2019-02-26, 14:10
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Är det Chelsea egna fans som tycker att Kepa ska säljas eller är det mer utomstående?

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Påtal om liverpool så såg jag någon statistik som visade att fronttrion stått för 30 poäng mindre denna säsong än förra vid samma tidpunkt. Ganska kraftigt bortfall av mål och assist. Och är ju inte så att någon mittfältare ersatt det. Trodde mer på keita. Riktigt besviken på den spelaren hittills.
Ska jag var helt ärlig så stör poängproduktionen mig inte så mycket. Den var fantastisk ifjol. Mer oroande är hur spelet ser ut. Men ska vi koncentrera oss på poängskörden snittar Liverpool som lag 0,1 (0,08 om vi är petiga) färre mål/match jämfört med hela förra säsongen. Ett mål var tionde match alltså. Hittills inte ens tre mål. Håller sig snittet, vilket inte alls är säkert, skulle det innebära shockerande 4 mål sämre än ifjol. Defensivt då? Ja då ligger snittet på 0,45 färre insläppta mål/match. Så där är förbättringen påtaglig. Men helt rättvisande blir ju inte jämförelsen förrän säsongen är slut.

Liverpool faller offer för sin egna förbättring när det kommer till folks förväntningar. Då klubben är i serieledning har kraven ökats. Vinner man inte ligan nu så skrattar sig utomstående fans sig nästan sönder och samman åt misslyckandet medan de egna fansen blir oerhört besvikna. Förbättring är inte tillräckligt. Förra säsongen slutade man 25 poäng bakom City och innan säsongen började hoppades man att klubben på allvar skulle hota Manchester City, vilket man också gör. Så klubben har gjort det jättebra i ligan. Förlorat en enda match, trots att man mött alla andra topp 6 lagen på bortaplan. Trots det hör man i princip bara gnäll. Det går inte förneka att man varit sämre under 2019.mMånga matcher har varit frustrerande att titta på. Mycket kan förbättras och när det inte funkar behöver folk få ut sin frustration. Bättre att skrika av sig online istället för att ta till andra metoder antar jag. Ibland går det över styr dock.
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2019-02-26 kl. 14:13.
Citera
2019-02-27, 09:23
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Är det Chelsea egna fans som tycker att Kepa ska säljas eller är det mer utomstående?

ch när det inte funkar behöver folk få ut sin frustration. Bättre att skrika av sig online istället för att ta till andra metoder antar jag. Ibland går det över styr dock.
Nja tänkte mest på en del medier och experter som uttryckt sig så. Men nu när du frågade blev jag ändå lite intresserad av vad chelsea fans tycker. Tog bara första alternativet som kom upp på google (engelska) men där verkar dem flesta nöja sig med att han ska stängas av, några få vill ha bort honom på livstid. Sen vet jag inte hur representativt det är för majoriteten av chelsea fansen.

Å andra sidan ganska naturligt att förväntningarna är högre och därmed kraven. Ska dem vara är väl samma för salah. Rent statistiskt är han ju där uppe som förra säsongen ändå får han mycket mer skit. Men då hade man inte den måttstocken. Sen är supportrar nuförtiden mer kritiska känns det som. Eller så inbillar jag mig bara. Tänkte på det häromdagen när jag kikade runt på youtube. Var inne på en del chelsea fans som uttalade sig om sarri. Några var konstruktiva och sakliga i sin kritik och hade en del bra synpunkter men hade då ganska få views. Sen några andra stod bara och gormade sarri out. Jorginho out. Och får massa views. Allt handlar om uppmärksamhet. Arsenal fan tv generationen

Men intressant att pools målsnitt ändå är ungefär lika som förra säsongen. Känslan är att den hade gått ned. Men har väl lurats av att mina krav och förväntningar på liverpool är högre också så en felaktig känsla.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2019-02-27 kl. 09:25.
Citera
2019-02-27, 09:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton

Ska jag var helt ärlig så stör poängproduktionen mig inte så mycket. Den var fantastisk ifjol. Mer oroande är hur spelet ser ut. Men ska vi koncentrera oss på poängskörden snittar Liverpool som lag 0,1 (0,08 om vi är petiga) färre mål/match jämfört med hela förra säsongen. Ett mål var tionde match alltså. Hittills inte ens tre mål. Håller sig snittet, vilket inte alls är säkert, skulle det innebära shockerande 4 mål sämre än ifjol. Defensivt då? Ja då ligger snittet på 0,45 färre insläppta mål/match. Så där är förbättringen påtaglig. Men helt rättvisande blir ju inte jämförelsen förrän säsongen är slut.

