Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Ja, det är helt otroligt, men vet inte hur de skattar återfallsrisk. De gör dock tydligen riskbedömningen b.la baserat på umgänge osv och då har T tydligen inte uppgett att M är kriminell och även Jimmy är ju kriminellt belastad. Den där Susanne som hon verkar gilla vet jag dock inget om.
Sedan hittar de tydligen inga kriminella värderingar hos T och då blir det ju svårt att tro att hon skulle återfalla i brott. Men T är ju inte dummare än att hon kan verka vara väldigt emot brott, det har man ju själv sett på Internet. Det somT säger och gör går inte ihop.
Ja, jag förstår inte heller.
Om de hade kollat in i den här tråden, och kollat hennes Facebook så hade de sett att T är en fara för sig själv och andra, och att hon har 100% återfallsrisk i brott.
Hon hann väl inte ens få sin dom innan det satte igång igen?
Nej, jag håller med. Hon kan nog sitta och bete sig väldigt oskyldigt face to face, men bakom en skärm så tror hon att hon är helt skyddad och kan göra vad som helst.
På något konstigt vis så tror hon att hon kan komma undan, även fast hon redan är dömd.
Kan man tipsa kriminalvården om att läsa igenom denna tråd och hennes Facebook, eller har dom inte rätt att göra det?