2019-02-27, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
När du går ner, går du på vänster sida.
När du går upp, går du på höger sida.
Samma sida.
Jag vet inte varifrån du är men gå till ett störr köpcentrum där du bor och håll koll på en trappa så ser du vad som räknas som höger och vad som räknas som vänster. Dina föräldrar borde lärt dig det här men jag är bussig och ställer upp.
Citera
2019-02-27, 20:42
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Jag vet inte varifrån du är men gå till ett störr köpcentrum där du bor och håll koll på en trappa så ser du vad som räknas som höger och vad som räknas som vänster. Dina föräldrar borde lärt dig det här men jag är bussig och ställer upp.
Dina föräldrar borde lärt dig vad höger och vänster är.
Citera
2019-02-27, 20:42
Medlem
Jag går bara ner om jag är uppe och upp om jag är nere. Det tycker jag funkar med eller utan gräddbullar👍
Citera
2019-02-27, 20:44
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Om du inte förstår en sådan enkel sak tillhör du uppenbarligen vardagsterroristerna. Man går inte mot mötande människor när den mötande gruppen människor är i majoritet. Då går man på andra sidan istället och bildar tillsammans med övriga normalt fungerande människor ett flöde åt varsitt håll. Tills man möter en ny vardagsterrorist/egoist som inte förstår samspelet och stökar till det.
Trams. Antar att du bor i Stockholm.
Citera
2019-02-27, 20:45
Medlem
Citat:
Dina föräldrar borde lärt dig vad höger och vänster är.
Håll till höger......
Citera
2019-02-27, 20:49
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Håll till höger......
Du verkar ju inte veta vad som är höger.
Citera
2019-02-27, 21:12
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Vadå fel sida? Man kan väl för fan gå på vilken sida man vill i en trappa

Suck dvs man brukar alltid hålla till höger när man går någonstans på samma sätt som fordon gör på vägar. Det är ju ingen lag men det kommer naturligt och man undviker att stöta på de som går åt andra hållet. Kolla på t-centralen där går ju de flesta på höger sida

I rulltrappan så står man till höger så att de som har bråttom kan springa förbi på vänster sida.
Citera
2019-02-27, 21:16
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Du verkar ju inte veta vad som är höger.

Jag vet inte om du försöker göra dig dum eller om du inte förstår men han menar att om står nedanför en trappa och kollar upp så går han upp på högra sidan och ner på vänstra. För honom så går han alltid på höger sida men för den som står nedanför och kollar så är det höger och vänster precis som han säger
Citera
2019-02-27, 21:27
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Malmö Tingsrätt B 1879-19:
* Dagbok
* Fup
* Stämningsansökan

Mycket tyder på att hon gjort sig skyldig till ofredande, men domstolen ska säga sitt.

Även om jag inte valt den vägen, ser jag inte att det skulle vara fel.

Hur menar du med "själv har provocerat"? Av fup får jag uppfattningen att en man gick med sin autistiska dotter i en trappa. En kvinna tränger sig förbi på ett sätt som är besvärande för den lilla flickan, varpå mannen säger "jävla idiot". Långt senare letar kvinnan rätt på honom och levererar gräddbullarna på honom. Jag kan inte se hur han skulle provocerat. Allt tyder på att MGM är en jubelidiot.

Jag tror inte för ett ögonblick att pappan är ute efter pengar, utan att han vill att MGM ska förstå att man inte knuffar en autistiskt flicka för att man har bråttom att komma först på Ikea.

Jag vill lyfta följande stycke från GM:s beskrivning av händelsen:

Citat:
Hon går ner från trappan och det kommer en man med en flicka i handen och hon får
ögonkontakt med mannen. Hon upplever att han stirrar argt på henne direkt. Hon försöker gå
ut mot mitten av trappan, men hon tycker att han brer ut sig mer i trappan.
Hon vet inte om hon stannade till eller inte. Men hon upplevde honom som konfliktsökande.

Detta är för mig ett beteende som inte är obekant. Det finns feminister som anser att män "brer ut sig" på olika sätt och att kvinnor får vika undan. En mindre grupp av dessa bestämmer sig för att "inte ta skit", som GM själv säger, utan att vägra vika sig för män. Detta innebär att de kan gå mitt i en trottoar och istället för att gå på var sin sida så vill de tvinga mötande män att vika undan. Detta är en helt medveten och politisk aktion som jag själv observerat ett par gånger.

Jag känner mig rätt säker på att den här kvinnan har tittat på mannen i trappan och velat att han ska vika undan från hennes väg. Han har haft sin dotter och vägrat. Hon har feministhetsat så mycket med sina vänsterpolare på senaste rödvinsmötet att hon kan tänka sig att gå in i ett barn för att markera att den här mannen minsann inte kan få henne att vika sig. När hon möter verkligheten tänker hon att hon inte kan acceptera att just ha blivit tillrättavisad av en man, det var ju hon som skulle tillrättavisa honom. Hon bestämmer sig då för att inleda en ny konfrontation för att få sista ordet.