Liverpool faller offer för sin egna förbättring när det kommer till folks förväntningar. Då klubben är i serieledning har kraven ökats. Vinner man inte ligan nu så skrattar sig utomstående fans sig nästan sönder och samman åt misslyckandet medan de egna fansen blir oerhört besvikna. Förbättring är inte tillräckligt. Förra säsongen slutade man 25 poäng bakom City och innan säsongen började hoppades man att klubben på allvar skulle hota Manchester City, vilket man också gör. Så klubben har gjort det jättebra i ligan. Förlorat en enda match, trots att man mött alla andra topp 6 lagen på bortaplan. Trots det hör man i princip bara gnäll. Det går inte förneka att man varit sämre under 2019.mMånga matcher har varit frustrerande att titta på. Mycket kan förbättras och när det inte funkar behöver folk få ut sin frustration. Bättre att skrika av sig online istället för att ta till andra metoder antar jag. Ibland går det över styr dock.

Allt handlar om momentum. Hade Liverpool kryssat sig igenom hösten och sett ut som de gör nu, för att sen få till det och börja köra över motståndet (som de gjorde i höstas) hade allt varit magiskt. Nu är känslan mer att de kommer tappa det och då blir det gnälligt. Att motståndarfans gottar sig är förväntat - dock får jag medge, jag hade inte väntat mig att hatet och skadeglädjen skulle vara så stor - egna laget kan gå hur dåligt som helst så länge inte just LFC vinner. (cue "always the victim"-gnäll).

Recensionen för säsongen handlar så mycket om hur det avslutas. En andra/tredjeplats och respass mot Bayern och det kommer ställas väldigt kritiska frågor. Saknar Klopp idéerna för att bryta mönstret? Var det smart att låna ut Clyne? Behövdes det inte en winger till som kan avlasta? Varför har det roterats så sparsamt? Hur bra är Klopps matchcoachning egentligen? Osv osv. Ligaseger och allt är hallonbåtar.

Oavsett hur det slutar håller jag med dig om att Liverpool 18/19 är ett klart bättre lag än 17/18. Borta är kaoz-fotbollen med magiska mål framåt och pajas-mål bakåt, den har ersatts av ett otroligt bra försvarsspel och som regel ett stabilt bollinnehav. Motståndarna är livrädda för att låta LFC spela på omställning, istället ger de bort boll och initiativ. Till och med mäktiga City törs inte spela sitt vanliga spel mot LFC utan då är det ett mycket mer försiktigt City än annars som ställer upp.

--------------------------

Kvällens drabbning med Watford, som varje match numer, livsviktig. City bör rulla över ett formsvagt West Ham även utan Fernandinho och Laporte, men vem vet. När Fernandinho saknats förr har det blivit svårt för dem, kanske så även ikväll.
Citera
2019-02-27, 11:01
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Allt handlar om momentum. Hade Liverpool kryssat sig igenom hösten och sett ut som de gör nu, för att sen få till det och börja köra över motståndet (som de gjorde i höstas) hade allt varit magiskt. Nu är känslan mer att de kommer tappa det och då blir det gnälligt. Att motståndarfans gottar sig är förväntat - dock får jag medge, jag hade inte väntat mig att hatet och skadeglädjen skulle vara så stor - egna laget kan gå hur dåligt som helst så länge inte just LFC vinner. (cue "always the victim"-gnäll).

Recensionen för säsongen handlar så mycket om hur det avslutas. En andra/tredjeplats och respass mot Bayern och det kommer ställas väldigt kritiska frågor. Saknar Klopp idéerna för att bryta mönstret? Var det smart att låna ut Clyne? Behövdes det inte en winger till som kan avlasta? Varför har det roterats så sparsamt? Hur bra är Klopps matchcoachning egentligen? Osv osv. Ligaseger och allt är hallonbåtar.

Oavsett hur det slutar håller jag med dig om att Liverpool 18/19 är ett klart bättre lag än 17/18. Borta är kaoz-fotbollen med magiska mål framåt och pajas-mål bakåt, den har ersatts av ett otroligt bra försvarsspel och som regel ett stabilt bollinnehav. Motståndarna är livrädda för att låta LFC spela på omställning, istället ger de bort boll och initiativ. Till och med mäktiga City törs inte spela sitt vanliga spel mot LFC utan då är det ett mycket mer försiktigt City än annars som ställer upp.

--------------------------

Kvällens drabbning med Watford, som varje match numer, livsviktig. City bör rulla över ett formsvagt West Ham även utan Fernandinho och Laporte, men vem vet. När Fernandinho saknats förr har det blivit svårt för dem, kanske så även ikväll.
West Ham har en seger och 2 oavgjorda på 3 senaste matcherna, så de är inte så formsvaga just nu. Men med det sagt så är både Watford och Palace starka just nu. Räknar med att United kommer få det riktigt tufft idag, dels på grund av alla skador man har. Ska saknas 9 spelare just nu.
Citera
2019-02-27, 11:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
West Ham har en seger och 2 oavgjorda på 3 senaste matcherna, så de är inte så formsvaga just nu. Men med det sagt så är både Watford och Palace starka just nu. Räknar med att United kommer få det riktigt tufft idag, dels på grund av alla skador man har. Ska saknas 9 spelare just nu.

