2019-02-28, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arasone
Alla förstår vad Tinder går ut på. Du väljer eller väljer bort personer på grund av deras bilder / info text. Du drar åt vänster på dom som du inte tycker är intressanta och höger på dom som du tycker är intressanta, right?

Vi alla har varit med om att vi har matchat med tjejer, skrivit och sedan inte fått något svar. Dom flesta svarar eftersom att dom är intresserade, men vissa skippar helt att svara. Då tänker man, okej men varför i helvete drog du åt höger om du inte ens har intresse av att svara?

Det diskuteras en hel del i tråden om tjejers agerande. Igår såg jag en tjej som faktiskt skrev ut i klartext exakt hur appen fungerar för tjejer.

http://i63.tinypic.com/dy0o6s.jpg

Kan nån förklara hur den här tjejens hjärna fungerar? Varför i helvete swipa höger för att sedan inte svara? Herregud, dessa fruntimmer....
Jag har flertalet vänner av motsatt kön som bara använder appen för ren och skär bekräftelse, och dom står för det. Svarar princip inte någon. Så det är förmodligen överlag inte ovanligt bland olika individer där.

Sedan har jag även pratat om det här med några av de jag träffat ifrån appen om tinder överlag. Vi får komma ihåg att majoriteten, om inte alla har något form utav filter, utmärkta vinklar, redigering, pose;ar(exempelvis dessa rump bilder) och det är en helt annan sak i verkligheten när du inte har dessa saker tillgängligt, inte får din röv att se större ut än vad den är på handfats kanten. En del tjejer är oroliga att inte ses som lika snygga i rl jämfört med bilder, så även detta kan vara en tendens att tjejer ibland backar/försvinner/hittar på ursäkter.

Dessa saker självfallet inte alla, men absolut att det förekommer. Annars kan man också helt enkelt bara vara tråkig i skrift, se oseriös ut på sina bilder osv. Basic skit.
Citera
2019-02-28, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandmanii
Tack för tips, jag har en Huawei Honor, tar rätt okej kort. Vad lightroom cc?
Det är en app på telefon, dator osv där du kan redigera dina bilder riktigt snyggt om du är duktig på det. Kolla Youtube tutorials så får du en klarare bild. Den är bra faktiskt!
Citera
2019-02-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Det är en app på telefon, dator osv där du kan redigera dina bilder riktigt snyggt om du är duktig på det. Kolla Youtube tutorials så får du en klarare bild. Den är bra faktiskt!

Det låter lovande! Är det värt att uppgradera appen för 50/månaden för de finesser man får?
Citera
2019-02-28, 22:12
Medlem
shevitas avatar
Någon mer som har märkt av en extrem ökning av fejk-profiler på sistone?

Känns som att varannan tjej på tinder är en bot.

Typiska fejk-profilerna brukar oftast ha/vara:

- 4 bilder
- en mening på sin pres, typ "en jäkel på att styra fest" eller "öl är gott" (oftast svenska)
- ingen facebook koppling
- ingen instagram koppling
- ingen info om sysselsättning
- oftast 4km avstånd, på de flesta profilerna
- väldigt snygga och utvikande tjejer
- max 25 år gamla

Sjukt irriterande att de inte kan få bukt med skräpet! Man blir riktigt besviken när man ändå har betalat för skiten, så får man brottas med att sålla ut dessa jävla spamprofiler.

Jag vet inte hur många jag har anmält till tinder men det verkar fan inte bli bättre! Man borde klaga och få ersättning känner jag.
Vill poängtera att jag är en sån som ändå får många matchningar, men det är ändå störande eftersom det tar upp min tid.

Börjar också misstänka att Tinder själva skapat dessa fejk-profiler pga att de vet att de 80% där ute inte får några matchningar, tröttnar och säger upp sitt konto. Därför måste de köra med bots för att få skiten att gå runt.

Det är vi, de 20%, som får de flesta matchningarna men vi dejtar kanske 2% av dem. Och de vi matchar med vill inte matcha med de där 80%en. Då blir de utan.

