2019-02-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag tror inte kvinnan gick åt samma håll. Det kan vara så enkelt att dottern gick till vänster(fel håll) och kvinnan var på väg ner och istället för att vika undan från barnet så trängde hon sig förbi. Han kan ha stått bakom dottern men det förhindrar ju inte mötet oavsett. Förstår inte vikten av vårt pappan stod om kvinnan möter barnet först

Det är inte direkt ovanligt att barn tycker det är roligt med trappor och de kan gå på fel sida men vettiga människor går då runt barnet. Hade det varit en handikappad tant eller gubbe som mötte barnet som också var tvungen att hålla sig i räcket så hade jag förstått det mer men nu var det en ung kvinna
Jag tror precis tvärtom men annars lika. Kvinnan gick ner på vänster sida då kvinnor brukar gå på just vänster sida, speciellt vänsterfeminister. Så gick flickan och pappan upp på höger sida.

Om man studerar kvinnor så dras de nästan uteslutande åt vänster, både när de går och röstar. Detta är så undersökt att butiker placerar varor för kvinnor så att de ska gå vänstervarv. För män är det precis tvärtom. Naturligtvis passar detta inte alla men det stämmer i de flesta fall.

Så när man ser par komma gående så ser man snabbt vem som bestämmer i det förhållandet!
Citera
2019-02-28, 00:29
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Jag vet inte varifrån du är men gå till ett störr köpcentrum där du bor och håll koll på en trappa så ser du vad som räknas som höger och vad som räknas som vänster. Dina föräldrar borde lärt dig det här men jag är bussig och ställer upp.
Men du går ju på samma sida både upp och ned?
Citera
2019-02-28, 00:32
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Vi vet att kvinnar är en idiot - för en normal människa som blir kallad idiot i trappan bär inte på det under tiden de handlar, för att sen titta efter personen och gå fram och ge igen långt senare.

Det där är liksom bevis för att det är en väldigt konstig kvinna.
Sen kan mannen iofs också vara ett pucko - men det är ju inte säkert vilket det är i kvinnans fall.

Precis, om man lackat skulle man ju bara sagt typ "tack detsamma, idiot" och gått vidare. Springa och hämta bakverk Hahaha
Visst, hon kanske blev häpen, men om han nu blängt ilskt innan så borde det inte komma som en total överraskning. Eller varför inte vänta och skrika typ "gubbjävelmupp" när hon kommit ned från trappan. Jävligt skumt allting, extremt onormalt. Låter femi-hjärntvättad som andra varit inne på tidigare.
Citera
2019-02-28, 00:36
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Suck dvs man brukar alltid hålla till höger när man går någonstans på samma sätt som fordon gör på vägar. Det är ju ingen lag men det kommer naturligt och man undviker att stöta på de som går åt andra hållet. Kolla på t-centralen där går ju de flesta på höger sida

I rulltrappan så står man till höger så att de som har bråttom kan springa förbi på vänster sida.
Nej, på t-centralen mellan t-banan och fjärr- och pendeltåg har det varit vänstertrafik i alla år.
På kombinerad gång- och cykelbana går man på vänster sida för att möta cyklisterna, liksom på bilväg.
Citera
2019-02-28, 01:14
Medlem
Läser i förhöret med pappan att dottern tagit det hela hårt och fallit tillbaka i utvecklingen i sitt handikapp. Tycker det är lite konstigt att flickan inte verkar vara ett brottsoffer varken till själva händelsen eller de följder som det gett.

Citat:
Linnea är autistisk och har ett förståndshandikapp.
Beslut om att besöka IKEA togs efter en lång bearbetning av Linnea och Martin var väldigt glad över att det skulle bli av.
Tidigare har han haft problem med att få med sig dottern till affärer då hon kände sig väldigt obekväm med detta.
Linnea blev väldigt uppriven av det som sedan hände.
Nu har dessa problem eskalerat eftersom Linnea, efter händelsen, har fått svåra mardrömmar, mår dåligt och vägrar följa med till affärer.
Martin har fått stanna hemma hos dottern för att ta hand om henne, pga hennes ångest efter det inträffade, samt följa henne till skolan vilket hon klarat själv tidigare

Det finns inte heller någon kameraövervakning där allt utspelats.
Citera
2019-02-28, 05:43
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturesprophet
Är detta hon? https://www.instagram.com/angelic*julin/

* = a

Ser ut som en pundare

Trist typ med fläskläpp, så antagligen. Kontot är privat nu.
Citera
2019-02-28, 07:06
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Nej, på t-centralen mellan t-banan och fjärr- och pendeltåg har det varit vänstertrafik i alla år.
På kombinerad gång- och cykelbana går man på vänster sida för att möta cyklisterna, liksom på bilväg.

