2019-02-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Nej, normalt samspel i vardagen är att man inte går på någon i en trappa som håller sig i räcket, och försöker bryta loss deras grepp om räcket. Särskilt om man är en normal vuxen och personen som håller sig i räcket är ett barn eller en åldring. Ja, vi håller i bästa fall till höger i Sverige, men normalt samspel är att inte aggressivt hävda högerregeln, om det är lämpligare att inte göra det.

Nja, den som går nedför har oftast förtur mot den som går uppför under förutsättning att båda upplevs ha samma fysiska förmåga. Den som går uppför bör släppa räcket och låta den som går nedför ha kvar sitt stöd (speciellt om det är en brant trappa). Vuxen som går nedför trappa har i normalfallet förtur mot ett barn som går uppför, men det beror såklart på barnets ålder. Själv skulle jag nog bli irriterad om en 9-åring stod i vägen men skulle absolut gå runt en 5-åring. I det aktuella fallet svårbedömt eftersom vi inte vet exakt hur händelsen gick till, trappans lutning, kvinnans eventuella problem med höjdskräck (jag har det ibland själv och skulle aldrig i h-e går nedför en brant trappa utan att hålla mig i räcket). Situationen avgör. Svårt att bestämma exakta regler.

(edit: Givetvis spelar eventuellt bagage också in. Den som bär någonting har "plus" mot den som inte bär någonting, oavsett riktning)
Senast redigerad av Burkgurka 2019-02-27 kl. 22:04.
Citera
2019-02-27, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Om du inte förstår en sådan enkel sak tillhör du uppenbarligen vardagsterroristerna. Man går inte mot mötande människor när den mötande gruppen människor är i majoritet. Då går man på andra sidan istället och bildar tillsammans med övriga normalt fungerande människor ett flöde åt varsitt håll. Tills man möter en ny vardagsterrorist/egoist som inte förstår samspelet och stökar till det.

Pappan och hans autistdotter bör portas för alltid från Nordstan! Om man inte kan klara att gå omkring på provocera på Ikea och sen bli jättekränkt, har man inget i samhället att göra.
Citera
2019-02-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Jag vet inte hur du gör men jag brukar åtminstone gå på vänster sida när jag går ner och höger när jag går upp. Ser man någon eller några som går på höger sida brukar man flytta sig till den andra sidan men det sociala samspelet för den här bullmarodören verkar inte fungera riktigt. Du lider kanske av samma diagnos.
Obegripligt roligt inlägg 😀😀😀 Du kan redan räkna med att delta i FB:s mest ologiska inlägg 2019. Med ditt sätt att gå, blir det ALLTID krockar i trappan. Fantastiskt att du inte inser detta själv.
Citera
2019-02-27, 22:34
Medlem
Citat:
Skulle kunna vara som du säger, men en snabb blick på en bild på henne så får man absolut inte intrycket att det handlar om en vänsterfeminist. Kan lika gärna vara precis som hon säger, dvs att mannen är en konfliktsökare/beskyddare runt allt som handlar om hans dotter. Vet exempel på sådana pappor som till och med anser att de står över lagen och som kraftfullt drivit frågor om att de inte borde få böter för fortkörning pga att de minsann inte har tid att kolla på hastighetsmätaren när de har en handikappad dotter i bilen som behöver ständig tillsyn. Gäller för övrigt inte bara pappor till handikappade barn. En del är helt enkelt extremt överbeskyddande mot allt och alla som är i närheten av deras barn. Kan mycket väl vara pappan som konstant pinkar revir runt sin dotter. Finns nästan lika många sådana typer som det finns extremfeminister.

Oerhört svårt att veta i det aktuella ärendet. Jag gissar på att pappan är en idiot som till viss del förtjänade en gräddbulle på näsan och när han mötte en instabil kvinna fick han just det, men är givetvis öppen för att jag har fel och att din version kan vara sann.

Vi vet att kvinnar är en idiot - för en normal människa som blir kallad idiot i trappan bär inte på det under tiden de handlar, för att sen titta efter personen och gå fram och ge igen långt senare.

Det där är liksom bevis för att det är en väldigt konstig kvinna.
Sen kan mannen iofs också vara ett pucko - men det är ju inte säkert vilket det är i kvinnans fall.
Citera
2019-02-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Pappan och hans autistdotter bör portas för alltid från Nordstan! Om man inte kan klara att gå omkring på provocera på Ikea och sen bli jättekränkt, har man inget i samhället att göra.

