det duger inte att komma och skylla på svenska män när dessa i långt högre utsträckning är emot import av våldtäktsbenägna invandrare när kvinnorna driver igenom detta mot männens vilja. Dags att växa upp och ta eget ansvar.
Citera
2019-03-01, 16:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Vi pratar om våldtäkter och falskanmälningar skickar män i fängelse. Satt Billy Butt i 8 år oskyldig?
Vad tror du det lämnar för trauma?

Trauma? Vad snackar du om?
Inte värre än att trilla ner från ett äppelträd och bryta benet.
Citera
2019-03-01, 16:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Samtliga opinionsundersökningar visar att kvinnor är mer positiv till det och inte minst yngre kvinnor, du kan inte vara obekant med det.

Det duger inte att komma och skylla på svenska män när dessa i långt högre utsträckning är emot import av våldtäktsbenägna invandrare när kvinnorna driver igenom detta mot männens vilja. Dags att växa upp och ta eget ansvar.
Vilka opinionsundersökningar? Hur folk har röstat?
Vi pratade nyss om tonårstjejer.
Citera
2019-03-01, 16:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vilka opinionsundersökningar? Hur folk har röstat?

Menar du på fullt allvar att du inte känner till hur opinionen för massinvandring ser ut eller vill du bara styra bort diskussionen från kärnan?
Citera
2019-03-01, 16:25
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Trauma? Vad snackar du om?
Inte värre än att trilla ner från ett äppelträd och bryta benet.
Om jag tvingas välja mellan att utstå våld i 15 minuter eller att tappa ett decennium av mitt liv, vad tror du jag skulle välja?

Vad skulle du välja?

Varför är ett fåtal som trivialiserar våldtäkt upprörande, samtidigt som feminister som skiter i oskyldigt dömda människor ändå anses goda?
Citera
2019-03-01, 16:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Om jag tvingas välja mellan att utstå våld i 15 minuter eller att tappa ett decennium av mitt liv, vad tror du jag skulle välja?

Vad skulle du välja?

Varför är ett fåtal som trivialiserar våldtäkt upprörande, samtidigt som feminister som skiter i oskyldigt dömda människor ändå anses goda?

Och varför är kvinnor både för massimport av våldtäktsbenägna invandrare med snedvriden kvinnosyn samtidigt som de anklagar svenska män för konsekvenserna av det?

Anser inte kvinnor själva att de är vuxna nog att ta eget ansvar för sina liv och handlingar och borde de i så fall ha rösträtt?
Citera
2019-03-01, 16:32
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
du har ingen alltså.
Först vill jag etablera om du faktiskt ens är vuxen. Är du det?
Du beter dig som en bortskämd ungjävel, så för att vara riktigt tydlig, så är jag inte din passopp. Fattar du?
Det stod ganska tydligt i min tidigare post att jag skulle återkomma med den, men till skillnad från dig så har jag lite ansvar för att leverera det folk betalar mig för.
Okej?

Nu till nästa fråga, för att ansluta till det jag sa i början.
Enligt reglerna för det här forumet borde du vara formellt myndig. Att du inte är klar att axla den rollen vet vi redan, men vi kan börja där.

Det innebär att du får rösta i allmänna val om du är svensk medborgare.
Det betyder också att du har det yttersta ansvaret för din egen säkerhet. Socialstyrelsen, MSB och kommunen och andra tar gärna fram fler regler för dig att förhålla dig till, men det är upp till dig att följa dem.
Du tar till exempel på dig bilbältet när du ska åka bil och du låser dörren när du går hemifrån av en anledning.
Du har eget ansvar för att inte flyga ur bilen och krossa glas på vägen med ditt ansikte om du krockar och försäkringsbolaget kan neka dig ersättning om du blir av med allt du äger om du inte låst ordentligt.
Detsamma gäller när du ska besöka badhus och det är blöta golv. DÅ ska du inte springa och är det spärrat till hopptornet ska du låta bli att dyka.
Man varnar för sånt här för din egen säkerhet. Man varnar för att vara full på sjön, för att så många av dem som drunknat haft alkohol i kroppen.
Precis samma ansvar har du för att inte råka ut för andra brott.
Jag går till exempel inte gärna i mörka ruffiga gränder i Manila eller Sao Paolo. Knappt ens dagtid faktiskt. Detsamma kan man säga om många kvarter både i norra och södra Afrika.
Även om det är brottslingen som är den skyldige till att brottet sker, så får jag inte inbilla mig att vi lever i en utopi där det räcker att säga till män att inte våldta, för det vet redan ALLA män att de inte borde.
Några av dem skiter dock i detta och våldtar ändå.
Och den enda som kan minska risken att möta dem är du själv.
Samhället är varken din morsa eller farsa och så mycket skatt betalar vi inte att vi kan utse livvakt åt alla tjejer dygnet runt för att de ska kunna bete sig som de vill.
Att du inbillar dig att män ska ha det yttersta ansvaret för att du ska kunna bete dig som du vill är bara korkat. Och när det väl hänt är det liksom lite sent påtänkt att du kunde gjort si eller så, eller kanske borde tagit en taxi, eller varför inte samåka med en kompis?

