Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Skulle det visa sig att TH:s kontorsalibi håller så skulle jag nog kolla några killars tillgångar på Caymanöarna och Malta. Även larmkillen. Trots allt.
Går det att se om elektrikern har sproxskorna på sig?
Det kan dock vara så att de inte hade avtal till just den dagen, utan att de skulle höras närmare om dag igen. Ifölge artikeln.
"Nye opplysninger fra
vitne som skulle vært hjemme hos Hagen-familien.
En elektriker forteller til VG at han ringte Anne-Elisabeth Hagen klokka 09.48 den 31. oktober, men at
han ikke fikk svar. Jeg stusset over det, fordi vi hadde en avtale om at jeg skulle bytte lampene på kjøkkenet hennes, sier elektriker Tommy Skansen til VG."
https://www.nettavisen.no/nyheter/elektriker-ringte-anne-elisabeth-hagen-34-minutter-etter-siste-livstegn---fikk-ikke-svar/3423848092.html
For meg høres det ut som om han hadde en avtale om å komme på den tiden.
Han kan kanskje ha ringt for å si fra om at han var på vei og snart fremme?
En annen mulighet kan kanskje være at han kan ha ringt på døren uten å få svar, og at han derfor ringte til AEH?
(Det har ofte hendt meg, at elektrikere, rørleggere og andre håndtverkere har ringt for å si fra om at de kommer om f.eks ca 5 minutter. Jeg har også erfaring med at håndtverkere ofte sier at de kommer i f.eks 10-tiden og at de ringer når de er på vei. Det forrige oppdraget kan ta mindre eller lengre tid enn beregnet, og derfor gjør de det slik tror jeg).
Elektrikere o.l. har også kommet til meg uten å ringe først. De ringer da bare på døren når de kommer.