Eh. Det var inte han som blev så kränkt så han måste ta till våld, det var kvinnan. Och visst, han hade väl kunnat ta till våld tillbaka på samma sätt som hon gjorde som du verkar vilja, men det ska ju föreställa ett civiliserat land, och då är det ju rätt att ta det via rättsystemet istället.
Citera
2019-02-27, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag vet inte om du försöker göra dig dum eller om du inte förstår men han menar att om står nedanför en trappa och kollar upp så går han upp på högra sidan och ner på vänstra. För honom så går han alltid på höger sida men för den som står nedanför och kollar så är det höger och vänster precis som han säger
Jag kör alltid höger sida på E4 mot Stockholm och vänster när jag kör därifrån. Om jag räknar från Norrköping, alltså.
Citera
2019-02-27, 22:44
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Skulle kunna vara som du säger, men en snabb blick på en bild på henne så får man absolut inte intrycket att det handlar om en vänsterfeminist. Kan lika gärna vara precis som hon säger, dvs att mannen är en konfliktsökare/beskyddare runt allt som handlar om hans dotter. Vet exempel på sådana pappor som till och med anser att de står över lagen och som kraftfullt drivit frågor om att de inte borde få böter för fortkörning pga att de minsann inte har tid att kolla på hastighetsmätaren när de har en handikappad dotter i bilen som behöver ständig tillsyn. Gäller för övrigt inte bara pappor till handikappade barn. En del är helt enkelt extremt överbeskyddande mot allt och alla som är i närheten av deras barn. Kan mycket väl vara pappan som konstant pinkar revir runt sin dotter. Finns nästan lika många sådana typer som det finns extremfeminister.

Oerhört svårt att veta i det aktuella ärendet. Jag gissar på att pappan är en idiot som till viss del förtjänade en gräddbulle på näsan och när han mötte en instabil kvinna fick han just det, men är givetvis öppen för att jag har fel och att din version kan vara sann.
Låt oss vara överens om att det är ytterligt ovanligt att personer hämnas på det sättet som den här kvinnan gjorde. Det talar för att hon inte är normal.
Citera
2019-02-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Låt oss vara överens om att det är ytterligt ovanligt att personer hämnas på det sättet som den här kvinnan gjorde. Det talar för att hon inte är normal.

Ja, det kan vi absolut vara överens om. Sedan är vi säkert många som innerst inne velat göra exakt som kvinnan gjorde när vi mött en översittare i något sammanhang, men vi har varit för fega för att göra det. Eller bättre uttryckt smarta nog att inte göra det. Fast en liten procent hos mig känner faktiskt en viss avundsjuka mot henne. "-Gräddbulle i nyllet - fan vad starkt gjort"... men nja.. troligen inte starkt utan synnerligen korkat, i det här fallet.
Citera
2019-02-27, 22:56
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ja, det kan vi absolut vara överens om. Sedan är vi säkert många som innerst inne velat göra exakt som kvinnan gjorde när vi mött en översittare i något sammanhang, men vi har varit för fega för att göra det. Eller bättre uttryckt smarta nog att inte göra det. Fast en liten procent hos mig känner faktiskt en viss avundsjuka mot henne. "-Gräddbulle i nyllet - fan vad starkt gjort"... men nja.. troligen inte starkt utan synnerligen korkat, i det här fallet.
Om vi istället utgår ifrån att både du och jag har rätt, alltså att mannen var överbeskyddande om sin dotter och kvinnan är rabiatfeminist som vägrar vika sig för män, vem tycker du har bäst anledning att inte gå undan i trappan?
Citera
2019-02-27, 23:04
Medlem
Londiniums avatar
Helt ärligt - det är nåt fel på denna tjejen. Hon är inte kapabel att föra sig och borde fundera på hur hon kan få hjälp för att ”få sig” själv normal.

Må så vara att mannen i fråga möjligen är ett överbeskyddande curling-ufo, men man hade kunnat hantera situationen så mycket bättre och skulle han nu råka bli fysisk först, då förtjänar han all stryk och alla gräddbullar man kan ”ge” honom.

Vem (förutom nån som möjligen totalt har missförstått situationen eller är allvarligt mentalt handikappad själv) ger sig på en autistisk unge?
FFS - skärp dig kvinna! Skäms, be om ursäkt, sök hjälp och gå vidare.
Citera
2019-02-27, 23:15
Medlem
Är detta hon? https://www.instagram.com/angelic*julin/

* = a

Ser ut som en pundare
Citera
2019-02-28, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naturesprophet
Är detta hon? https://www.instagram.com/angelic*julin/

* = a

Ser ut som en pundare

Låter som riktigt pundar beteende så förvånar mig inte om hon är pundare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in