2019-02-26, 20:38
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konferensknullaren
Citat:
– Han kallade mig för jävla idiot, uppger kvinnan i polisförhör.

Det verkar ju som att det kanske stämde ganska bra.
Slåss med gräddbullar är ju knappast något som den intelektuella eliten håller på med.
Citera
2019-02-26, 20:38
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Och anledningen till att pappan uppenbarligen inte befinner sig mycket nära dottern är?
Var framkommer det att han INTE är det?

Jag gissar att han går bakom dottern och därför både ser kvinnans tilltag och kan ingripa.
Citera
2019-02-26, 20:42
Medlem
Nej, det är inte rimligt att en sån här skitfråga ska gå till rätten. I ett sunt och friskt samhälle hade mannen lappat till kvinnan och hon hade lärt sig en läxa. Nu måste samhället belastas till somliga juristers stora glädje.
Kvinnan måste haft en brutalt dålig dag. Jag hade som förälder reagerat likadant som mannen. Troligen hade jag också uppmärksamat kvinnan på att hon utövade hänsynslöst våld mot mitt lilla barn där i rulltrappan. Fast den lilla familjen ska skatta sig lycklig över att de inte blev överfallna av en kränkt Ikea-neger för då hade det varit game over.
Citera
2019-02-26, 20:43
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var framkommer det att han INTE är det?

Jag gissar att han går bakom dottern och därför både ser kvinnans tilltag och kan ingripa.

Uppenbarligen inte, eftersom allt han lyckades kläcka ur sig var "idiot".
Citera
2019-02-26, 20:44
Medlem
Skunken666s avatar
Ännu en söndercurlad 90-talist som ej kan se sin egen roll i en viss situation, tydligen även kombinerat med dålig impulskontroll..
Citera
2019-02-26, 20:49
Medlem
Citat:

På artikeln låter det som att han går nedanför dottern för att låta dottern försöka själv. Något att vara stolt över senare för ett litet barn som inte klarat det innan isåfall.

Om pappans story stämmer(vilket verkar troligt men man vet ju aldrig) så är idiot ett milt ord för att beskriva en kvinna som ska tränga sig mellan ett litet barn och räcket på det viset.

(och knappast rulltrappa eftersom de enligt artikeln var på väg upp och kvinnan på väg ner)

*edit
Och denna
"Kvinnan berättar i förhör att hon kände sig kränkt av han kallade för idiot. Hon upplevde honom dessutom som konfliktsökande när de möttes i trappan. "
Igen, under förutsättning att storyn från pappan stämmer - klart som fan man är konfliktsökande om nån kommer och knuffar bort ens lilla barn från räcket i trappan....
Senast redigerad av adyring 2019-02-26 kl. 20:51.
Citera
2019-02-26, 20:57
Medlem
ballgag
Citat:
I ett sunt och friskt samhälle hade mannen lappat till kvinnan och hon hade lärt sig en läxa.

Exakt. Gräddbullsmatadoren har nog dessutom valt "striden" med någon som hon på förhand vet håller sig inom ramarna. Hade pappan hetat Dragan och vägt 140 kg muskler så hade subban troligen haft större problem än rättsprocessen framför sig.
Citera
2019-02-26, 21:01
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
På artikeln låter det som att han går nedanför dottern för att låta dottern försöka själv. Något att vara stolt över senare för ett litet barn som inte klarat det innan isåfall.

Om pappans story stämmer(vilket verkar troligt men man vet ju aldrig) så är idiot ett milt ord för att beskriva en kvinna som ska tränga sig mellan ett litet barn och räcket på det viset.

(och knappast rulltrappa eftersom de enligt artikeln var på väg upp och kvinnan på väg ner)

*edit
Och denna
"Kvinnan berättar i förhör att hon kände sig kränkt av han kallade för idiot. Hon upplevde honom dessutom som konfliktsökande när de möttes i trappan. "
Igen, under förutsättning att storyn från pappan stämmer - klart som fan man är konfliktsökande om nån kommer och knuffar bort ens lilla barn från räcket i trappan....

Hade varit intressant att få veta mer om hur hon upplevde pappan som "konfliktsökande". Och sedan tyckte att det var en bra idé att eftersöka honom beväpnad med ett gräddbullspaket. Känns som att det är något som saknas här. Eller också var det kanske bara ett klappmongo.
Citera
2019-02-26, 21:02
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Låter kränkt invandrare om det här.
Citera
2019-02-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Låter kränkt invandrare om det här.

Menar du BO el GM? Eller bägge?🤔

Förresten, det här med 'gräddbullar', vad är det för Expr-påhitt ("Paketet hade kvinnan köpt på Ikea som ständigt har gräddbullar, eller chokladtoppar som de också kallas, till försäljning. Ett annat namn är kokostoppar.") ?
Inte kallas en kokostopp för gräddbulle? Den innehåller till att börja med ingen grädde. Falsk marknadsföring av IKEA isf.
Nej, nånting i detta fall osar bakflott.
Citera
2019-02-26, 21:18
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Du menar att han skulle slagit till henne? Eller att han skulle använt grövre kraftuttryck?
Citera
2019-02-26, 21:26
Medlem
Marmosets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Är det bara jag som dog av garv? Tycker detta var superroligt HEJA GRÄDDBULLSTJEJEN
Jag tyckte också att det var väldigt kul
Undrar just vad misogynisterna här hade sagt om det varit en man som besudlat en kvinna med kokosbollar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in