2019-02-26, 20:43
Medlem
Monsens avatar
Fra VG:

"De spesielle sporene skal ha vært noe av det første ektemannen Tom Hagen (68) fortalte om da han varslet politiet, får VG opplyst."

Er det ikke sagt at TH brukte en time på å lete etter henne før han ringte politiet? Ville du ha gjort det dersom slepespor i huset var det første du oppdaget? Jeg hadde nok ringt politiet før jeg eventuelt gikk ut for å lete.
Citera
2019-02-26, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatHurley
Går man med skor inomhus så kan det bli spår efter sulorna men det är ett långskott. Om man behövt släpa ut henne borde det möjligtvis innebära att det endast varit en person inne i huset? I annat fall borde man väl burit henne?

Lutar mer åt att det är någon i hennes närhet som tagit livet av henne, granne, bekant eller liknande.
Det skal mye tyngde til å lage slepespor på et gulv av en gummisåle, det er mer slikt man ser i en gymsal tenker jeg. Ja, hvorfor slepe når man kan bære, hun var en liten dame, to personer kunne enkelt bære henne, for en person er det vanskeligere. Jeg kan ikke forestille meg at hun hadde fiender, at ektemannen har fiender tror jeg, i forhold til business i hvertfall, kanskje også familie. Et vått avtrykk som blod finner jeg merkelig i og med politiet sier det ikke var tegn til kamp, blodspor ville jeg oppfattet som tegn til kamp. Ved besvimelse kan man tisse på seg, våte spor etter urin kan være et spor, jeg klarer ikke forstå med "slepe" -spor. Prøver å tenke hva som er mest logisk...At politet kan mene de har funnet slepespor finner jeg mer sannsynlig enn at TH har funnet slepespor, en hund lukter slepespor, se videolinke, om den snuser på en måte som gjør at man tror at en person er slept, men det står i tidningen at TH reagerte på spor, kanskje det er feil.

https://www.youtube.com/watch?v=ivf_T095fLI
Senast redigerad av eeqaz 2019-02-26 kl. 20:46.
Citera
2019-02-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Det skal mye tyngde til å lage slepespor på et gulv av en gummisåle, det er mer slikt man ser i en gymsal tenker jeg. Ja, hvorfor slepe når man kan bære, hun var en liten dame, to personer kunne enkelt bære henne, for en person er det vanskeligere. Jeg kan ikke forestille meg at hun hadde fiender, at ektemannen har fiender tror jeg, i forhold til business i hvertfall, kanskje også familie. Et vått avtrykk som blod finner jeg merkelig i og med politiet sier det ikke var tegn til kamp, blodspor ville jeg oppfattet som tegn til kamp. Ved besvimelse kan man tisse på seg, våte spor etter urin kan være et spor, jeg klarer ikke forstå med "slepe" -spor. Prøver å tenke hva som er mest logisk...

Kan det vara mattor på golvet som ligger i högar eller blivit flyttade på?
Citera
2019-02-26, 20:49
Medlem
Citat:
Det skal mye tyngde til å lage slepespor på et gulv av en gummisåle, det er mer slikt man ser i en gymsal tenker jeg. Ja, hvorfor slepe når man kan bære, hun var en liten dame, to personer kunne enkelt bære henne, for en person er det vanskeligere. Jeg kan ikke forestille meg at hun hadde fiender, at ektemannen har fiender tror jeg, i forhold til business i hvertfall, kanskje også familie. Et vått avtrykk som blod finner jeg merkelig i og med politiet sier det ikke var tegn til kamp, blodspor ville jeg oppfattet som tegn til kamp. Ved besvimelse kan man tisse på seg, våte spor etter urin kan være et spor, jeg klarer ikke forstå med "slepe" -spor. Prøver å tenke hva som er mest logisk...At politet kan mene de har funnet slepespor finner jeg mer sannsynlig enn at TH har funnet slepespor, en hund lukter slepespor, se videolinke, om den snuser på en måte som gjør at man tror at en person er slept, men det står i tidningen at TH reagerte på spor, kanskje det er feil.

