2019-02-27, 00:24
Medlem
kakelpannas avatar
(FB) MeWe, nytt socialt nätverk. Facbookdödare? Uppenbar reklamtråd tycker jag, men det låter jag vara osagt. Vidare placerar någon moderator tråden under Nyheter. Om det är siegfried själv som gjort det låter jag vara osagt.

Diskussion:
- På vilket sätt är tråden en nyhet? Det gäller en avdankad insignifikant och irrelevant obskyr skithemsida lancerad för tio år sedan.
- Är detta ett missbruk av moderatormakt för att göra reklam för en skittråd och en misslyckade skithemsida som ingen bryr sig om?
Senast redigerad av kakelpanna 2019-02-27 kl. 00:48.
Citera
2019-02-27, 00:26
Bannlyst
Har du några belägg för att det är hans vän som gjort sidan? Den är ju amerikansk och registrerad i Kalifornien av en amerikansk man.
Citera
2019-02-27, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Har du några belägg för att det är hans vän som gjort sidan? Den är ju amerikansk och registrerad i Kalifornien av en amerikansk man.

Ts bör vara helt säker i sin sak innan han postar en tråd och anklagar en moderator.
Citera
2019-02-27, 00:45
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Ts bör vara helt säker i sin sak innan han postar en tråd och anklagar en moderator.

Jag har inte anklagat någon. Jag skrev det som en fråga, inte ett påstående. Läsarna får komma fram till sina egna slutsatser.

Jag tycker ändå att frågan är legitim. Särskilt bör man fråga sig varför tråden lades under nyheter.
Citera
2019-02-27, 00:45
Medlem
Jag antar att du med "nyheter" menar "aktuella ämnen". Hur vet du att moderatorn ifråga placerat den där? Moderatorer KAN lägga trådar där, men de hamnar även där av automatik. Dessutom kan det ha varit en annan moderator.
Citera
2019-02-27, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Jag har inte anklagat någon. Jag skrev det som en fråga, inte ett påstående. Läsarna får komma fram till sina egna slutsatser.

Jag tycker ändå att frågan är legitim. Särskilt bör man fråga sig varför tråden lades under nyheter.
Jo, du påstår att det är hans vän som har startat sidan.
Citera
2019-02-27, 00:46
Medlem
Citat:
Jag har inte anklagat någon.
Inte? Du skriver ju själv att det är en "uppenbar reklamtråd". Det är en anklagelse.
Citera
2019-02-27, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Inte? Du skriver ju själv att det är en "uppenbar reklamtråd". Det är en anklagelse.

Exakt...
Citera
2019-02-27, 00:53
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Jo, du påstår att det är hans vän som har startat sidan.

Jag frågade om det var så, jag påstod det inte. Så var det även innan jag redigerade TS.

Citat:

Jag har förtydligat frågan genom att ersätta punkt med frågetecken.

Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Exakt...

Inte alls, jag frågar om det är en reklamtråd.
Citera
2019-02-27, 00:55
Medlem
Citat:
Jag frågade om det var så, jag påstod det inte. Så var det även innan jag redigerade TS.

Jag har förtydligat frågan genom att ersätta punkt med frågetecken.

Du förtydligar petitesser och undviker essensen i motfrågorna.
Citera
2019-02-27, 01:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Lägg i så fall en RP för en 1.01 så får dom berörda mods diskutera detta via en omröstning.
Citera
2019-02-27, 01:10
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Du förtydligar petitesser och undviker essensen i motfrågorna.

Dina motfrågor var värdelösa och oinformerade. En moderator måste aktivt placera trådar under nyheter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in