2019-02-26, 22:49
Medlem
Tänk om hon haft en rottweiler i stället för en whippet!
Citera
2019-02-26, 22:50
Medlem
Det kan vara någon bekant till den som satte upp larmet tidigare.
Någon som fixade invändigt i huset eller någon som lånade dörrnyckel och toan. De har säkerligen renoverat invändigt med och då kan det röra sig om allt möjligt. Renoveringen behöver inte vara under 2018 heller. Det kan vara någon återkommande GM.
Planeringen kan har varit igång under flera månader.
Citera
2019-02-26, 22:52
Medlem
Grisetrynet spammer ned hele tråden.
Citera
2019-02-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen

GM visste om att de hade en snäll hund.

De skäller inte så mycket, såvida ingenting är fel. De tycker heller inte om att lämnas ensamma för länge.

https://www.omlet.se/breeds/hundar/whippet
Citera
2019-02-26, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det finnes heller ingen informasjon om hva slags klær hun hadde på da hun forsvant. Eller sko.

Siterer meg selv. Det har ikke vært gitt noe informasjon om klærne hennes.

Er det ingen som vet hva hun hadde på seg. Eller er det mye klær som er borte, mer enn hun kan ha hatt på seg. Som om det har forsvunnet noe ekstra klær.

Det har vært nevnt at AEH og TH skulle til hytta på Kvitfjell denne onsdagen, kan hun ha hatt en bag stående klar, med eventuelle medisiner, toalettsaker, noe klær, og at denne bagen også forsvant?

Politiet må jo vite noe om hvordan hun var kledt. Hvorfor holder de tett om det.

Slepespor, kan det være tepper og matter som ligger i uorden. En hvalp kan også springe omkring slik at matter og tepper flytter litt på seg og kommer ut av posisjonen de ble lagt i.

Noe sier meg at det som er observert i Sloraveien 4 kan være slepespor. Men at det ikke er fastslått at det er slepespor etter AEH. Det kan like gjerne være noe annet. Tilfeldigheter.
Citera
2019-02-26, 23:07
Medlem
Intressant att de skulle dra på hytta samma dag! En tillfällighet eller visste de eventuella kidnapparna om det? Kan det ha avgjort tidpunkten?
Citera
2019-02-26, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Siterer meg selv. Det har ikke vært gitt noe informasjon om klærne hennes.

Er det ingen som vet hva hun hadde på seg. Eller er det mye klær som er borte, mer enn hun kan ha hatt på seg. Som om det har forsvunnet noe ekstra klær.

Det har vært nevnt at AEH og TH skulle til hytta på Kvitfjell denne onsdagen, kan hun ha hatt en bag stående klar, med eventuelle medisiner, toalettsaker, noe klær, og at denne bagen også forsvant?

Politiet må jo vite noe om hvordan hun var kledt. Hvorfor holder de tett om det.

Slepespor, kan det være tepper og matter som ligger i uorden. En hvalp kan også springe omkring slik at matter og tepper flytter litt på seg og kommer ut av posisjonen de ble lagt i.

Noe sier meg at det som er observert i Sloraveien 4 kan være slepespor. Men at det ikke er fastslått at det er slepespor etter AEH. Det kan like gjerne være noe annet. Tilfeldigheter.
Ja det er merkelig at politiet ikke har bedt om tips hvis noen finner de og de klesplaggene, hvis hun ikke ble bortført naken.
Citera
2019-02-27, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Man skal være rimelig mongo om man mener at man kan analysere seg fram om slepesporene er vann eller merker etter skoene.
På badet til familien Hagen fant politiet situasjonsspor som kan gi en pekepinn på hvordan Anne-Elisabeth Hagen kan ha blitt bortført.
Situasjonsspor er et begrep politiet bruker for å beskrive spor på et åsted som kan være med på å gi et bilde av et hendelsesforløp. Altså ikke veldig mongo å forsøke å analysere disse sporene.
https://www.nrk.no/norge/forsvinningssaken_-fant-mulige-spor-etter-bortforing-pa-badet-1.14448301
Citera
2019-02-27, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Tenk om de hadde sjekket dette på forhånd !? De tok seg ikke inn i et random hus og kidnappet en random dame...
Citera
2019-02-27, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Helt enig! Som jeg har postet om.
Livløs eller dopet ned. Jeg har en formening om at hun tok et bad, da det lindrer vond rygg osv. At sporene på badet kommer av dette. Evnt har hun klart å gjøre stor motstand. Tok hun en dusj blir man jo også våt. Jeg vil helst ikke tenke på om det kan være kroppslige væsker utover blod. Men vi kan vel konkludere med at det må ha vært en grusom seanse hvis det er slepespor. Når du kommer ut av badet, så må du ned en lang og ganske bratt trapp, så må du gjennom en dagligstue til entreen. Alt er flislagt.
Citera
2019-02-27, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
det er det jeg finner mest logisk, en væske som har gitt avtrykk på gulvet

I andre etg, rett utenfor badet, så er det vegg-vegg teppe på gulvet,etter hva jeg vet. Så kommer det ganske umiddelbart en flislagt trapp, ganske bratt. denne går ned i dagligstuen, også flislagt, litt mørke brune fliser (terracotta), flekker synes ganske godt på denne type flis. Man må gjennom dagligstuen og ut til entreen, den er også flislagt på samme måte, en dør skiller dem. Hvis de ville unngå vinduer med noe som helst innsyn, så kan de ha gått veien om tv-stuen, der er det vegg-vegg teppe. Denne har også dør rett inn til entreen. Fra entreen går det vel en dør direkte inn til garasjen, man trenger ikke gå ut ytterdøren.
Jeg tenker at kidnapperne kan ha fått litt hastverk, etter at alarmselskapet var der, det kan gå ganske raskt å få skiftet/oppgradert et alarmsystem, i tillegg skulle de på hytta. Jeg tenker mest på disse tettskrevne arkene på dårlig språk, de virker så hastig laget...
Citera
2019-02-27, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Livløs eller dopet ned. Jeg har en formening om at hun tok et bad, da det lindrer vond rygg osv. At sporene på badet kommer av dette. Evnt har hun klart å gjøre stor motstand. Tok hun en dusj blir man jo også våt. Jeg vil helst ikke tenke på om det kan være kroppslige væsker utover blod. Men vi kan vel konkludere med at det må ha vært en grusom seanse hvis det er slepespor. Når du kommer ut av badet, så må du ned en lang og ganske bratt trapp, så må du gjennom en dagligstue til entreen. Alt er flislagt.

"Derimot er situasjonssporene på badet så uvanlige at de tyder på at noe dramatisk hadde skjedd i eneboligen utenfor Lørenskog."

I nærheten av et av badene i huset har politiets kriminalteknikere funnet det som kan kalles slepespor. Det er ingen andre åpenbare tegn til kamp i boligen.

Jeg mener at de starten var det skrevet at det ikke fantes tegn til kamp i huset, nå er dette endre til "ingen andre åpenbare tegn" i nærheten av badet, og at noe dramatisk har skjedd på badet. Hun var tross alt en eldre dame, begrenset hva hun tåler av hardhendt behandling.

https://www.nrk.no/norge/forsvinningssaken_-fant-mulige-spor-etter-bortforing-pa-badet-1.14448301

https://www.tv2.no/a/10442539/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in