Citat:
Jag har flertalet vänner av motsatt kön som bara använder appen för ren och skär bekräftelse, och dom står för det. Svarar princip inte någon. Så det är förmodligen överlag inte ovanligt bland olika individer där. Alla förstår vad Tinder går ut på. Du väljer eller väljer bort personer på grund av deras bilder / info text. Du drar åt vänster på dom som du inte tycker är intressanta och höger på dom som du tycker är intressanta, right?
Vi alla har varit med om att vi har matchat med tjejer, skrivit och sedan inte fått något svar. Dom flesta svarar eftersom att dom är intresserade, men vissa skippar helt att svara. Då tänker man, okej men varför i helvete drog du åt höger om du inte ens har intresse av att svara?
Det diskuteras en hel del i tråden om tjejers agerande. Igår såg jag en tjej som faktiskt skrev ut i klartext exakt hur appen fungerar för tjejer.
http://i63.tinypic.com/dy0o6s.jpg
Kan nån förklara hur den här tjejens hjärna fungerar? Varför i helvete swipa höger för att sedan inte svara? Herregud, dessa fruntimmer....
Vi alla har varit med om att vi har matchat med tjejer, skrivit och sedan inte fått något svar. Dom flesta svarar eftersom att dom är intresserade, men vissa skippar helt att svara. Då tänker man, okej men varför i helvete drog du åt höger om du inte ens har intresse av att svara?
Det diskuteras en hel del i tråden om tjejers agerande. Igår såg jag en tjej som faktiskt skrev ut i klartext exakt hur appen fungerar för tjejer.
http://i63.tinypic.com/dy0o6s.jpg
Kan nån förklara hur den här tjejens hjärna fungerar? Varför i helvete swipa höger för att sedan inte svara? Herregud, dessa fruntimmer....
Sedan har jag även pratat om det här med några av de jag träffat ifrån appen om tinder överlag. Vi får komma ihåg att majoriteten, om inte alla har något form utav filter, utmärkta vinklar, redigering, pose;ar(exempelvis dessa rump bilder) och det är en helt annan sak i verkligheten när du inte har dessa saker tillgängligt, inte får din röv att se större ut än vad den är på handfats kanten. En del tjejer är oroliga att inte ses som lika snygga i rl jämfört med bilder, så även detta kan vara en tendens att tjejer ibland backar/försvinner/hittar på ursäkter.
Dessa saker självfallet inte alla, men absolut att det förekommer. Annars kan man också helt enkelt bara vara tråkig i skrift, se oseriös ut på sina bilder osv. Basic skit.