2019-02-27, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej förstår du, där har du fel. Här ska inte pausas nånting, varför skulle man låta alla dumheter stå oemotsagda?
Man får sänka sin ambitionsnivå bara och inse att någon ordentlig givande diskussion går det inte att ha här. Men det gör inte särskilt mycket, det kan jag ha på annan plats.
Här kan man diskutera en sak - faktafel och idiotiska generaliseringar byggda på lögner av förbittrade svin till män.
Som dessutom är så korkade att de inte ser skillnad på en påstådd feminist och en FEMINIST.
Vill du ta en titt på trångsynta könskrigare finns det långt värre exempel på det än mig här, öppna ögonen för ditt eget kön så kanske du bli förvånad? Eller förfärad.

Jag har ögonen helt öppna för generaliserande mansgrisar på forumet men vet du vad? De kan, bevisligen, inte påverka något annat än dina späda känslor medan deras kvinnliga motsvarigheter inte är förpassade till ett internetforum utan får utöva sitt hat i offentligheten och det har du medvetet stängt ögonen för permanent, det är ju så bekvämt att få vara ett offer. Eller?

Här har vi åter den berömda feministiska avsaknaden av självinsikt och empati för något annat än sig själv eller människor tillhörande den egna ideologiska gruppen. Hur kan man gå genom hela sitt liv och vara så här lurad alternativt självcentrerad?

Men du kan såklart med enkelhet motbevisa mig och därmed övertyga mig om att dina kantstötta känslor är en befogad respons till forumets mansgrisar genom att ge mig ett enda bevis på institutionella orättvisor mot kvinnor i Sverige. Eller så kan du skita i det och bibehålla koftan och jag min oförändrade uppfattning om feminister som själviska förvuxna barn.

Citat:
Så den där pausen kan du drömma om.

Varför skulle jag göra det, det gör ingen skillnad för min del även om jag förstår att det får dig att känna dig jättespeciell i din fantasi om att det skulle göra någon skillnad för mig. Det var ett tips, du valde att könskriga vidare.
Senast redigerad av oLf 2019-02-27 kl. 23:09.
Citera
2019-02-27, 23:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Tror du att någon kvinna i världen skulle vara med dig när du vräker ur dig vad du gör här?
Om du är en annan person i verkligheten så är det ingenting man kan se på forumet. Här är du vad du skriver.
Och allting du skriver skriker om kvinnohat och en extremt förnedrande syn på kvinnor. Kvinnor har inga kvalitéer för dig, förutom att föda barn och hora.
Skulle du fått bestämma skulle svenska kvinnor jobbat på horhus hela bunten och stått uppradade för dig varenda gång det ryckte i kuken.
Och du skulle ge blanka fan i deras vilja. Bara du får vad du vill. Får du inte det skulle du motivera en våldtäkt med att kvinnor vill bli våldtagna.
Det är så du presenterar dig på forumet. Verkligen en stabil fin man att alliera sig med.

Och så tror du att någon ska "vara med eller emot?"

Återigen: att kritisera kvinnor är inte kvinnohat. Att påpeka faktum, som att kvinnor tar ut mer från välfärdssystemet, eller i genomsnitt är lämpligare att sköta hem och småbarn är inte heller kvinnohat. Det ligger även i kvinnors eget intresse att inte ha en massa diskriminerade och otillfredsställda män i samhället. Ni borde fundera över den krutdurk ni skapar, och som kommer att brisera i ert eget ansikte. Du borde tacka mig, inte anklaga mig.
Citera
2019-02-27, 23:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fräsch syn du har på människor som begår självmord.

Från judarna?

Allt är skattepengar. Det krattas ner till det i slutändan, varenda gång.
Så allt babblande om hur mycket ww vill hjälpa de stackars unga männen i Sverige visar sig vara rent skitprat eftersom det inte gör så mycket att de tar livet av sig, bara det sparas skattepengar!
Så kan man lägga den skattepengarna på bidrag till invandrare som är kriminella. De kanske behöver en lägenhet? Lite behandling? En taxichaufför att köra runt dem när de ska begå brott? Ett nytt vapen?
Möjligheterna är oändliga!
Citera
2019-02-27, 23:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det jag kastat är viljan till en konstruktiv diskussion. Man får acceptera det man inte kan förändra, nivån på en sån som dig till exempel.

Det handlar inte om det. Det handlar om din identitet som kvinna och din kognitiva dissonans.
Citera
2019-02-27, 23:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Jag har ögonen helt öppna för generaliserande mansgrisar på forumet men vet du vad? De kan, bevisligen, inte påverka något annat än dina späda känslor medan deras kvinnliga motsvarigheter inte är förpassade till ett internetforum utan får utöva sitt hat i offentligheten och det har du medvetet stängt ögonen för permanent, det är ju så bekvämt att få vara ett offer. Eller?