https://www.youtube.com/watch?v=ivf_T095fLI

Jeg tenker at hun ble tatt da hun lå i badekaret at det er våte slepespor.
Citera
2019-02-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatHurley
Kan det vara mattor på golvet som ligger i högar eller blivit flyttade på?
men hvorfor skal det kalles slepespor ? kan vel bare kalle det at gulvmatter er flyttet, rotet til ?
Citera
2019-02-26, 20:50
Medlem
Från början skulle man har informerat allmänheten så fort som möjligt om alla möjliga iakttagelser. Nu är allt tyst på grund av familjen inte betalar kidnapparna.
Ett liv måste har mer värde än pengar. Det är ju bara att lägga in en miljon och får livstecken.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XwVgPB/loerenskog-forsvinningen-fant-slepespor-i-huset?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Precis som jag sa går en man in i huset. Dörren verkar vara olåst. Det är ändå konstigt att dörren är olåst om man är i badrummet och badar. Hur kom kidnapparen in i huset?
GM går direkt in i badrummet och AEH verkar bada. Glömde hon låsa dörren?
Hur fick hon med sin mobil? Tog kidnapparen mobilen? Antingen badade hon eller var på väg i badet.
Fick hon bara handuken och en jacka på sig? Hon släpas över tomten till bilen så fort som möjligt. Men annan GM sitter i bilen och har bilen på motorgång. Det kör lugnt ut från området för att slippa misstankar.
Citera
2019-02-26, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Jeg tenker at hun ble tatt da hun lå i badekaret at det er våte slepespor.
det er det jeg finner mest logisk, en væske som har gitt avtrykk på gulvet
Citera
2019-02-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Fra VG:

"De spesielle sporene skal ha vært noe av det første ektemannen Tom Hagen (68) fortalte om da han varslet politiet, får VG opplyst."

Er det ikke sagt at TH brukte en time på å lete etter henne før han ringte politiet? Ville du ha gjort det dersom slepespor i huset var det første du oppdaget? Jeg hadde nok ringt politiet før jeg eventuelt gikk ut for å lete.
nei han kom hjem ca 13.30, fant trusselbrev og slepespor, og ringte de ca 14, han måtte lese brev, tenke seg om bittelitt angående trusler før han ringte, en ca 30 min før han ringte synes jeg ikke er så lang tid
Citera
2019-02-26, 21:12
Medlem
Citat:
men hvorfor skal det kalles slepespor ? kan vel bare kalle det at gulvmatter er flyttet, rotet til ?
Slepespor er spor i underlaget etter noe som har blitt dratt, det er ikke noe mystisk i det i det hele tatt.
Citera
2019-02-26, 21:15
Medlem
Monsens avatar
Citat:
nei han kom hjem ca 13.30, fant trusselbrev og slepespor, og ringte de ca 14, han måtte lese brev, tenke seg om bittelitt angående trusler før han ringte, en ca 30 min før han ringte synes jeg ikke er så lang tid
OK, da husker jeg feil. Mener at mediene helt innledningsvis sa at han hadde lett en time etter henne innomhus og utomhus …
Citera
2019-02-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Slepespor er spor i underlaget etter noe som har blitt dratt, det er ikke noe mystisk i det i det hele tatt.
det handler ikke om mystikk men å prøve å finne en forklaring på hva som lager slepespor, de fleste andre her som kommenterer disse sporene er inne på væske, feks vann, som kan være en logisk forklaring da hun ble tatt på badet
Citera
2019-02-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
OK, da husker jeg feil. Mener at mediene helt innledningsvis sa at han hadde lett en time etter henne innomhus og utomhus …

"VG har tidligere meldt at Tom Hagen ringte politiet like etter klokken 14..."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vmoVP5/politiet-dette-er-siste-livstegn-etter-anne-elisabeth-68
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in