Resultatet blir istället att hon blir offentligt förödmjukad och att hon diskvalificerar sig från alla arbetsgivare som kan googla. Smart drag.
Citera
2019-02-27, 21:47
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
För alla med någorlunda social kompetens är det en självklarhet att hålla sig på rätt sida vart man än går, oavsett om det är en trottoar, en trappa eller en annan typ av plats där man har mötande personer. Någon exakt regel finns kanske inte, men de flesta kan via sina sociala kompetens hantera det där. Finns alltid folk som inte fattar och går emot strömmen och krånglar och dessa kan vara extremt irriterande eftersom de inte fungerar på ett normalt sätt i ett vettigt fungerande samhälle. Jag kallar dom för vardagsterrorister och dom finns tyvärr lite överallt. I just det aktuella fallet upplevdes mycket troligen ungen/pappan som att tillhöra denna typ av vardagsterrorister och jag hävdar fortfarande att trappincidenten inte med säkerhet behöver skyllas på kvinnan. Mycket möjligt att hon agerade rätt och ungen/pappan agerade fel. (obs - pratar om mötet i trappan och inte gräddbulls-revanschen).
Gick kvinnan på i det här fallet rätt sida och ungen/pappan gick på fel sida, så var det ungen/pappan som skulle flytta på sig. Var det tvärtom var det kvinnan som borde väjt runt ungen/pappan. Vanligt normalt samspel i vardagen. Utan att vara ögonvittne relativt omöjligt att veta vem som gjorde rätt/fel i det här fallet.

Nej, normalt samspel i vardagen är att man inte går på någon i en trappa som håller sig i räcket, och försöker bryta loss deras grepp om räcket. Särskilt om man är en normal vuxen och personen som håller sig i räcket är ett barn eller en åldring. Ja, vi håller i bästa fall till höger i Sverige, men normalt samspel är att inte aggressivt hävda högerregeln, om det är lämpligare att inte göra det.
Citera
2019-02-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe

Detta är för mig ett beteende som inte är obekant. Det finns feminister som anser att män "brer ut sig" på olika sätt och att kvinnor får vika undan. En mindre grupp av dessa bestämmer sig för att "inte ta skit", som GM själv säger, utan att vägra vika sig för män. Detta innebär att de kan gå mitt i en trottoar och istället för att gå på var sin sida så vill de tvinga mötande män att vika undan. Detta är en helt medveten och politisk aktion som jag själv observerat ett par gånger.

Jag känner mig rätt säker på att den här kvinnan har tittat på mannen i trappan och velat att han ska vika undan från hennes väg. Han har haft sin dotter och vägrat. Hon har feministhetsat så mycket med sina vänsterpolare på senaste rödvinsmötet att hon kan tänka sig att gå in i ett barn för att markera att den här mannen minsann inte kan få henne att vika sig. När hon möter verkligheten tänker hon att hon inte kan acceptera att just ha blivit tillrättavisad av en man, det var ju hon som skulle tillrättavisa honom. Hon bestämmer sig då för att inleda en ny konfrontation för att få sista ordet.

Resultatet blir istället att hon blir offentligt förödmjukad och att hon diskvalificerar sig från alla arbetsgivare som kan googla. Smart drag.
Hon kanske ville visa för dottern att fadern inte kunde bestämma över hennes liv också. Kvinnor mellan 2-100 år kan bestämma om sig själva och vägrar flytta sig för män och om dom inte sköter sig får man en gräddbulle upptryckt i fejset, har man barnen men sig är det casualties in war. Jag har inte läst FUPen än men pappan verkade förvånansvärt lugn i det här fallet. Man skulle ju kunna räkna med en reflexbox iaf.

När jag var i Malmö och beställde en kaffe med bulle så fick jag en vanlig kanelbulle.
Ds.
Citera
2019-02-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe

Skulle kunna vara som du säger, men en snabb blick på en bild på henne så får man absolut inte intrycket att det handlar om en vänsterfeminist. Kan lika gärna vara precis som hon säger, dvs att mannen är en konfliktsökare/beskyddare runt allt som handlar om hans dotter. Vet exempel på sådana pappor som till och med anser att de står över lagen och som kraftfullt drivit frågor om att de inte borde få böter för fortkörning pga att de minsann inte har tid att kolla på hastighetsmätaren när de har en handikappad dotter i bilen som behöver ständig tillsyn. Gäller för övrigt inte bara pappor till handikappade barn. En del är helt enkelt extremt överbeskyddande mot allt och alla som är i närheten av deras barn. Kan mycket väl vara pappan som konstant pinkar revir runt sin dotter. Finns nästan lika många sådana typer som det finns extremfeminister.

Oerhört svårt att veta i det aktuella ärendet. Jag gissar på att pappan är en idiot som till viss del förtjänade en gräddbulle på näsan och när han mötte en instabil kvinna fick han just det, men är givetvis öppen för att jag har fel och att din version kan vara sann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in