Vad tror ni, kan det stämma?
Hade vart kul om nån gjorde en granskning på de jävlarna.
Citera
2019-02-28, 22:18
Medlem
Götepallbocks avatar
Skummat igenom tråden en del, inte direkt varit aktiv men tänkte dela min bild av denna dejtapp!
Haft den till o från och på senare tid varit seriös där jag verkligen vill träffa en tjej. Skaffade appen för några veckor sedan igen efter att ha träffat en tjej i höstas där allt bara flöt på, kärade ner mig ordentligt och fattade väl inte det föränns det var för sent! Lite som att man saknar inte kossan föränns båset är tomt!
Mådde skit ett tag men tänkte att nu får jag väl igen för mitt tidigare beteende på Tinder där jag i mitt självdestruktiva sexliv satte på vad som helst i stort sett.

Drog ihop en hyfsad presentation samt 3 bilder. Jag är strax över 30 inte speciellt lång men tränat/tränar en del vilket brukar ge mig komplimanger.. Bilderna är inga direkt "spännbilder" utan noga utvalda både uppklätt samt vanlig klädsel. Testade även Tinder Gold just för lite bekräftelse misstänker jag vilket gett resultat. Varit iväg på annan ort i jobbet en vecka ca och fått inte mindre än 43 som gillar mig, en del med fördelaktigt utseende samt även en del andra som har en hel del till att önska.. Förvånad själv så absolut inget jag vill skryta med!

Träffat några tjejer genom åren jag verkligen fastnat för men oftast samma visa, man ses allt är jättebra och man tänker inte riktigt på hur bra man har det föränns man är ensam igen av olika anledningar efter några månader el så, finns det fler i denna sits?

Tänkte skippa appen efter sista gången nu då det gjorde rätt ont men nu likt förbannat är man tebax! Får se hur det går, bristen på matchningar är inte bekymret utan mer min motivation till andra tjejer... Aja skönt att skriva av sig lite med!
Citera
2019-02-28, 22:24
Medlem
Götepallbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita

- 4 bilder
- en mening på sin pres, typ "en jäkel på att styra fest" eller "öl är gott" (oftast svenska)
- max 25 år gamla

Sjukt irriterande att de inte kan få bukt med skräpet! Man blir riktigt besviken när man ändå har betalat för skiten, så får man brottas med att sålla ut dessa jävla spamprofiler.

Jag vet inte hur många jag har anmält till tinder men det verkar fan inte bli bättre! Man borde klaga och få ersättning känner jag.
Vill poängtera att jag är en sån som ändå får många matchningar, men det är ändå störande eftersom det tar upp min tid.

Börjar också misstänka att Tinder själva skapat dessa fejk-profiler pga att de vet att de 80% där ute inte får några matchningar, tröttnar och säger upp sitt konto. Därför måste de köra med bots för att få skiten att gå runt.

Det är vi, de 20%, som får de flesta matchningarna men vi dejtar kanske 2% av dem. Och de vi matchar med vill inte matcha med de där 80%en. Då blir de utan.

Känner igen mig lite där, med anmält några användare! Får man en match kikar hennes profil och allt verkar vara lite för bra är det oftast det precis som den där billiga bilen el dylikt på blocket 😐
Tecken är oftast få bilder, gärna lättklätt på nån medelhavsö, ingen presentation och skriver relativt omgående..
Citera
2019-02-28, 22:52
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Götepallbock
Känner igen mig lite där, med anmält några användare! Får man en match kikar hennes profil och allt verkar vara lite för bra är det oftast det precis som den där billiga bilen el dylikt på blocket 😐
Tecken är oftast få bilder, gärna lättklätt på nån medelhavsö, ingen presentation och skriver relativt omgående..

Jag tror att det är Tinder själva som lägger ut dessa bots för att dra till sig fler killar, samt att behålla de som är besvikna.

Anledningen till att jag tror detta är för att det numera står text på Svenska språket. Dessutom skrivet av någon som kan formulera sig. Alltså inte google translate.

Förut kunde man se fejk-profiler som var annorlunda. Stod oftast på Engelska och med bara en bild på nån supermodell. Då är det oftast bedragare från utlandet. Men nu är detta skapat i Sverige, vilket får mig att undra vem som har vinning av det just här.

En långsökt teori är att Tinder kanske köper fejk-profiler av riktiga tjejer, som de hyr ett litet tag för att boosta upp nya användare. Tjejen i fråga låter Tinder temporärt använda 4 av hennes bilder under en tid på en fejk-profil, men som hon inte behöver administrera. Detta sköter Tinder själva.
Detta tror jag eftersom bilderna är på verkliga personer från Sverige. Känt igen flera av dem. Och de ser bra ut.

