Citat:
Ursprungligen postat av
fredag2010
Malmö Tingsrätt B 1879-19:
*
Dagbok
*
Fup
*
Stämningsansökan
Mycket tyder på att hon gjort sig skyldig till ofredande, men domstolen ska säga sitt.
Även om jag inte valt den vägen, ser jag inte att det skulle vara fel.
Hur menar du med "själv har provocerat"? Av fup får jag uppfattningen att en man gick med sin autistiska dotter i en trappa. En kvinna tränger sig förbi på ett sätt som är besvärande för den lilla flickan, varpå mannen säger "jävla idiot". Långt senare letar kvinnan rätt på honom och levererar gräddbullarna på honom. Jag kan inte se hur han skulle provocerat. Allt tyder på att MGM är en jubelidiot.
Jag tror inte för ett ögonblick att pappan är ute efter pengar, utan att han vill att MGM ska förstå att man inte knuffar en autistiskt flicka för att man har bråttom att komma först på Ikea.
Jag vill lyfta följande stycke från GM:s beskrivning av händelsen:
Citat:
Hon går ner från trappan och det kommer en man med en flicka i handen och hon får
ögonkontakt med mannen. Hon upplever att han stirrar argt på henne direkt. Hon försöker gå
ut mot mitten av trappan, men hon tycker att han brer ut sig mer i trappan.
Hon vet inte om hon stannade till eller inte. Men hon upplevde honom som konfliktsökande.
Detta är för mig ett beteende som inte är obekant. Det finns feminister som anser att män "brer ut sig" på olika sätt och att kvinnor får vika undan. En mindre grupp av dessa bestämmer sig för att "inte ta skit", som GM själv säger, utan att vägra vika sig för män. Detta innebär att de kan gå mitt i en trottoar och istället för att gå på var sin sida så vill de tvinga mötande män att vika undan. Detta är en helt medveten och politisk aktion som jag själv observerat ett par gånger.
Jag känner mig rätt säker på att den här kvinnan har tittat på mannen i trappan och velat att han ska vika undan från hennes väg. Han har haft sin dotter och vägrat. Hon har feministhetsat så mycket med sina vänsterpolare på senaste rödvinsmötet att hon kan tänka sig att gå in i ett barn för att markera att den här mannen minsann inte kan få henne att vika sig. När hon möter verkligheten tänker hon att hon inte kan acceptera att just ha blivit tillrättavisad av en man, det var ju hon som skulle tillrättavisa honom. Hon bestämmer sig då för att inleda en ny konfrontation för att få sista ordet.
Resultatet blir istället att hon blir offentligt förödmjukad och att hon diskvalificerar sig från alla arbetsgivare som kan googla. Smart drag.