2019-03-01, 09:48
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
"Men dom blöder ingenting från jacken nu" är ett definitivt påstående, det hade slutat blöda, enligt honom.

Han påstod också att blodet såg ut som att det hade koagulerat, vilket det inte kan ha gjort eftersom Emma var på datorn för kort tid innan iakttagelsen. Det visste han inte om, därför misslyckades vad som uppenbarligen var ett försök att flytta tidpunkten för brottet.

Varför argumenterar du mot TP med mig? Vi är inte samma person.

Läs om sista aktivitet på datorn. Det var inte chatten. Det finns inget bevis för när Emma senast använde datorn även om det är rimligt att anta att det var hon som chattade. När avslutades chatten?

Du lägger dig i diskussioner som andra har. Du svarar på inlägg riktade till andra. Varför skulle jag inte få förklara för dig varför Tulpanpernilla liksom du tänker fel? Ni behöver ju hjälp båda två.
Citera
2019-03-01, 09:58
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Jag har diskuterat Christine och konstaterat att det viktigaste indiciet är att hon ljög om vad hon gjorde i Arboga vid tidpunkten för brottet. Jag delar hovrättens uppfattning att det är graverande, men det bevisar inte mord.

Tror du att rätt person, Christine Schürrer, blev dömd för brotten? Hur många alternativa gärningsmän tycker du finns, förutom Johanna Möller? Tycker du att Johanna Möller är en mer trolig gärningskvinna än Christine Schürrer?
Citera
2019-03-01, 10:17
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Erkänner gm så är fallet klappat och klart..om nu inte erkännandet kan styrkas med bevis i motsatt rikning (Qvick).
I arbogafallet så har CS inte erkänt och är dömd endast på indicier med ett underlag som har stora brister.

Du menar här att skulle tyskan erkänna så är fallet klappat och klart trots bristen på bevis i form av dna, mordvapen och utpekanden från vittnen? Då borde du kunna förstå att ett erkännande inte behövs för fällande dom i just det här fallet då även ett erkännande måste styrkas med bevis. Bevisningen räckte.

Med andra ord, du medger att bevisningen räckte för fällande dom.
Senast redigerad av Combival 2019-03-01 kl. 10:31.
Citera
2019-03-01, 10:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Läs om sista aktivitet på datorn. Det var inte chatten. Det finns inget bevis för när Emma senast använde datorn även om det är rimligt att anta att det var hon som chattade. När avslutades chatten?

Du lägger dig i diskussioner som andra har. Du svarar på inlägg riktade till andra. Varför skulle jag inte få förklara för dig varför Tulpanpernilla liksom du tänker fel? Ni behöver ju hjälp båda två.
Jag hittar inte chatten, endast detta: "Brottstiden är som minst från kl. 19:07 till kl. 19:17 – 19:18 när Torgny kommer hem, 10 – 11 minuter."

Varför påstod Torgny att blodet hade koagulerat? Ville han tidigarelägga brottet?

Du behöver inte förklara för mig varför TP tänker fel, du kan svara TP och jag kan läsa.
Citera
2019-03-01, 10:41
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jag hittar inte chatten, endast detta: "Brottstiden är som minst från kl. 19:07 till kl. 19:17 – 19:18 när Torgny kommer hem, 10 – 11 minuter."

Varför påstod Torgny att blodet hade koagulerat? Ville han tidigarelägga brottet?

Du behöver inte förklara för mig varför TP tänker fel, du kan svara TP och jag kan läsa.

De har inte kunnat ta fram vilken tid chatten avslutades. Kring 19.00-tiden är det vi har att gå på. Någon (kanske Emma) gick sedan in på bilddagboken. Inget vet om hon stängde ner sidan innan hon öppnade dörren. Det är möjligt att tiden på datorn tickade iväg om sidan var uppe.

