2019-02-26, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det väsentliga är att en prestation som Karlsson gör inte föranleder några misstankar, vilket innebär att det anses okej att åka så bra. Det vore ju märkligt om det mångfaldigt hårdsatsande Norge inte skulle få fram minst lika bra åkare utan dopning. Det vill säga det finns ingen anledning att misstänka prestationer i sig.
Sluta var så logisk!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Frida är givetvis bra i både klassiskt och i fristil, men ni som är lite mer insatta och har sett henne köra, vilket är hon bäst i? Om man var tvungen att välja en stil?

Före denna säsong så skulle nog de flesta sagt klassiskt, men problemet är ju att hon inte gått tillräckligt många lopp mot världsåkare för att bedöma insatserna tillräckligt. Förutom VM så är, skulle jag säga, hennes starkaste insats denna säsong ifrån scan cup i Voukatti där hon åkte ifrån alla och vann med nästan 2 min, det var 2 mil i fristil. Även på skiathlon-loppet visade hon ju att hon knappast var sämre i fristil.
Citera
Medlem
Frågan är vad dom som inte vill se Frida alls i stafetten eller de som håller Stina som en större/bättre distansåkare än Frida K?.. vore kul med en kommentar.
Citera
2019-02-26, 17:10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Sluta var så logisk!

Du menar att det är bättre att vara manisk?
Citera
2019-02-26, 17:10
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Det väsentliga är att en prestation som Karlsson gör inte föranleder några misstankar, vilket innebär att det anses okej att åka så bra. Det vore ju märkligt om det mångfaldigt hårdsatsande Norge inte skulle få fram minst lika bra åkare utan dopning. Det vill säga det finns ingen anledning att misstänka prestationer i sig.

Det var i princip ingen som misstänkte den äldre generationen av norska, finska eller svenska skidåkare. Men vad har hänt sen dess? Lahtis, astmamediciner och läppsalva. Ingen trodde doping på amerikanska friidrottare innan hela korthuset föll samman. Det kanske inte är helt rättvist men när flertalet idrottsmän ligger på gränsen eller går över den från samma land så kommer alla bli drabbade.

Ryssarna får ju skit hela tiden men det är inte säkert att alla är dopade
Citera
2019-02-26, 17:11
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av it98hahe
Frågan är vad dom som inte vill se Frida alls i stafetten eller de som håller Stina som en större/bättre distansåkare än Frida K?.. vore kul med en kommentar.

Finns väl knappt någon som har hävdat det.
Citera
2019-02-26, 17:12
Medlem
Efter Cogne-loppet var det ju många som ville se hård coachning på Frida för att hitta rätt utgångsfart, vilket hände. Frågan idag är väl hur det gått på Skiathlon-loppet om hon bombat fritt från start utan att försöka öppna lugnt?
För övrigt så lär ju Grip vara nöjd nu när deras upplägg för Fridas säsong knappast kan kritiseras så värst
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det var i princip ingen som misstänkte den äldre generationen av norska, finska eller svenska skidåkare. Men vad har hänt sen dess? Lahtis, astmamediciner och läppsalva. Ingen trodde doping på amerikanska friidrottare innan hela korthuset föll samman. Det kanske inte är helt rättvist men när flertalet idrottsmän ligger på gränsen eller går över den från samma land så kommer alla bli drabbade.

Ryssarna får ju skit hela tiden men det är inte säkert att alla är dopade

Ja, fast min poäng är egentligen väldigt enkel. Kommer prestationerna från något man sympatiserar med så finns aldrig några misstankar.
Citera
Medlem
Citat:

Jo, så är det. Men samtidigt är det konstigt att de med störst problem (i Norge) alltid tar sig till toppen. Björgen hade stora astmaproblem och tog medicin som innehåller substanser som vanligtvis är förbjudna. Sundby har tagit hästdoser av astmamedicin. Falla har också en svår astma. Sen har de två lovande juniorer som har tagit tillväxthormoner. Det är självklart att man höjer lite på ögonbrynen och blir fundersam.

Sen tar man en titt på Sverige. Charlotte Kalla har inte astma. Detsamma gäller Stina Nilsson. Sen är jag medveten om att Sverige också har haft astmatiker, men de har väl aldrig hållit samma nivå under en längre tid som de norska åkarna.
Citera
Medlem
Citat:
Du menar att det är bättre att vara manisk?
Jag var ironisk. Bättre att blunda och se det du vill se som trollen här gör.
Citera
2019-02-26, 17:13
Medlem
Citat:
Ja det var det enda du hade rätt i att det är korrekt att du skrev så som du gjorde.

Jag visste väl att du inte hade något att komma med nu, tänk igenom vad du kommenterar nästa gång.
Citera
2019-02-26, 17:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Jag visste väl att du inte hade något att komma med nu, tänk igenom vad du kommenterar nästa gång.

Det räcker med det du skriver, tomma och innehållslösa försök att argumentera mot mig med något jag inte skrivit. Jag konstaterar bara att du är ensidig och det finns inte något mer att säga. Du har erkänt och bekräftat det.

Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Jag var ironisk. Bättre att blunda och se det du vill se som trollen här gör.

Finns inget roligare än att trigga dem...ett tag.

Nu räcker det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in