2019-02-27, 18:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Jag tror inte bemötandet är en stenhård ”nobb” när man kontaktar utredningen med information. Utan utredningen ”tackar för tipset”. Sedan sitter tipsaren hemma och väntar på att någonting ska hända.

När ingenting händer ringer tipsaren in sitt tips igen och får en positiv respons och tänker ”nu lyssnade dom i alla fall”.

Ingenting händer. Ny utredare på plats. Tipsaren ringer igen återigen får tipsaren en bra känsla efteråt och tänker att ”nu tog den nya utredaren mitt tips på allvar”

Sådär fortsätter det. Tipsaren velar fram och tillbaks med huruvida han ska kontakta media men avstår då han är rädd att skada utredningen.

Iofs. Vi är ju och tänker ju alla olika. Jag hade iallafall kontaktat pressen som tidigast redan typ 5-10 år efter mordet eller andra gången utredningen gett en kalla axeln. Jag hade gett blanka fan i att "skada" en utredning som jag antagligen ansett så ett rent skämt vid det lagt och även luftat den åsikten klart och tydligt i media. Jag hade knappast "velat" när det rör sig om ett statsministermord. Men det är väl bara jag.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-02-27 kl. 18:14.
Citera
2019-02-27, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Du trodde ju inte på sånt😁

Med sådana sjuka tillfälligheter som ibland liksom bara råkar uppstå sådär "spontant" kring siffran 33 så kan man fan bli foliehattig för mindre. Så det är lite till och från det där med "nojjan" för egen del.
Citera
2019-02-27, 18:13
Medlem
Citat:
Han kände att han inte blev lyssnad på av palmegruppen och ville nå ut med informationen. Tycker det låter klokt tänkt. Skulle gjort likadant själv.
Det är väl inte vem som helst som har modet att gå till pressen om de redan har tipsat polisen. Många skulle inte säga något alls till någon och de flesta skulle inte kontakta pressen om de kontaktat polisen och polisen har bekräftat att de mottagit tipset.
Citera
2019-02-27, 18:14
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Iofs. Vi är ju och tänker ju alla olika. Jag hade iallafall kontaktat pressen som tidigast redan typ 5-10 år efter mordet eller andra gången utredningen gett en kalla axeln. Men det är väl bara jag.

Hursomhelst. Observationen är intressant och bör påtittas.

Tyskregistrerad bil, man som liknar fantombilden, märklig tidpunkt bara några timmar efter mordet.

Gör lite dykningar i hjälmaren innan tipset avfärdas.
Citera
2019-02-27, 18:17
Avslutad
Citat:
Hursomhelst. Observationen är intressant och bör påtittas.

Tyskregistrerad bil, man som liknar fantombilden, märklig tidpunkt bara några timmar efter mordet.

Gör lite dykningar i hjälmaren innan tipset avfärdas.

Tysktegistrerad säger du? Nu blev det iallafall intressant. BRD eller DDR?

Och ja. Det här känns då bra mycket trovärdigare än Mockfjärdstramset iallafall.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-02-27 kl. 18:20.
Citera
2019-02-27, 18:23
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Tysktegistrerad säger du? Nu blev det iallafall intressant. BRD eller DDR?

Och ja. Det här känns då bra mycket trovärdigare än Mockfjärdstramset iallafall.

Har bara tillgång till informationen i artikeln som säger ”grön, tyskregistrerad ford”.

Finns det några sådana fordonsobservationer runt Sveavägen?
Citera
2019-02-27, 18:28
Medlem
hehehos avatar
edit: tvåa på bollen
Senast redigerad av heheho 2019-02-27 kl. 18:31.
Citera
2019-02-27, 18:32
Medlem
styrlunds avatar
Kanske kommer de använda vittnesuppgiften att någon WT-sa "das auto"
För att förstärka det bondjäveln säger.
Citera
2019-02-27, 18:46
Avslutad
Citat:
Har bara tillgång till informationen i artikeln som säger ”grön, tyskregistrerad ford”.

Finns det några sådana fordonsobservationer runt Sveavägen?

Är det en ford är det väl BRD?
Citera
2019-02-27, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Kanske kommer de använda vittnesuppgiften att någon WT-sa "das auto"
För att förstärka det bondjäveln säger.

Och det är då det lär bli uppenbart för de flesta att det här bara är ännu mer snömos och obfuskering.

Just nu ställer jag mig avvaktande.
Citera
2019-02-27, 19:03
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Och det är då det lär bli uppenbart för de flesta att det här bara är ännu mer snömos och obfuskering.

Just nu ställer jag mig avvaktande.

Lite nyfikenhet och entusiasm får ni ju frambringa. Det kanske inte är lika spännande som Engströms kompis ”vapenhandlaren”.

Vad gör annars en tysk där tidigt en vintermorgon? Funderar på att dränka sig i sjön? Märkligt att det just händer denna morgon.
Citera
2019-02-27, 19:08
Avslutad
Citat:
Lite nyfikenhet och entusiasm får ni ju frambringa. Det kanske inte är lika spännande som Engströms kompis ”vapenhandlaren”.

Vad gör annars en tysk där tidigt en vintermorgon? Funderar på att dränka sig i sjön? Märkligt att det just händer denna morgon.

På vilket sätt var vapenhandlaren och moderatgubben spännande? Båda är ju döda sådan många många år. Den här tysken kanske lever fortfarande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in