Minns inte men min poäng är att alla håller på samma sida och att det kan ha varit det som ställde till det vid mötet i trappen. Någon gick mot strömmen
Citera
2019-02-28, 07:47
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Menar du BO el GM? Eller bägge?🤔

Förresten, det här med 'gräddbullar', vad är det för Expr-påhitt ("Paketet hade kvinnan köpt på Ikea som ständigt har gräddbullar, eller chokladtoppar som de också kallas, till försäljning. Ett annat namn är kokostoppar.") ?
Inte kallas en kokostopp för gräddbulle? Den innehåller till att börja med ingen grädde. Falsk marknadsföring av IKEA isf.
Nej, nånting i detta fall osar bakflott.

I Stockholm kallar vi det mums-mums, fast mums-mums egentligen är ett varumärke.
I södra Sverige kallas det gräddbulle.
Citera
2019-02-28, 07:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
IKEA Kyngenskurva i Stockholm har bara rulltrappor, förutom korta och breda trappor mellan planen. Barkaby har bara rulltrappor vad jag kan minnas. Hur ser IKEA ut där det hände?
I Kungens Kurva tror jag det finns trappor mellan återlämningsavdelningen och övriga Ikea. Eller minns jag fel?
Citera
2019-02-28, 08:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag vet inte hur du gör men jag brukar åtminstone gå på vänster sida när jag går ner och höger när jag går upp. Ser man någon eller några som går på höger sida brukar man flytta sig till den andra sidan men det sociala samspelet för den här bullmarodören verkar inte fungera riktigt. Du lider kanske av samma diagnos.
Trådens roligaste inlägg.
I din värld har trappan bara en riktning? Om du räknar den riktningen uppifrån eller nerifrån är oklart.

Vi andra brukar anse att höger eller vänster utgår från där vi för närvarande befinner oss.

Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Du går på samma sida upp och ner. Ok. Bra att veta

Citat:
Jag vet inte varifrån du är men gå till ett störr köpcentrum där du bor och håll koll på en trappa så ser du vad som räknas som höger och vad som räknas som vänster. Dina föräldrar borde lärt dig det här men jag är bussig och ställer upp.
Hur ser du vad som är höger och vänster. Räknar du uppifrån eller nerifrån?

Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Obegripligt roligt inlägg 😀😀😀 Du kan redan räkna med att delta i FB:s mest ologiska inlägg 2019. Med ditt sätt att gå, blir det ALLTID krockar i trappan. Fantastiskt att du inte inser detta själv.
Citera
2019-02-28, 08:09
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Precis, om man lackat skulle man ju bara sagt typ "tack detsamma, idiot" och gått vidare. Springa och hämta bakverk Hahaha
Visst, hon kanske blev häpen, men om han nu blängt ilskt innan så borde det inte komma som en total överraskning. Eller varför inte vänta och skrika typ "gubbjävelmupp" när hon kommit ned från trappan. Jävligt skumt allting, extremt onormalt. Låter femi-hjärntvättad som andra varit inne på tidigare.

Det är sanningen som är outhärdlig.
Vi andra tar ju inte invektivet "Idiot!" särskilt alvarligt. Vi vet ju med oss att det inte är så.
Hon däremot går och tänker en stund och kommer på: "Han har avslöjat mig. Nu vet alla att jag är idiot. Här krävs det gräddbullar för att återupprätta heder och anseende."
Citera
2019-02-28, 08:16
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Och anledningen till att pappan uppenbarligen inte befinner sig mycket nära dottern är?

Att dottern har bra av att testa saker själv, din dumma manshora.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in