Eftersom dessa, oftast, 10or får tusentals matchningar så har tinder "underlättat" för dessa över-eftertraktade tjejer och administrerar åt dem. Samtidigt som de betalar en liten peng till dem. På så sätt kan dessa tjejer tjäna lite på sitt utseende, samtidigt som de låter Tinder gallra alla killar, och kanske hitta något guldkorn här och där ifall intresse finns. Win win situation.

Detta är min teori i alla fall.
Medans vi killar fortfarande sitter här i flera år och klagar att vi inte får matchningar, att tjejer har skyhöga krav och att de inte svarar, så har de kommit mycket längre än så. De gör business av det.

Som sagt, det måste finnas någon granskingsnämnd eller liknande som vill utreda dem. Är fan inte ok att lura folk på pengar! Det är stöld.
Citera
2019-02-28, 22:56
Medlem
Götepallbocks avatar
Shevita

Håller med, inte riktigt tänkt på det i den utsträckningen men ska ha det i åtanke i mitt fortsatta svajpande..)
Citera
2019-03-01, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita

- 4 bilder
- max 25 år gamla

Svarar dessa profiler som du tänker är botar dig?
Jag har matchat med en del relativt tomma konton. 3-4 bilder, någon halv tråkig beskrivning(ibland tom också). Ett namn, ålder och avstånd. Brukar alltid vara relativt snabb på att försöka få Instagram/snapchat för att slippa någon catfish. Får man ingen respons där så är det ganska skrivet i sten vad det handlar om.
Citera
2019-03-01, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getskill
Kan någon jävel förklara vad fan som har hänt med svenska tjejer? Det är ju för fan omöjligt att snacka med dom online nu för tiden, DET MINSTA LILLA SNEDSTEG så ballar dom ur och blockar. Kallar man dom fel sak, säger man en enda sak dom inte håller med om så blir det ett jävla liv. Dom har verkligen inte tålamod för något alls, det MINSTA lilla fel så är det NEXT.

Det är fan inte konstigt att så många av dom blir ensamma och miserabla när dom verkar ha blivit programmerade att aktivt leta det minsta lilla fel hos alla män de pratar med.

Det blir jävligt tråkiga konversationer i alla fall.

Räcker man väl se majoriteten av tjejers bio (de få som har några) är oftast krav.
Typ som ”allt under 185 klassas som vänner” sen ser dom själva ut som halvt skit.

Jag har haft tinder 4 år nu till och från och sett samma tjejer (de absolut snyggaste)
Varje gång. Alltså dom är alltid kvar samma tjejer. Antagligen så tror dom sönder sig och bara fiskar bekräftelse.
Vet inte va dom gör där, inte särskilt framgångsrika heller verka dom ha. Dom har sitt utseende thats it, bor i en hyresrätt knappt de.

Men de kommer ikapp dom. Helt plötsligt är dom preskriberade pg av nya tjejer och sen är loopen igång igen!

Inte konstigt vi har flest singelhushåll.
Citera
2019-03-01, 01:50
Medlem
Varför inte bara verifiera kontot med foto? Hur jövla svårt är de liksom?

I verkligheten stirrar tjejer på en när man går in i ett rum. På tinder får man knappt en match som är värdig.
Jag har provat gold och sett. Av 220 likes man hade där så va 1-2 höger för mig.
Har inte ens skyhöga krav men de va verkligen många tjejer där jag inte ens knullat för pengar.
Citera
2019-03-01, 08:50
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getskill
Samma här. Jag är ung, jävligt vältränad och har bra markerade drag, i verkligheten så får jag en hel del uppmärksamhet av brudarna, på gymmet ska det stirras konstant.

På tinder så blir man unmatchad av 38åriga fetton och samma jävla sak på happy pancake och andra sidor.

Fyfan vad online skiten blivit förstört.

Och varför raggar du inte på gymmet då? En hunk som du kan ju bara välja och vraka. Känns ju oerhört dumt att slösa bort tid och energi på dejtingappar då. Nästan så att man får för sig att du hittar på lite för att få fram din poäng om det sjuka 80/20-samhälle vi lever i...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in