2019-02-28, 10:17
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Menar du alaba som mittback då?

Oj lite otydligt av mig, tänkte på innermittfältet som i Österrikes landslag.
Citera
2019-03-01, 10:03
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Otroligt tung värvning ifall det stämmer. Har sett en hel del matcher med Atlético och tycker han är i absoluta toppklassen på sin position i nuläget. Jag tror faktiskt att man kommer att flytta in Alaba centralt då han har önskat det rätt nyligen (om jag inte minns helt fel). Är jag helt ute och cyklar med den här tanken?

Har i övrigt svårt för Werner, tror att han skulle floppa stort i Bayern.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Menar du alaba som mittback då? Känns lite bortkastat då han har fina offensiva kvaliter som man går miste om enligt mig. Men gillar listan där. Lucas hernandez är en bra förstärkning. Kai havertz har jag inte sett mycket av men hört desto mer att han varit grym i leverkusen. Odoi har stor potential. Samtliga unga spelare och med snabbhet som styrka dessutom och det är ju en föryngring man behöver. Sen gillar jag personligen werner. Vet inte om bayern verkligen är rätt adress för honom men han har väl bara ett år kvar på kontraktet så lär inte vara snordyr så en bra och smart värvning för det lag som plockar upp honom och använder honom rätt. Rivig och direkt spelare. Ung. Tysk.

Nä Alaba gör sig bäst som vänsterback och med sin speed så kan vi få till en vänsterflank likt den under 2012-15 med en frisk Tolisso/Coman bägge kan byta från vänster till höger. Innan Tolisso blev långtidsskadad så fick jag Lahm/Robben känsla.

Jag gillar Werner som sagt ung tysk landslagsman helt enkelt perfekt för oss.

Hernandez vet jag inget om så att ge ett utlåtande fore helt fel.

Havertz har stor potential, skulle gärna sett Julian Brandt i Bayern på den position han hade mot Dortmund i helgen vilken jävla match han gjorde.
Citera
2019-03-01, 22:41
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
...Text ...
Dubbelt grattis, inte alla dagar Augsburg slår Dortmund och ger Bayern fördel. Jättefin genomförd andra halvlek av ditt hobbylag då man så tydligt såg att BVB saknar någon pådrivare såväl på planen och bredvid. När det började gå tung från Tottenhammatchen verkar de inte ha någon lösning när plan A inte funkar.

Att FCB vinner borta mot Gladbach i morgon är långt från självklart, så jag gläds för stunden.
Citera
2019-03-01, 22:44
Medlem
fchansas avatar
Sebastian gör mål igen för Union.
Citera
2019-03-02, 08:35
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Dubbelt grattis, inte alla dagar Augsburg slår Dortmund och ger Bayern fördel. Jättefin genomförd andra halvlek av ditt hobbylag då man så tydligt såg att BVB saknar någon pådrivare såväl på planen och bredvid. När det började gå tung från Tottenhammatchen verkar de inte ha någon lösning när plan A inte funkar.

Att FCB vinner borta mot Gladbach i morgon är långt från självklart, så jag gläds för stunden.
Sjukt viktigt seger för Augsburg.

Som du skriver att ta tre poäng mot Gladbach är långt ifrån någon självklarhet.
Citera
2019-03-02, 11:06
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Som detta dortmund har tappat. Tänker tillbaka där till november när man var, ja kanske europas bästa lag? Gick som tåget i ligan. Alcacer gjord mål typ var 40nde minut. Sancho briljerade. Reus var magisk. Witsel höjdes till skyarna. Man ledde väl ligan med 10-12 poäng ett tag. Man fullständigt mosade europas mest svårigenomträngliga försvar i atletico med 4-0 hemma. Och nu har man tappat nästan allt. Cupen är slut. Champions league är nästan slut. Ligan håller man på och tappar. Reus är halvskadad. Man är inte lika självklara i sitt spel heller. Leverkusen var ju faktiskt spelmässigt bättre än dortmund trots att dem vann. Och nu detta vi såg igår. Visst mönchengladbach borta låter tufft men dem har ju också tappat formen lite. Två raka 0-3 hemma. Dortmund får nog leva vidare på sin fina målskillnad för att behålla serieledningen ikväll.
Citera
2019-03-02, 20:47
Medlem
motvalls avatar
Blev en klar seger till slut för Bayern, nu är man på samma poäng som Dortmund med två måls sämre målskillnad. Det jag är mest nöjd över är att laget fortsatte vara fokuserat i andra halvlek och bara trummade på som förr. Kommer för en gång skull bli en spännande avslutning av Bundesliga, är ju 10 omgångar kvar.

Vad som hänt med M'Gladbach begriper jag inte, de ser ut som ett helt annat lag nu gentemot för någon månad sedan.
Citera
2019-03-02, 20:57
Medlem
Steff83s avatar
Nu kommer Bayern! Nästa vecka är dom om.
Citera
2019-03-02, 20:57
Avstängd
Halloween2s avatar
Grattis till Robert som nu har gjort mest mål som icke tysk. Hur många mål och vem var det innan?
Citera
2019-03-02, 21:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Grattis till Robert som nu har gjort mest mål som icke tysk. Hur många mål och vem var det innan?
Måste väl vara Claudio Pizarro? Återkommer med antal mål.
Citera
2019-03-02, 21:08
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Måste väl vara Claudio Pizarro? Återkommer med antal mål.

Hade för mig det men längesen jag läste det 195 mål såg jag nu
Citera
2019-03-02, 21:49
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Hade för mig det men längesen jag läste det 195 mål såg jag nu
Både Pizarro och Lewandowski har 195 mål just nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in