2019-02-27, 17:52
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Varför skulle han kontaktat pressen tidigare?

Dom flesta skulle nog inte kontaktar pressen utan kontaktat polisen och hoppats att dom skulle göra sitt jobb.
Ännu bättre fråga är väl varför han valde att göra det nu.
Citera
2019-02-27, 17:53
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Jo, jag vet att det är ett idiot men ville bara få dig och de som läser att reflektera lite. Nu när man trampat i samma hjulspår i + 30 år och något nytt händer "massarresteringar" kan det vara intressant att "se" andra synvinklar och aktörer, för det är ju något nytt.

Med stora affärsintressen i bakgrunden nationellt och internationellt så är mörkläggning en lågoddsare.

Häktade säger du, det är stor skillnad på arresterad och häktad. Är du säker på att civilpersoner blivit häktade? Nästa steg är delgivning av misstanke om brott, några offentligt för att släta över andra allvarliga hålls utanför offentligheten.

Sen blir det åtal och offentligt.

arrestering förekommer inte i svenskt rättsväsende.
massarrestering pratar vi om (oftast avseende på utlandet) när många hamnat i häkte eller blivit arresterade (som man kan bli i andra länder men inte sverige)
jag insåg att jag var oprecis och bytte till häktad.

ujujuj, det är bara flashback, min gode man, emellan några bloody mary...
Citera
2019-02-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Hur många gånger har han kontaktat pressen innan det här då? Nä jag håller med styrlund i detta fall. Intressant att det varje år slås på stora trumman i media angående Palme i slutet på Februari/början på Mars. Sen nästan helt knäpptyst resten av året.
Det är väl inte så konstigt, en gång om året är den större allmänheten intresserad. Sen är vi ett gäng här i tråden som är intresserade året runt.
Citera
2019-02-27, 17:55
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund

Han kände att han inte blev lyssnad på av palmegruppen och ville nå ut med informationen. Tycker det låter klokt tänkt. Skulle gjort likadant själv.
Citera
2019-02-27, 17:56
Medlem
Citat:
Kanske för att KP påstår att han vill och kan lösa mordet.
Citera
2019-02-27, 17:56
Avslutad
Citat:
Varför skulle han kontaktat pressen tidigare?

Dom flesta skulle nog inte kontaktar pressen utan kontaktat polisen och hoppats att dom skulle göra sitt jobb.

Men nu blev han ju nobbad fem gånger. Jag skulle iallafall om jag var säker på min sak ha gått till pressen som en sista utväg när inte utredningen vill lyssna på en efter typ andra gången och inte vänta i 33 år. Jag tycker jag har rätt att ifrågasätta det agerandet.
Citera
2019-02-27, 17:59
Medlem
Citat:
Men nu blev han ju nobbad fem gånger. Jag skulle iallafall om jag var säker på min sak ha gått till pressen som en sista utväg när inte utredningen vill lyssna på en efter typ andra gången och inte vänta i 33 år. Jag tycker jag har rätt att ifrågasätta det agerandet.
Visst kan och bör man ifrågasätta detta, det innebär ju dock inte att iakttagelserna inte är av värde, men det är ju många som vittnar att det är svårt att nå fram till PU. Man kan ju till och med bli kallad för baglady om man envisas, exempelvis.
Citera
2019-02-27, 18:00
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Han kände att han inte blev lyssnad på av palmegruppen och ville nå ut med informationen. Tycker det låter klokt tänkt. Skulle gjort likadant själv.
Ok.
Så det tog honom 33 år att komma på att han hade en känsla av att vara ickelyssnad på?
Nä du, den där halta travhästetravhästen kan du sälja som hambugerkött. Blir inget elitlopp för den...
Citera
2019-02-27, 18:00
Avslutad
Citat:

Det är väl som du själv sagt tidigare. 33. En viktig siffra för frimucklarna. Kom även ihåg att 33-åringen greps den 12 Mars 1986 för 33 år sedan i år.

Spooky.
Citera
2019-02-27, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Visst kan och bör man ifrågasätta detta, det innebär ju dock inte att iakttagelserna inte är av värde, men det är ju många som vittnar att det är svårt att nå fram till PU. Man kan ju till och med bli kallad för baglady om man envisas, exempelvis.

Förvisso. Det här känns ju iallafall lite trovärdigare än att CP skulle ha åkt hela vägen upp till Dalarna för att kasta puffran i sjön.
Citera
2019-02-27, 18:03
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:

Jag tror inte bemötandet är en stenhård ”nobb” när man kontaktar utredningen med information. Utan utredningen ”tackar för tipset”. Sedan sitter tipsaren hemma och väntar på att någonting ska hända.

När ingenting händer ringer tipsaren in sitt tips igen och får en positiv respons och tänker ”nu lyssnade dom i alla fall”.

Ingenting händer. Ny utredare på plats. Tipsaren ringer igen återigen får tipsaren en bra känsla efteråt och tänker att ”nu tog den nya utredaren mitt tips på allvar”

Sådär fortsätter det. Tipsaren velar fram och tillbaks med huruvida han ska kontakta media men avstår då han är rädd att skada utredningen.
Citera
2019-02-27, 18:04
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Det är väl som du själv sagt tidigare. 33. En viktig siffra för frimucklarna. Kom även ihåg att 33-åringen greps den 12 Mars 1986 för 33 år sedan i år.

Spooky.
Du trodde ju inte på sånt😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in