2019-02-26, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nej, men hon har också kunnat träna lugnt och inte haft så stor press som aktiva åkare haft under samma tid. Hon har ju en också en perfekt kropp för skidåkning. Hon är lätt och åker sparsamt

1,62 lång med undermålig teknik, hon åker allt annat än sparsamt.
Citera
2019-02-26, 16:52
Medlem
Frida är givetvis bra i både klassiskt och i fristil, men ni som är lite mer insatta och har sett henne köra, vilket är hon bäst i? Om man var tvungen att välja en stil?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, jag förstår att du inte har några krav på dig själv i det du skriver. Substanslöst och ihåligt.

Haha, så du tycker att man har som skyldighet att nämna andra som man misstänker för att vara orena när man nämner en? Tack för din åsikt men tyvärr har du fel.

Om du aktivt väljer att starta patetiska diskussioner så kan du i alla fall försöka dig på såna som du har rätt i.
Citera
Medlem
Citat:
Som sagt, hade Karlsson åkt för Norge hade det varit annat ljud i skällan.

Det är ju pga deras högst tveksamma metoder med astmamedicin mm.
Citera
2019-02-26, 16:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Haha, så du tycker att man har som skyldighet att nämna alla man misstänker för att vara orena när man nämner en? Tack för din åsikt men tyvärr har du fel.

Om du aktivt väljer att starta patetiska diskussioner så kan du i alla fall försöka dig på såna som du har rätt i.

I det sammanhang som nu är understryker du och alla andra hur lätt det är att svepande anklaga, men välvilligt acceptera när det passar sig.

Det är bara så och det har inte med rätt och fel att göra. Det är bara du som tror det. Du kom med en ynklig kommentar och jag ställde en fråga som du försökte vrida dig ur genom att angripa mig med sådant jag inte hade skrivit.
Citera
2019-02-26, 16:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Det är ju pga deras högst tveksamma metoder med astmamedicin mm.

Jo, jag ville bara understryka det.
Citera
2019-02-26, 16:57
Medlem
'Taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhh!

Wilander, Paris, 80-tal
Duplantis, VM nyss
Sarah Sjöström, 13 år
Senast redigerad av ccnut 2019-02-26 kl. 17:00.
Citera
2019-02-26, 16:57
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
1,62 lång med undermålig teknik, hon åker allt annat än sparsamt.

Om hon åkt så dåligt som du påstår och förbättrat tekniken så skulle hon vara 3 minuter före alla då? Det är väldigt krävande för kroppen att åka med en dålig teknik så då måste hon helt enkelt vara så mycket mer tränad än övriga.

Kollar man hennes vikt i förhållande till de övriga så ligger hon kanske 5-10 kg under ex kalla och Ebba. I klättringar så ger det en enorm fördel för henne.
Citera
2019-02-26, 16:58
Medlem
Cpt_Kirks avatar
Citat:
Som sagt, hade Karlsson åkt för Norge hade det varit annat ljud i skällan.

De två norska stortalanger som är på g nu (en av dem sprinttjejen som föll i detta VM) har ju hormonbehandlats i ung ålder. Lägg därtill Sundbys överdos av astmamedicin och Johaugs "läppsalva" och det faktum att Norge alltid ser till att ligga i gråzonen av vad som är tillåtet och inte så borde vara ganska klart att deras sämre rykte är deras eget fel.
Citera
2019-02-26, 17:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt_Kirk
De två norska stortalanger som är på g nu (en av dem sprinttjejen som föll i detta VM) har ju hormonbehandlats i ung ålder. Lägg därtill Sundbys överdos av astmamedicin och Johaugs "läppsalva" och det borde vara ganska klart att deras sämre rykte är deras eget fel.

Det väsentliga är att en prestation som Karlsson gör inte föranleder några misstankar, vilket innebär att det anses okej att åka så bra. Det vore ju märkligt om det mångfaldigt hårdsatsande Norge inte skulle få fram minst lika bra åkare utan dopning. Det vill säga det finns ingen anledning att misstänka prestationer i sig.
Citera
2019-02-26, 17:05
Medlem
Citat:
I det sammanhang som nu är understryker du och alla andra hur lätt det är att svepande anklaga, men välvilligt acceptera när det passar sig.

Jag skrev: "Måste kännas jäkligt tråkigt att få ett VM-silver när man kunde få ett guld om det inte vore för en dömd sönderdopad konkurrent"

Om det inte vore för Johaug, som är en sönderdopad (eftersom hon är dömd), så skulle Frida vunnit guld, eller hur?

Detta väljer du på sedvanligt patetiskt vis att kommentera och antyder att jag menar på att Frida är helt ren när hon åkte i samma takt som Johaug under en del av dagens lopp. Något som jag varken har kommenterat eller har någon som helst skyldighet att kommentera i sammanhanget.

Citat:
Det är bara så och det har inte med rätt och fel att göra.

Jo, så enkelt är det, det jag skrev var 100% korrekt.

Citat:
Det är bara du som tror det.

Nope.

Citat:
Du kom med en ynklig kommentar och jag ställde en fråga som du försökte vrida dig ur genom att angripa mig med sådant jag inte hade skrivit.

Kära nån, jag som trodde att det var du som angrep mig med sådant som jag inte hade skrivit. Eller vänta nu.
Citera
2019-02-26, 17:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Jo, så enkelt är det, det jag skrev var 100% korrekt.

Ja det var det enda du hade rätt i att det är korrekt att du skrev så som du gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in