Läs detta, vi kan fortsätta när du tagit in infon här först:
https://www.inspq.qc.ca/en/sexual-assault/understanding-sexual-assault/risk-factors
Citera
2019-03-01, 16:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Menar du på fullt allvar att du inte känner till hur opinionen för massinvandring ser ut eller vill du bara styra bort diskussionen från kärnan?

Jag vet hur undersökningar för valet ser ut. Alltså vilka partier kvinnor och män röstat på.
Men vi pratar om tonåringar som inte har röstat, hur dessa kan beskyllas, samt att jag frågade HUR ni vet att tonårstjejer vill ha hit invandrare.
Då hänvisar du till opinionsundersökningar, jag undrar vilka? Inte de som handlar om hur vi röstat.

Personligen begriper jag inte hur man kan rösta för fri invandring, bidragspolitik etc, men jag tror inte att alla unga kvinnor som röstar för fördelningspolitik per automatik väldigt gärna vill ha hit invandrare. Sedan är det tråkigt att inte folk kan tänka längre än näsan räcker, men detta gäller även en hel del män.

Oavsett så handlade det om hur ni kan veta detta om tonårstjejer?
Citera
2019-03-01, 16:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII

Vad skulle du välja?

De anses inte goda. Vem fan anser en feminist som en god människa? Hyckleriet lyser igenom på lång väg.

Jag förstår inte relevansen i din fråga. Utgångspunkten handlade om att bli våldtagen eller bryta ett ben i ett fall. Inte att förlora ett decennium.
Men du kanske vill att vi reder ut den jämförelsen?
Citera
2019-03-01, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Jag tolkar det tvärtom, många kvinnor tycker inte att det är så farligt att bli våldtagna. Hur ofta läser man inte om "frozen fright" och kvinnor som inte vågar säga nej?

Många kvinnor verkar tycka att en utskällning eller en flatnäve är värre än en våldtäkt. Mycket underligt...

Jag har blivit våldtagen mer än 1 gång. Mer än 2 gånger, mer än 4 gånger... Jag minns inte exakt hur många gånger men allt hände under samma tidsperiod med olika män.

Mina våldtäkter var inga överfallsvåldtäkter, de involverade inte hårt fysiskt våld. Däremot har jag blivit drogad och ETT minitrauma består än idag (analsex lol).
Är det därför jag tycker att MINA våldtäkter inte är någon big deal? Jag kom över de riktigt fort. "shit. Jag blev våldtagen" och i nästa sekund lever jag mitt liv.
Livet stannar inte upp för ens problem och alla män därute är inte dumma, vet man inte det så ligger felet på/i en själv.

Man kan bli överfallen och våldtagen mitt på ljusa dagen fine men utöver det, häng inte med dåligt folk, klä dig bra och var hemma i tid. Så som det ser ut idag borde man väl fan ha lite common sense och förstå det?! Man kan väl åtminstone göra sitt bästa för att det inte ska ske.

TS verkar dock inte ha ett liv som blir upprörd av något troll på Flashback och skapar tråd om de 😂
Citera
2019-03-01, 16:37
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
De anses inte goda. Vem fan anser en feminist som en god människa? Hyckleriet lyser igenom på lång väg.
JAG anser såklart inte att de är goda.

Jag trodde att de själva ansåg att de var goda. Att vi har en "feministisk regering" som skickar hyllningar till Rasräknarföreningen tyder på det.

Kanske har jag fel, men mitt intryck är att vänsterfolk i allmänhet och feminister i synnerhet anser sig vara extremt jävla goda människor.
Citera
2019-03-01, 16:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag vet hur undersökningar för valet ser ut. Alltså vilka partier kvinnor och män röstat på.
Men vi pratar om tonåringar som inte har röstat, hur dessa kan beskyllas, samt att jag frågade HUR ni vet att tonårstjejer vill ha hit invandrare.
Då hänvisar du till opinionsundersökningar, jag undrar vilka? Inte de som handlar om hur vi röstat.

Personligen begriper jag inte hur man kan rösta för fri invandring, bidragspolitik etc, men jag tror inte att alla unga kvinnor som röstar för fördelningspolitik per automatik väldigt gärna vill ha hit invandrare. Sedan är det tråkigt att inte folk kan tänka längre än näsan räcker, men detta gäller även en hel del män.

Oavsett så handlade det om hur ni kan veta detta om tonårstjejer?

Du har alltså aldrig sett resultat från otaliga skolval, är det så? Och tror du att kvinnor så där plötsligt när de fyller 18 år blir positiva till massinvandring och att de inte var det tidigare? Eller vill du bara inte acceptera hur verkligheten ser ut när du måste bära konsekvenserna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in