2019-02-26, 21:37
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
1 svensk krona på att hon är feminist.

Du menar de där som bara väntar på minsta lilla för att bränna av? De som går runt och nosar efter saker som kan kränka dem? Förmodligen. Tänk att en MAN vågade säga till henne. Det måste fått varenda cell att explodera samtidigt!
Citera
2019-02-26, 21:50
Medlem
Förresten, det här med 'gräddbullar', vad är det för Expr-påhitt ("Paketet hade kvinnan köpt på Ikea som ständigt har gräddbullar, eller chokladtoppar som de också kallas, till försäljning. Ett annat namn är kokostoppar.") ?
Inte kallas en kokostopp för gräddbulle? Den innehåller till att börja med ingen grädde. Falsk marknadsföring av IKEA isf.
Nej, nånting i detta fall osar bakflott.[/quote]

🤣👍+1
Citera
2019-02-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Märkligt att pappan inte stod tätt bakom sin dotter om hon har balansproblem och ska åka rulltrappa.

Den 25-åriga kvinnan verkar vara Grynet-skadad: Ta ingen skit! (Oavsett om du beter dig som skit eller inte.)

Vad kan denna rättegång ha kostat oss skattebetalare? 300-400 000?
Trappan var det väl?!

Han stod nog bredvid och höll i handen.
Citera
2019-02-26, 21:55
Medlem
Magnituds avatar
Usch vilken hemsk upplevelse, han kunde ha kvävts!
Citera
2019-02-26, 22:00
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Du menar att han skulle slagit till henne? Eller att han skulle använt grövre kraftuttryck?

Om jag har ett barn med balanssvårigheter som ska ta sig nerför en trappa, skulle jag a) ha befunnit mig mycket nära barnet och förhindrat att någon kunde försöka tränga sig förbi, b) om jag hade befunnit mig mycket nära barnet och en vuxen person ändå tränger sig förbi och utsätter mitt barn för risken att ramla nerför trappan och knäcka nacken skulle jag naturligtvis ha slagit till denna person i ren reflex, c) om jag befann mig en bit bort från barnet med balansstörningar som går i trappan kanske jag inte är helt OK som förälder, vilket dock inte gör det mer OK för en idiot att tränga sig förbi.

Vad skulle du själv ha gjort?
Citera
2019-02-26, 22:02
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backlasher
ballgag

Exakt. Gräddbullsmatadoren har nog dessutom valt "striden" med någon som hon på förhand vet håller sig inom ramarna. Hade pappan hetat Dragan och vägt 140 kg muskler så hade subban troligen haft större problem än rättsprocessen framför sig.

Hahaha ja men då hade hon inte gjort ett skit om Dragan röt till.
Bra försök till vuxenuppfostran iaf av pappan.
Citera
2019-02-26, 22:15
Medlem
AdamSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det verkar ju som att det kanske stämde ganska bra.
Slåss med gräddbullar är ju knappast något som den intelektuella eliten håller på med.

Hellre det än knivar, lastbilar, granater och automatvapen.
Citera
2019-02-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Rimligt att det svider lite om för personer med så dålig impulskontroll så dom inte kan tåla att bli kallad idiot(om nu den delen är sann - spelar iofs mindre roll)

7000 är väl kanske lite överdrivet - men man vet ju itne var den andre var på väg. Det hade kunnat vara på väg till en dejt, eller jobbintervju eller något annat. Hyfsat trist att komma dit nerkletad med gräddbullar.

Delen med att hon är trött på att ta skit.. det låter som om det är någon som hela tiden beter sig illa och sen blir putt över att andra berättar det för henne.

Helt rätt gjort av henne. Man måste ge igen omedel bums, annars har det ingen effekt för ens psyke. Provocerar man eller beter sig dumt får man räkna med att folk ger igen. Han ska ha noll skadestånd. Hade själv agerat likadant, dock släppt gräddbullarna illa kvickt, sprungit, inte låtit mig gripas och njutit av skadeglädje.
Citera
2019-02-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Menar du BO el GM? Eller bägge?🤔

Förresten, det här med 'gräddbullar', vad är det för Expr-påhitt ("Paketet hade kvinnan köpt på Ikea som ständigt har gräddbullar, eller chokladtoppar som de också kallas, till försäljning. Ett annat namn är kokostoppar.") ?
Inte kallas en kokostopp för gräddbulle? Den innehåller till att börja med ingen grädde. Falsk marknadsföring av IKEA isf.
Nej, nånting i detta fall osar bakflott.

Skåne. I Skåne kallas allt för bulle. Gräddbulle = Kokostopp, Chokladbulle = chokladboll, bulle = fralla, bulle = bulle. Går du in på ett café och beställer en bulle kan du få i princip vad som helst från en macka till en maräng. Lite som språkligt fikalotteri.
Citera
2019-02-26, 22:21
Medlem
Gräsrökar slagsmål
Citera
2019-02-26, 22:26
Medlem
Android2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
På artikeln låter det som att han går nedanför dottern för att låta dottern försöka själv. Något att vara stolt över senare för ett litet barn som inte klarat det innan isåfall.

Om pappans story stämmer(vilket verkar troligt men man vet ju aldrig) så är idiot ett milt ord för att beskriva en kvinna som ska tränga sig mellan ett litet barn och räcket på det viset.

(och knappast rulltrappa eftersom de enligt artikeln var på väg upp och kvinnan på väg ner)

*edit
Och denna
"Kvinnan berättar i förhör att hon kände sig kränkt av han kallade för idiot. Hon upplevde honom dessutom som konfliktsökande när de möttes i trappan. "
Igen, under förutsättning att storyn från pappan stämmer - klart som fan man är konfliktsökande om nån kommer och knuffar bort ens lilla barn från räcket i trappan....

Det finns med all säkerhet hiss i anslutning till trappan. Kanske bättre för en flicka med balansproblem att ta den.
Citera
2019-02-26, 22:51
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Hade varit intressant att få veta mer om hur hon upplevde pappan som "konfliktsökande". Och sedan tyckte att det var en bra idé att eftersöka honom beväpnad med ett gräddbullspaket. Känns som att det är något som saknas här. Eller också var det kanske bara ett klappmongo.

Ett uppenbart klappmongo enligt KlappMungon.

Det är en milsvid skillnad på att i stundens hetta kalla någon gör idiot och att, efter att tid funnits att lugna ner sig, sedan uppsöka "kränkaren" för att ta sin gruvliga gräddbullehämnd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in