Och innan dess 2 förluster mot Bournemouth och Wolves. På 15e plats i PLs form table enligt Transfermarkt, där jag tog uppgiften från. Men visst går det att argumentera för än det ena och än det andra. City borta bör vara en uppgift som är dem övermäktiga, men vi får se. Hammers har onekligen en del duktiga spelare.
Citera
2019-02-27, 11:54
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Och innan dess 2 förluster mot Bournemouth och Wolves. På 15e plats i PLs form table enligt Transfermarkt, där jag tog uppgiften från. Men visst går det att argumentera för än det ena och än det andra. City borta bör vara en uppgift som är dem övermäktiga, men vi får se. Hammers har onekligen en del duktiga spelare.
Visst är det så. I år har man besegrat Arsenal och spelat oavgjort mot Liverpool. De ska inte ha en chans mot City borta, men konstigare saker har hänt. United har den klart tuffaste matchen nu av de tre lagen. Watford är ett knepigt lag, men Liverpool har hemmaplan så man ska inte ha några större problem i slutändan.
Citera
2019-02-27, 12:12
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Visst är det så. I år har man besegrat Arsenal och spelat oavgjort mot Liverpool. De ska inte ha en chans mot City borta, men konstigare saker har hänt. United har den klart tuffaste matchen nu av de tre lagen. Watford är ett knepigt lag, men Liverpool har hemmaplan så man ska inte ha några större problem i slutändan.

Eftersom Arsenal bör vinna mot ett bortasvagt Bournemouth utan Brooks och Wilson är pressen på United ja, om de vill slå sig in i topp 4. Tror inte Chelsea vinner mot Spurs, men skulle de göra det är en trepoängare för United extra viktigt. Palace ett lag med hög högstanivå och skadeläget som du säger lurigt för United. Tur i oturen ändå för er att det är få långtidsskadade.

Blir oerhört intressant att se om Kepa står ikväll. Oavsett Kepa eller Caballero kommer det ställas frågor till Sarri. Om han står: Wtf, det han gjorde var oacceptabelt ju, en skymf mot laget och managern? Om inte: Wtf, ni sa ju att det bara var ett missförstånd? I Sarris skor hade jag inte låtit Kepa stå en match till denna säsong, typ. Sen sålt och bytt i sommar om det gått.

Watford är kluriga. Skadefria, jagar "the Everton cup" (7eplats) och EL-spel, duktiga på fasta vilket är en av Liverpools akilleshälar, åtminstone just nu. Lägg på att Firmino troligen saknas helt - startar Klopp med Origi, Sturridge - eller Shaqiri på kanten och Salah centralt? Watford lär köra exakt samma taktik som United (och alla andra): låta LFC ha bollen, satsa på kontringar och fasta, nöjda med 0-0 så länge det går. Hoppas iaf Keita startar idag så det finns någon som kan höja tempot och bryta mönstret.
Citera
2019-02-27, 13:56
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Jag verkar vara en av få som tycker att det var helt rätt att börja Keita på bänken mot United. Han borde däremot kommit in. Idag borde han starta men ett litet frågetecken kring sjukdom. Om han startar är frågan om det bli centralt eller på en kant i och med Firminos frånvaro.
Citera
2019-02-27, 14:16
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Blir oerhört intressant att se om Kepa står ikväll. Oavsett Kepa eller Caballero kommer det ställas frågor till Sarri. Om han står: Wtf, det han gjorde var oacceptabelt ju, en skymf mot laget och managern? Om inte: Wtf, ni sa ju att det bara var ett missförstånd? I Sarris skor hade jag inte låtit Kepa stå en match till denna säsong, typ. Sen sålt och bytt i sommar om det gått.
Kepa har redan bötfällts för "missförståndet". Dubbelplusbra dubbeltänk i Chelsea just nu.
Citera
2019-02-27, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Kepa har redan bötfällts för "missförståndet". Dubbelplusbra dubbeltänk i Chelsea just nu.

Kepa har enligt uppgift valt sig in sig själv i dagens startelva.
Citera
2019-02-27, 18:31
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Kepa har enligt uppgift valt sig in sig själv i dagens startelva.

Kepa gör i alla fall inga korkade byten
Citera
2019-02-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Allt som rör engelsk fotboll helt enkelt.

Stor möte direkt i första omgången med Arsenal - Manchester City.

https://www.premierleague.com/fixtures

Vi välkomnar Wolverhampton, Fullham och Cardiff till finrummet. Och säger hejdå till WBA, Stoke och Swansea som åkte ner. Ska bli intressant att se hur hur Graham Potter kan ställa till med det i andra ligan.
Vem tycker ni är Premier Leagues bästa spelare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in