Emma kan också gått in på bilddagboken under tiden hon chattade. Så man ska inte dra några slutsatser kring hur lång tid tyskan hade på sig innan sambon kom hem.
Senast redigerad av Combival 2019-03-01 kl. 10:52.
Citera
2019-03-01, 11:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
De har inte kunnat ta fram vilken tid chatten avslutades. Kring 19.00-tiden är det vi har att gå på. Någon (kanske Emma) gick sedan in på bilddagboken. Inget vet om hon stängde ner sidan innan hon öppnade dörren. Det är möjligt att tiden på datorn tickade iväg om sidan var uppe.

Emma kan också gått in på bilddagboken under tiden hon chattade. Så man ska inte dra några slutsatser kring hur lång tid tyskan hade på sig innan sambon kom hem.
Hur vet du det?

Skulle blodet ha hunnit koagulera om brottet inleddes efter kring 19-tiden?
Citera
2019-03-01, 11:05
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Hur vet du det?

Skulle blodet ha hunnit koagulera om brottet inleddes efter kring 19-tiden?

Allt jag skriver har jag läst här på Flashback. Det gäller bara att söka. Systern tror att chatten avslutades vid 19-tiden för hon brukade laga mat då. Barnen tittade på Bolibompa innan sängdags och Bolibompa slutade 19.00. Emma brukade ge sonen en frukt till Bolibompa och det låg en oäten frukt i hallen. Var hon på väg att ge honom den?

Jag kan inte uttala mig om någon koagulering då jag inte sett det sambon såg.
Senast redigerad av Combival 2019-03-01 kl. 11:11.
Citera
2019-03-01, 11:15
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Jag har diskuterat Christine och konstaterat att det viktigaste indiciet är att hon ljög om vad hon gjorde i Arboga vid tidpunkten för brottet. Jag delar hovrättens uppfattning att det är graverande, men det bevisar inte mord.

Skorna då? Det fanns skospår i blodet. Är inte det graverande också? Delar du hovrättens uppfattning om vad som är utrett om Emmas minnesbilder?

Hur starka är indicierna mot Christine Schürrer, tycker du?

Hur många alternativa gärningsmän tycker du finns, förutom Johanna Möller?
Citera
2019-03-01, 11:16
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Bevisa att han ljög! Varför ringde sambon numret två gånger? Var det ingen som svarade? Om ingen svarade, hur ska han veta vem som ringt?

Jag har redan bevisat att han ljög.

Läs förhöret och läs telefonbloggen så inser du att han ljög. Läs både förhören om hur han körde under mordkvällen så inser du att han ljuger.
Citera
2019-03-01, 11:19
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Jo, du blandar bort korten "så in i helvete".

Frågan var varför ni "kunniga" inte fick till en ny rättegång. Hur går det med det? Ni har ju så mycket material!

Förresten, nu har du väl skrivit 10 inlägg idag om att T ljuger och undrar varför han gör det. 'Draifos' har ju försök att få till en debatt med dig om just det här varför han ljuger men den nappar du inte på.
Varför då?

Jag driver inte frågan juridiskt ditt lilla troll.

Jag debatterar ämnet med din lilla Arbogianska sekten till skydd för Torgnys förehavanden, en liten religiöst övertygad sekt om sanning istället för fakta.
Citera
2019-03-01, 11:21
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag har redan bevisat att han ljög.

Läs förhöret och läs telefonbloggen så inser du att han ljög. Läs både förhören om hur han körde under mordkvällen så inser du att han ljuger.

Du har inte bevisat någonting. Du lägger inte ut telefonloggen för du vill inte medge att sambon inte hade någon anledning att ljuga om samtal från bilfirman som skulle åtgärda krockskadan han hade på bilen. De ringde om varandra. De pratade aldrig med varandra. Det kan du se eftersom samtalstid inte finns.
Citera
2019-03-01, 11:34
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Du har inte bevisat någonting. Du lägger inte ut telefonloggen för du vill inte medge att sambon inte hade någon anledning att ljuga om samtal från bilfirman som skulle åtgärda krockskadan han hade på bilen. De ringde om varandra. De pratade aldrig med varandra. Det kan du se eftersom samtalstid inte finns.

Torgny sa att han inte visste var samtalen kom från. Om han inte vet var de kom från, hur kunde han då ringa upp detta nummer bägge gångerna? Har du ens läst förhören med Torgny?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in