2019-02-26, 01:33
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
88 Minutes
Knappast den bästa filmen som Pacino medverkat i men det är inte den sämsta heller.
Citera
2019-02-26, 07:35
Bannlyst
Power Rangers (2017)

Absolut läcker är filmen, med häftiga effekter och den var stundtals väldigt inlevelserik och storartad, men också lite sorg inblandat.

8/10

Pathfinder (2007)

Den var onödig och den hade endel tuffa scener, men filmen i sig var inte särskilt bra.

4/10
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2019-02-26 kl. 07:38.
Citera
2019-02-26, 23:22
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Finger man (1955). Polisspionen

En återfallsförbrytare får en deal. Livstids fängelse, eller infiltrera den hemske Deckers liga.

Peggie Castle var en ny bekantskap, kan vara värd att spana in lite mer.
Det var lite kul att se den toppmoderna avlyssningutrustningen man hade på den tiden.

På det hela taget var det en ganska trist film, kanske passar bra en tråkig tisdagkväll.
2/5
Citera
2019-02-27, 10:03
Medlem
Bret-Harts avatar
Djävulens barnvakt, lite kritisk till en början men den tog sig och slutet var väldigt coolt
Citera
2019-02-27, 23:46
Medlem
jay.simpsons avatar
Känns som att the equalizer två aldrig lyfte. Det saknades en genomgående och engagerade handling. Vi får följa Robert när han hjälper samhällets svagare medborgare som är i behov av hjälp. Tvåan riktar in sig på Robert McCall vem han egentligen är i bakgrunden finns där en mordhistoria och hämnd. Bättre än Taken 2 och 3 sämre än första equalizer.

Jag ser hellre om ettan. Utan Denzel har tvåan gått obemärkt förbi.
Citera
2019-02-28, 01:45
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Gleason
Verklighetsskildring om komikern/skådespelaren Jackie Gleason. Utöver att han hade huvudrollen i The Honeymonners så visste jag i princip ingenting om Gleason och hans liv så på så vis blev filmen intressant för min del. Inte något mästerverk men bra ändå. Underhållande och Brad Garrett gör bra ifrån sig.
Citera
2019-02-28, 11:05
Bannlyst
Hai-Hil Ji-Wok är Sydkoreas (eller kanske bara Seouls) mest fruktade banditdödare och ses som en riktig man och en legend som många banditer helst inte vill bli jagade av. Men han är också en homosexuell som förbereder sig för att byta kön.

En rätt våldsam film med alltför mycket tråkig melodrama.

5/10
Citera
2019-02-28, 11:08
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOriginalJulhund
88 Minutes
Knappast den bästa filmen som Pacino medverkat i men det är inte den sämsta heller.

Tycker denna är rätt schysst, ganska fartfylld om jag inte missminner mig.
Citera
2019-02-28, 13:10
Medlem
Neatlesss avatar
SSF: Green Book (2018) | 🌑🌑🌓🌕🌕 |

The Negro Motorist Green Book var en årlig guidebok som hjälpte svarta finna restauranger, hotell och andra inrättningar som accepterade svarta under deras resor i de segregerade (av lag) sydstaterna i USA. Italiensk-amerikanska dörrvakten Tony Lip hade nytta av den här guiden då han, något oväntat, tog jobbet att köra den berömda svarta pianisten Don Shirley runt på en farlig turné till några av de mest rasistiska ställena som fanns på den tiden.

Det är svårt att tycka illa om den här filmen. Faktum är att den kan kallas årets feel-good film trots en ganska otäck sann historia. Och som så ofta med feel-good filmer så spelar den sina kort alldeles för säkert. Jag hade gärna sett mer otäcka scener (det vill jag väl alltid se i och för sig) som gett mer tyngd åt ämnet. Känslan är istället att de inte vågar gå alltför långt utan så fort det hettar till så överstökas det snabbt med lättsamhet.

Men vill man ha en underhållande film där karaktärer överkommer fördomar på förutsägbara sätt så är det en fin film. Det är som sagt svårt att inte charmas av Viggo Mortensen som tjockt matvrak med rasistiska tendenser och en spänd Mahershala Ali och deras ständiga gnabb i bilen. Det är en skön stämning rakt igenom och de har ett fint samspel med några rörande ögonblick när vänskapen rotas allt djupare.

När de börjar sin resa så repeteras de moraliska läxorna karaktärerna lär sig om och om igen. Jag tycker karaktärsutvecklingen svajar en hel del därför - ska Viggo vara fullblodsrasist till att börja med för att han kastar bort glas i sitt hem som svarta druckit ur, eller vad? Under hela resan är han ju rätt reko ändå. Det är otydligt och det finns ingen brytpunkt där allt ändras. Mahershalas utveckling till att lära sig svart kultur är ganska cringe också - speciellt när Viggo trycker in friterad kyckling i hans mun.

Underhållande för stunden, ganska intressant historisk kontext och jag är ju lite svag för 60-talets musik och estetik, men det här är inget som kommer vara. En lättviktare både som film och som budbärare av: "rasism är dåligt". Jag tror jag har glömt bort den om något år.
Citera
2019-02-28, 13:47
Medlem
Rebali179s avatar
Bram Stoker's Dracula (1992) på Blu- Ray
IMDB https://www.imdb.com/title/tt0103874/

En favoritfilm innom Dracula Gengren.
Vet inte hur många gånger jag har sett den
En klassiker som alla måste ha sett

Betyg 5/5
Citera
2019-02-28, 13:52
Medlem
Rebali179s avatar
Abby (1974) streamad på Nätet
https://www.imdb.com/title/tt0071095/

En klassiker på sitt eget sätt inom sin gengre En svart version av Exoristen
Kan man kalla den ett fiasko eller kult tro?
Eller bara så dålig att man inte riktigt vet om man skall skratta eller gråta.
Se den på egen Risk säger jag
Betyg 1/5
Citera
2019-02-28, 14:49
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Obsession (1949) Den besatte syrabadsmördaren

Den makalösa svenska titeln avgjorde filmvalet.
Om en engelsk läkare som ertappar sin hustru med ung amerikan.

Väldigt härligt engelsk dialog, och en väldigt ovanlig historia.

3/5 är den värd, tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in