2019-02-26, 16:41
Bannlyst
Ska lägga en slant på att Frida vinner nästa ”Tour de ski”
Citera
2019-02-26, 16:41
Medlem
Har Johaug haft någon svacka överhuvudtaget den här säsongen?
Citera
2019-02-26, 16:42
Medlem
Helt sjukt hur man kan ifrågasätta Ebbas talang. Var istället glada över att vi har de två bästa U23-åkarna i världen. Om de får vara sjukdoms- och skadefria så kommer de ge oss många fina stunder i skidspåren. Dessutom har vi Stina Nilsson som är 25 år (26 senare i år), Maja Dahlqvist 24 år (25 senare i år) + en hel drös med andra som exempelvis Sundling. Förhoppningsvis kan Kalla hitta tillbaka och hålla på i något år till. Tänk er en sån träningsgrupp med så många bra åkare som pushar varandra och vill vara bäst. De kommer förhoppningsvisa pusha varandra till helt nya nivåer.
Senast redigerad av stifmeister89 2019-02-26 kl. 16:44.
Citera
2019-02-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du är helt ute och cyklar. Jag skrev:

Kod:
Konstigt att du inte misstänker något när en svenska matchar det du påstår vara sönderdopat?

Vad tror du det betyder? Det betyder att det är konstigt att personer som skriker dopning i högan sky inte reagerar när en åkare kommer fram på detta sätt.

Det betyder att du antyder att jag tror att Frida är helt ren medan Johaug är det motsatta. Något som du inte har en aning om eftersom jag inte har skrivit ett ord om Frida tidigare på det här forumet. Och nej, självklart finns det inga som helst krav på mig att skriva något om hur ren eller inte ren andra åkare är för att jag säger att en åkare är sönderdopad, när denna dessutom redan är dömd för det.

Var det komplicerat för lilla virrpannan?
Citera
2019-02-26, 16:44
Medlem
rainbowias avatar
Vilket. Jäkla. Lopp.

Visst hade man smyghajpat Frida innan, fast detta...ord bli överflödiga.

Snygg inramning med snygg grafik och mellantider. Saknade endast ett knäpp med klockan inför sprintbacken av Blomman.

Teresa Stadlober gör ett fint andravarv, tremilen nästa.
Citera
2019-02-26, 16:45
Medlem
JarlBorsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Hon har ju vunnit alla distanslopp hon kört så - nej.
Citera
2019-02-26, 16:45
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Du är helt ute och cyklar. Jag skrev:

Kod:
Konstigt att du inte misstänker något när en svenska matchar det du påstår vara sönderdopat?

Vad tror du det betyder? Det betyder att det är konstigt att personer som skriker dopning i högan sky inte reagerar när en åkare kommer fram på detta sätt.

Personligen tror jag varken Karlsson eller norskorna är dopade. Åtminstone är inte epo-dopade.

Att talanger kommer fram är kanske inte konstigt. Dopingdiskussionerna som varit på senare tid gällande bland annat norge har ju inte varit grundlösa. Johaug har varit dopingavstängd och även sundby. Att unga kommer fram är inte oväntat eller otippat och jag tror att gemene man snarare misstänker äldre skidåkare som plötsligt peakar under mästerskap
Citera
2019-02-26, 16:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Det betyder att du antyder att jag tror att Frida är helt ren medan Johaug är det motsatta. Något som du inte har en aning om eftersom jag inte har skrivit ett ord om Frida tidigare på det här forumet. Och nej, självklart finns det inga som helst krav på mig att skriva något om hur ren eller inte ren andra åkare är för att jag säger att en åkare är sönderdopad, när denna dessutom redan är dömd för det.

Var det komplicerat för lilla virrpannan?

Nej, jag förstår att du inte har några krav på dig själv i det du skriver. Substanslöst och ihåligt.
Citera
2019-02-26, 16:47
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Att talanger kommer fram är kanske inte konstigt. Dopingdiskussionerna som varit på senare tid gällande bland annat norge har ju inte varit grundlösa. Johaug har varit dopingavstängd och även sundby. Att unga kommer fram är inte oväntat eller otippat och jag tror att gemene man snarare misstänker äldre skidåkare som plötsligt peakar under mästerskap

Som sagt, hade Karlsson åkt för Norge hade det varit annat ljud i skällan.
Citera
2019-02-26, 16:48
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis

Nej, men hon har också kunnat träna lugnt och inte haft så stor press som aktiva åkare haft under samma tid. Hon har ju en också en perfekt kropp för skidåkning. Hon är lätt och åker sparsamt
Citera
2019-02-26, 16:48
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt_Kirk
I juniormästerskap är Frida och Ebba likvärdiga. Ebba har dessutom nästan ett helt års frånvaro som junior på grund av skada. Bara för att Frida är en av de största talangerna som sporten har sett (inte bara i Sverige) så gör det inte Ebba mindre talangfull. Båda är så klart stortalanger.

Så är det. Frida och Ebba är båda lika stora talanger. Ebba har gjort bättre ifrån sig än Frida i samma åldrar vad gäller löpning i lidingöloppet och Hallstatestet. Det är som 19åringar som Frida haft mer framgång än Ebba, mest troligt pga ebbas skada. De har en tuff inställning båda två och är skolade i samma förening och skidgymnasium. Blir oerhört intressant att se hur de kan sparra varandra i framtiden.

Sjukt att båda är born and raised i Sollefteå. Två skidprincessor.
Citera
2019-02-26, 16:50
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Som sagt, hade Karlsson åkt för Norge hade det varit annat ljud i skällan.

Nja Ryssland kanske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in