Här har vi åter den berömda feministiska avsaknaden av självinsikt och empati för något annat än sig själv eller människor tillhörande den egna ideologiska gruppen. Hur kan man gå genom hela sitt liv och vara så här lurad alternativt självcentrerad?

Men du kan såklart med enkelhet motbevisa mig och därmed övertyga mig om att dina kantstötta känslor är en befogad respons till forumets mansgrisar genom att ge mig ett enda bevis på institutionella orättvisor mot kvinnor i Sverige. Eller så kan du skita i det och bibehålla koftan och jag min oförändrade uppfattning om feminister som själviska förvuxna barn.

Varför skulle jag göra det, det gör ingen skillnad för min del även om jag förstår att det får dig att känna dig jättespeciell i din fantasi om att det skulle göra någon skillnad för mig. Det var ett tips, du valde att könskriga vidare.

Hur kan du inte begripa att mitt svar här inte har ett skit med orättvisor i samhället att göra utan det jag svarar på är rätt upp och ner misogyna skitåsikter som inte har någon verklighetsförankring?
Har du sett mig en gång skriva någonting om att kvinnor i Sverige är orättvist behandlade eller att det synd om kvinnor i förhållande till män?
Sluta skapa luftslott, det är bara löjligt.

Om du nu inte bryr dig ett dugg om min paus varför nämner du det ens som ett alternativ? Du behöver inte tänka på mig, tack ändå.

Vad är det för ögon du har öppna? Det enda jag ser dig göra är att attackera dem som faktiskt säger ifrån till mansgrisarna. Så mycket var det med dem ögonen.
Citera
2019-02-27, 23:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det handlar inte om det. Det handlar om din identitet som kvinna och din kognitiva dissonans.
Ledsen,men det handlar om att du är för oresonlig och dumdristig (eller blind?) för att kunna föra en diskussion med.
Tycker ändå jag gett dig många chanser.
Citera
2019-02-27, 23:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Återigen: att kritisera kvinnor är inte kvinnohat. Att påpeka faktum, som att kvinnor tar ut mer från välfärdssystemet, eller i genomsnitt är lämpligare att sköta hem och småbarn är inte heller kvinnohat. Det ligger även i kvinnors eget intresse att inte ha en massa diskriminerade och otillfredsställda män i samhället. Ni borde fundera över den krutdurk ni skapar, och som kommer att brisera i ert eget ansikte. Du borde tacka mig, inte anklaga mig.

Åh så du förskönar dig själv. Du vill väl inte att jag ska rota fram WW:s finest och göra en plansch?
Citera
2019-02-27, 23:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ledsen,men det handlar om att du är för oresonlig och dumdristig (eller blind?) för att kunna föra en diskussion med.
Tycker ändå jag gett dig många chanser.

Ganska talande att din passiva aggressivitet skiner igenom så tydligt. Nej du fröken, du är rädd för att förlora dina könsbetingade privilegier. Där har vi hela sanningen. Själv är jag bara budbäraren som kommer med ett obekvämt men sant budskap.
Citera
2019-02-27, 23:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Åh så du förskönar dig själv. Du vill väl inte att jag ska rota fram WW:s finest och göra en plansch?

För all del gör det! Det är inte många av mina drygt 13 000 inlägg som jag inte står bakom till sådär cirka 100 %. Den här tråden handlar om kvinnors överutnyttjande av välfärden, så du bör nog hålla dig till det fröken.
Citera
2019-02-27, 23:25
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Faaast det ville du ju.
Nej. Om jag vill någonting, och det går att diskutera, så är det inte alls att du ska anstränga dig, och särskilt inte för att belägga någonting.

Och hur gick det? Precis.
Citera
2019-02-27, 23:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
För all del gör det! Det är inte många av mina drygt 13 000 inlägg som jag inte står bakom till sådär cirka 100 %. Den här tråden handlar om kvinnors överutnyttjande av välfärden, så du bör nog hålla dig till det fröken.

Tänk att jag visste att "det är off topic" skulle komma nu. Funderade på att föregå dig med den till och med.
Och du, hade det enda du uttryckt var det som du skrev i inlägget ovan hade vi inte ens haft meningsskiljaktigheter av betydande storlek.
Citera
2019-02-27, 23:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Tänk att jag visste att "det är off topic" skulle komma nu. Funderade på att föregå dig med den till och med.
Och du, hade det enda du uttryckt var det som du skrev i inlägget ovan hade vi inte ens haft meningsskiljaktigheter av betydande storlek.

Så, vad är ditt problem med det beska och sanna budskap jag har levererat? Jag är idel öra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in